דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח רכב - החלות והגבלות 

מאת    [ 12/06/2011 ]

מילים במאמר: 466   [ נצפה 2041 פעמים ]

 

מגיע לכם מזל טוב  - רכשתם מכונית חדשה למשפחה, ההתרגשות בשמיים, וכל רצונכם הוא להתחיל בנהיגה וליהנות מחווית הכביש עם המכונית החדשה, אך בטרם שכף רגלכם תלחץ על דוושת הגז ותוכלו להתחיל בנסיעה, נשאר לכם דבר אחד אחרון למען ביטחונכם האישי והכלכלי וכמובן בהתאם לחוקי מדינת ישראל והוא לרכוש ביטוח רכב

ביטוח רכב חובה

שוק הביטוח בישראל כולל מספר ביטוחים המחולקים בין ביטוחי חובה לביטוחים וולונטאריים. מדינת ישראל קבעה בחוק כי כל בעל רכב מנועי בין אם מדובר באופנוע או במכונית מחויב לרכוש ביטוח רכב חובה המגן עליו מפני נזקי גוף. במקרה שתאונה נגרמה באשמתכם והיו מעורבים בה עוד אנשים- הולכי רגל או נוסעים במכונית, האחריות הכלכלית בנוגע להוצאות הרפואיות שהם יזדקקו כגון אשפוז בבתי חולים, חופשת מחלה ואובדן כושר עבודה ייפלו על כתפיכם באופן בלעדי ואתם תהיו מחויבים בגין ההוצאות, הדבר נכון גם אם נפגעתם בעצמכם ולא יהיה לכם למי לפנות בדרישה, לכן חובה לרכוש ביטוח רכב חובה שבמקרה תאונה יכסה מצבים אלו וישתתף עימכם בהוצאות הרפואיות וכך לא תיפלו לבור כלכלי שיהיה לכם קשה מאוד לצאת ממנו. זכרו נהיגה ללא ביטוח רכב חובה היא עבירה על החוק, ואם תתפסו אתם צפויים לקנס כספי גבוה ואף עונש מאסר, אך כל זה אפסי לעומת הנזק הכלכלי שאתם חושפים עצמכם אליו. כמו כן ביטוח רכב תקף לשנה ולכן וודאו כי ביטוח רכב חובה בתוקף ודאגו לחדשו בזמן, אל תעלו לרכב עם ביטוח רכב חובה שאינו בתוקף.

ביטוח רכב מקיף

אם ברצונכם לרכוש ביטוח רכב שיגן על נזקי רכוש שיגרמו לרכב או לרכב אחר המעורב בתאונה עליכם לרכוש ביטוח רכב מקיף, הביטוח הרחב ביותר הקיים בשוק הביטוח. ביטוח רכב מקיף יחול על כל המצבים הקבועים בפוליסת הביטוח בהתאם למה שתקבעו בעצמכם. בין השאר אתם יכולים להרחיב את ביטוח רכב מקיף על גניבות, תאונות דרכים, אסון טבע, שריפה, השחתה ועוד, כאשר גובה פרמיית הביטוח משתנה בהתאם לכמות ההרחבות, אך לראש שקט כדאי לכם לבטח עצמכם בביטוח הרחב ביותר, אולי טיפה יקר יותר אך כדאי. בנוסף ביטוח רכב מקיף יכול להחיל מקרים שהרכב מושבת במוסך אז אתם זכאים לרכב חלופי לתקופת התיקון, או במקרה ונתקעתם עם הרכב יבוא גרר ויעביר אתכם למוסך לטיפול, נזקים לשמשות וכמובן סיוע משפטי בעת תאונת דרכים. בכל מקרה זכרו כי לעולם לא להודות באשמה בעת התרחשות תאונת דרכים ולא להסכים לחתום על דבר, במקרה שתחתימו חברת הביטוח יכולה להסיר מכם אחריות ותסתדרו בכוחות עצמכם.

אך ביטוח רכב מקיף לא יחול תמיד, מדובר במקרים של רשלנות או חוסר הקשבה להוראות חברת הביטוח. לדוגמא במקרה של גניבה, חברת הביטוח יכולה לדרוש מכם להתקין ברכב אמצעי בטיחות מפני גניבות כמו איתוראן, קודן וכו', ובמידה ולא פעלתם בהתאם להוראות והרכב נגנב, חברת הביטוח אינה אחראית ואתם לבד. כמו כן במקרה של רשלנות לדוגמא שרציתם סיגריות במכולת ועצרתם לשנייה בלי להוציא את המפתחות מהסוויץ' והרכב נגנב - אתם לבדכם, וכמובן במקרה של תאונת דרכים אם נהגתם תחת השפעת אלכוהול או סמים, אתם לבדכם במערכה.

אריק משה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב