דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לניהול תיקי השקעות 

מאת    [ 14/06/2011 ]

מילים במאמר: 585   [ נצפה 2205 פעמים ]

רבים מבינים כי הבטחת עתידם הכלכלי אינה באחריות המעסיקים אלא על כתפי החוסכים עצמם. על ידי ביצוע השקעות בשוק ההון רבים מקווים להרוויח ולאפשר לכסף שהם חוסכים לעבוד עבורם. כדי לבצע השקעות מושכלות בשוק ההון נדרש ידע רב וניסיון, וגם כאשר פונים לניהול תיק השקעות בבית השקעות רצוי לגשת עם ידע כלשהו בנושא ההשקעות שיאפשר תקשורת אפקטיבית  עם מנהל תיק ההשקעות והבנה של ההיצע העומד בפני המשקיע.

5 שלבים בניהול תיקי השקעות

כאשר נקבל החלטה לגבי ניהול תיקי השקעות, בין אם בכוחות עצמכם או באמצעות שירות ניהול תיקי השקעות של בית השקעות כזה או אחר, ישנם חמישה שלבים אותם יש לעבור:

1.      קביעת יעדים ורמת סיכון – לכל אחד יש את רמת הסיכון שאיתה הוא מרגיש בנח במצבים שונים. רמת הסיכון יכולה לנבוע מהמוכנות בספיגת הפסדים (למשל כאשר יש הכנסות או נכסים נוספים), אופי וטעם המשקיע (אוהב סיכונים לעומת שונא סיכונים) או גילו של המשקיע (משקיע מבוגר המתכנן להשתמש בכספי ההשקעה בגיל הפנסיה עדיף כי יסתכן פחות). מלבד קביעת רמת הסיכון, קביעת יעדי ההשקעה חשובה אף היא. מהו אופק ההשקעה? (השקעה לחצי שנה, חמש שנים או 30 שנה?) עד כמה חשובה נזילות ההשקעה? ( האם מדובר לכספים "על כל צרה שלא תבוא"? האם מתכננים להשתמש בהשקעה כהכנסה שוטפת נוספת?). כל אלו הם גורמים להם תהיה השפעה מכריעה על קביעת הרכב תיק ההשקעות והמכשירים הפיננסים שירכיבו תיק זה.

2.      בחירת אופן ניהול תיק ההשקעות – ניהול עצמי של תיק ההשקעות דורש השקעת משאבי זמן, כסף ולימוד התחום. בחירת מנהל תיק השקעות תחסוך משאבי זמן וידע אלו ותפתח בפני המשקיע אפשרויות הסתמכות על חטיבות המחקר של בתי ההשקעות. בחירה קפדנית של בית ההשקעות ומנהל תיק ההשקעות היא שלב חיוני בניהול מוצלח של תיק ההשקעות. בבחירה זו יש להתייחס לנושא דמי הניהול, התשואה לאורך זמן, המוניטין, והשירות הניתן על ידי בית ההשקעות. גם אם בוחרים בניהול עצמי יש להקדיש זמן לתכנון לימוד הנושא, ובחירת בית ההשקעות באמצעותו יתבצעו ההשקעות בפועל.

3.      החלטה על פיזור ההשקעות בין המכשירים הפיננסיים השונים – כל מכשיר פיננסי הוא בעל רמת סיכון שונה. כדי לשמור על תיק השקעות יציב כדי לחלק את תיק ההשקעות בין מכשירים פיננסיים שונים אשר ביחד ירכיבו את רמת הסיכון והיעדים הרצויים. מכשירים פיננסים הם דרכים שונות להשקיע בשוק ההון: אג"ח ממשלתי וקונצרני, מניות, מט"ח, סחורות או אופציות .

4.      החלטה על פיזור ההשקעות בכל אחד מהמכשירים הפיננסיים – לכל אחד מהמכשירים הפיננסים אופן פיזור משלו: מניות מחולקות על פי מניות בישראל ומניות חו"ל, על פי תחומי התמחות שונים (תעשייה, היי טק, אנרגיה וכדומה), על פי יציבות החברה ועוד. אמצעי יעיל לפיזור ההשקעה הוא באמצעות תעודות סל וקרנות נאמנות, במיוחד לחסרי ניסיון. קרנות נאמנות ותעודות סל מנוהלות על ידי מומחים ודואגות לפיזור ניירות הערך באפיק מסוים.

5.      שירות ומעקב – לאחר קבלת כל ההחלטות וביצוע ההשקעות, יש לדאוג למעקב שוטף אחרי ההשקעות, ביצוע תיקונים, רכישות ומכירות בהתאם לצורך, ולקבל עדכונים שוטפים ממנהלי תיקי ההשקעות. שירות טוב הניתן בבית ההשקעות יתרום לביצוע שלב זה.

לסיכום חשוב לזכור

השקעות נבונות אינן מתבססות על הרגש אלא על ידע וניתוח תנאי השוק והחברות השונות. חשוב להתעדכן בתנאים המשתנים בשוק ובחברות השונות, ולהשאר עם היד על הדופק וקשר רציף עם מנהל תיק ההשקעות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב