דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יעוץ שיווקי: בין יותר מדי לפחות מדי 

מאת    [ 13/06/2011 ]

מילים במאמר: 476   [ נצפה 2037 פעמים ]

מי שבוחר לעסוק בתחום של יעוץ שיווקי יודע – או לפחות ניתן לקוות שהוא יודע – שישנם תחומים רבים שעליו להכיר וכללים שעליו לכבד כדי שהוא יוכל להצליח בעבודה שלו ולהיות יועץ טוב. מי שבוחר להיעזר בשירותים של חברת יעוץ שיווקי יודע – או לפחות ניתן לקוות שהוא יודע – שעליו לקבל על עצמו כמה כללי עבודה חשובים על-מנת שהתהליך יצליח והוא יקבל תמורה לכספו. עבודת הייעוץ איננה עניין פשוט, לא עבור היועץ ולא עבור מקבל הייעוץ. אחד מהכללים שחשוב לזכור במהלך התהליך הוא שלפעמים הרבה זה יותר מדי ולפעמים פחות זה לא מספיק.

לפעמים יותר זה יותר מדי

אף אחד לא מבקש יעוץ שיווקי אם הכול הולך לו כמו שהוא רוצה. המטרה של הייעוץ היא לשפר את המצב הקיים ולעשות את הארגון למערכת יעילה יותר ומצליחה יותר. כאשר ניגשים אל המלאכה מובן שישנו דחף לשנות, להחליף, להוסיף ותקן. חשוב דווקא לזכור שלא כל שינוי הוא לטובה. הדחף לעשות עלול להוביל לעשייה מיותרת – עשייה שבמקרה הטוב היא רק מיותרת ולא נחוצה אבל במקרה הרע היא גם גורמת לנזקים. שינוי הוא עניין מבורך אבל אין זה אומר שכל שינוי הוא טוב רק כי הוא משנה משהו. ישנם שינויים שנעשים רק מתוך דחף להראות שהדברים נעשים ושמשהו קורה. לכן חשוב לשים לב לכך שלא עושים יותר מדי ולא מזיקים יותר מאשר מועילים. הדבר נכון גם ליועץ שצריך לדעת מתי אין צורך לשנות וגם עבור הלקוח שצריך לדעת מתי השינוי מספיק ומתי הוא מיותר.

לפעמים פחות זה לא מספיק

אלא שמהר מאוד ניתן ליפול למלכודת ההפוכה: ההימנעות מפעולה. אצל רובנו קיים חשש מובנה משינוי: אנחנו מעדיפים את המצב הקיים ולכן אנחנו תמיד מצליחים למצוא תירוצים למה לא כדי לעשות משהו. נדמה שכולנו יודעים זאת היטב: יש תמיד המוני תירוצים למה לא לעשות משהו ותמיד נצליח למצוא תירוץ חדש. מי שכבר בוחר לשלם תמורת יעוץ מקצועי חייב להבין שכדי לשפר צריך לשנות; מי מתנגד לכל שינוי לא יגיע רחוק, אם הוא בכלל יגיע לאנשהו.

החיפזון מהשטן

כדי להתגבר על הפחד משינויים אנחנו עלולים לפרוץ בריצת אמוק קדימה רק בשביל להתגבר על הפחד הטמון בנו מפני השינוי. יעוץ שיווקי איכותי פועל לטווח ארוך ולכן ריצה מהירה מדי איננה מתאימה כאן. עדיף לחשוב ולנשום עמוק לפני שפועלים מהר מדי ומתחרטים אחר-כך. מהירות גבוהה מדי עלולה להוביל לשינויים מזיקים ולעשייה שאיננה נחוצה ואפילו גורמת לתוצאות קונטרה-פרודוקטיביות.

אבל גם האיטיות היא לא בדיוק מלאך

עולם העסקים איננו מחכה לנו עד שנחליט והוא ממשיך לנוע קדימה. מהירות מוגזמת גורמת לנזקים ויש בה סכנה אבל קפיאה במקום כמו ארנב לכוד באור של פנסי המכונית שבאה מולו יכולה להוביל לאסון. בסופו של דבר יש למצוא את המהירות הנכונה שבה העשייה איננה נחפזת אבל היא מגיבה נכון למהירות השינויים בשוק שבו אנחנו פועלים. יעוץ שיווקי נכון הוא כמו לוליין שהולך על חבל דק: לא עבד לשינויים אבל לא נרתע מהם כשצריך; לא רץ מהר מדי אבל גם לא קופא במקום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב