דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז יכולים ללמוד באופן אינדיבידואלי 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 683   [ נצפה 3654 פעמים ]

ללא ספק, כשמכריחים ללמוד מאוד קשה ללמוד ולהצליח, בפרט כאשר נושא הלימוד אינו מעניין את הלומד. פעמים רבות ילדינו  מלינים  על כך שהשתעממו בבית הספר ומאסו בלימודים. התופעה נפוצה לא רק אצל סטודנטים עם ליקויי למידה , או עם הפרעות קשב וריכוז, אל בקרב כלל התלמידים.  

המסגרת של החינוך המסורתי היא הישגית ותחרותית, המחייבת את התלמידים בלמידה והתמקדות בנושאי לימוד מוגדרים מראש ומטעם זה על פי רוב אין אפשרות לבחירה. אופן לימוד זה מקשה על תלמידים  השונים אלה מאלה, ניחנים בכישורים שונים וברצונות ובתחומי התעניינות שונים ולעיתים עם הפרעות קשב וריכוז. אופן הלימוד המסורתי כופה עצמו על הלומד והלימודים שאמורים היו להיות התנסות מעשירה, המקנה ערכים ותורמת להרחבת אופקים, הופכים למעיקים ומתסכלים, לא כל שכן לתלמידים עם הפרעות קשב וריכוז..

אם כן, מה ניתן לעשות בעניין, האם כל שיש לעשות הוא להשאיר את המצב כמות שהוא ולהניח לתלמידים ללמוד חומר לימוד המשעמם אותם ?  אמנם במקרים רבים אין אפשרות להביא לשינוי של המסגרת הלימודית הנוכחית, אולם ניתן לגרום ללמידה להפוך מהנה, מועילה ואף יעילה, לטובת כלל התלמידים, לא דווקא אלו עם הפרעות קשב וריכוז.

לכל תלמיד האופן המתאים לו, שבו הוא מסוגל ללמוד ברמה המיטבית והדבר נכון גם לגבי תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז. עליכם כהורים לבדוק ולמצוא את אופן הלמידה הטוב ביותר בו יוכל ילדכם ללמוד, כדי שהלימוד שלו יהיה היעיל ביותר.

אופן הלימוד האינדיבידואלי או התחרותי, מייצר למידה בסביבה אוטונומית, בה מתאפשרת לתלמיד בחירה בין מגוון אופציות. בחירה בין התחומים הקרובים לליבו, בייחוד כשמדובר בתלמיד עם הפרעות קשב וריכוז, מחזקים אצלו את הביטחון העצמי ומסייעים לו להצליח ולהגשים את עצמו. אם תטפחו אצל הילד שלכם את הדימוי העצמי שלו, הוא יוכל ללמוד באופן זה גם עם הוא עם הפרעות קשב וריכוז.

אופן לימוד זה מתאים לתלמיד עם המאפיינים האישיותיים להלן:

1.      אינדיבידואליסט.

2.      יודע ומסוגל לאבחן את צרכיו הלימודיים.

3.      בעל מוטיבציה גבוהה.

4.      סקרן מטבעו. .

5.     בעל יכולת להעריך ולבקר את הישגיו.

6.     בעל גמישות ויכולת גבוהה להסתגל לשיטות לימוד שונות.

7.     בעל הערכה עצמית גבוהה.

במידה שלתלמיד מאפיינים אישיותיים אלו, הוא יעדיף שתינתן לו האפשרות לשליטה עצמית ולאחריות על הדרך שבה הוא ילמד, יחשוב ויבחר. מטעם זה חשוב לעודד ולטפח מאפיינים אלו אצלו באמצעות מתן אופציות בחירה רבות ככל שניתן , כמו גם מתן אופציה ללמידה מחוץ לכותלי בית הספר אם ירצה בכך.

אופן הלימוד האינדיבידואלי מפעיל את התלמיד והופך אותו לשותף מלא להחלטות לגבי אופני הלמידה שלו, לגבי קביעת סדר היום שלו. מטעם זה הוא זקוק למורה, שידריך אותו ויעניק לו מגוון אפשרויות ודרכים.ייתכן שתלמיד עם הפרעות קשב וריכוז יזדקק להדרכה נוספת.

בדרך זו תיווצר סביבת לימוד אקטיבית ופורייה, שתעניק גירויים רבים ככל האפשר ללומד ותניע אותו לפעולה. אם ילדכם אינו לומד בבית ספר פתוח, בו ישנה אווירה המאפשרת למידה עצמאית. קיימת אופציה ליצירת סביבה כזו בבית הספר, גם אם פועל לפי השיטה המסורתית. הדבר עשוי לחזק את תלמידים עם הפרעות קשב וריכוז.

חשוב שהדבר ייעשה בתיאום מלא עם מחנכת הכיתה והמורים בבית הספר. יש אפשרות לשלב למידה בבית הספר עם למידה אינדיבידואלית בבית. ישנם תלמידים הלומדים רק בבית, אולם לאופן לימוד זה יש צורך באישור משרד החינוך.תלמידים עם  הפרעות קשב וריכוז יוכלו להצליח בשיטה זו, אם היא מתאימה להם.

 

 

AttenGo השיטה הנוירו-קוגניטיבית לטיפול יעיל בהפרעות קשב וריכוז. השיטה מתמקדת בבעיה הפיסיולוגית של פעילות המוח ומשפרת את התפקוד היומיומי בשמירת ריכוז לאורך זמן,שמירת ריכוז בסביבה עם הסחות דעת,אירגון ויכולת טובה של ניהול הזמן. שיפור עד תיקון מלא של זיכרון העבודה,פיצול קשב,הפניית קשב, קשב סלקטיבי.


לפרטים: אטנגו - הרצליה 09-9511515, דוא"ל: support@attengo.com אתר אינטרנט: www.AttenGo.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב