דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון לזוגיות - כוחה של מחשבה מקדמת מציאות -כוחו של הרגש בחיפוש בן זוג 

מאת    [ 10/06/2011 ]

מילים במאמר: 720   [ נצפה 3728 פעמים ]

אימון לזוגיות- כוחה של מחשבה מקדמת מציאות, כוחו של הרגש  בחיפוש בן זוג

 

 למחשבות שלנו יש ממשות. דמיינו שהמחשבות שלכם הן מגנטים. כל דבר שנמצא סביבנו היה בעבר חלק ממחשבות . כל המציאות סביבנו היתה פעם מחשבה במוחו של מישהו.
מחשבות הן אפשרויות למה שיכול להיות, הרגשות שלנו מטעינים את המחשבות שלנו, עוזרים לנו להביא אותם מהעולם  הפנימי שלנו אל העולם החיצוני.
התכוונות היא מצב בו המחשבות והרגשות שלנו ממוקדים באופן יציב על רצונינו, ובכך מקדימים את הנולד.
המכשול הגדול, הוא להתמקד במה שאנו רוצים (מחשבה מקדמת) ולא במה שאנו לא רוצים (חשיבה בולמת).
אם ניקח את זה למציאת בן זוג: כעס, יאוש, שינאת הבדידות הם התמקדות במה שאנחנו מתנגדים לו, במה שאנחנו לא רוצים, וזה בדיוק מה שיביא לנו תוצאות הפוכות ממה שאנו רוצים. התמקדות בקושי מושכת אלינו עוד קושי.
האם זו גישה פסיכולוגית או רוחנית?
חלק מכם יראו בזה גישה רוחנית מדי, זה נכון זו גישה רוחנית אבל לא רק.
מנסיוני כל פעם שתירגלתי את החשיבה שמקדמת את ה "כן"  ומתמקדת בו , נפתחו פתאום עוד אפשרויות, שמתי לב לדברים שלא ראיתי  קודם, יכולתי לפעול אחרת, נפתח לי יותר חופש, ובסופו של דבר הבאתי יותר תוצאות .
אם נחזור לחיפוש בן זוג , אמרנו שכעס וטינה על המצב גם אם זה מוצדק לא יקדמו אותנו אלא רק יביאו עוד קושי, במקום זאת התמקדות במציאת בן זוג מהסיבות הנכונות עלולה לגרום לדברים לזוז אחרת.
מה למשל? לרצות בבן זוג לבלות ולהנות איתו, לחלוק איתו את החיים, לשמוח איתו, להיות איתו ביחד, כל אלו הן סיבות שלא באות מהתנגדות. אלו הן מחשבות חיוביות (מקדמות) שמביאות עימן רוח חדשה באוויר.
מחשבות מקדמות ורגשות חיוביים שבאים ממקום מתכוון ואמיתי מושכים לחיינו יותר סיכויים לדברים שאנו רוצים.
כאשר אנו מזהים מחשבה בולמת נחליף אותה במחשבה מקדמת, במקום לאמר אני בודדה, אמרו: יש הרבה אנשים בחיי שאוהבים אותי ואני בוחרת היכן להשקיע את תשומת הלב שלי.
שימו לב למלכודת, לאמר דברים מקדמים וחיוביים ולהמשיך להרגיש את העצב בפנים לא יעבוד כי עדיין יש לנו התנגדות,  עדיין נשארנו בקושי .
התודעה שלנו היא כמו מכשיר הקלטה, אם הרגלנו אותה לחשיבה בולמת (כועסת עצובה ממורמרת), היא תחזור ותנגן לנו את ההקלטה הזו שוב ושוב ושוב, ואנו נמצא את עצמינו מצדיקים את החשיבה הזאת בהצמדות לכל מה ששלילי בחיינו, וכך מבלי שנשים לב נחזק את המקומות האלו ונכניס אותם לחיינו יותר ויותר ..
לעומת זאת  דיבור וחשיבה מקדמת (חשיבה מתוך מה שכן עובד לנו, מתוך מה שאהנה ממנו כשיהיה לי, מתוך מה שאקבל כשאגיע ) ,  ירגישו אולי בהתחלה מלאכותיים . אפילו תעלה בכם המחשבה: "אבל באמת קשה לי " . פה טמון הכלב, פה נדרש לעשות עבודה לשינוי התודעה, שתעשה לכם הבדל גדול במציאות.
מוזר ,למרות שרגשות שליליים (בולמים)  פוגעים בנו ,  אנו לא מוכנים לוותר עליהם, וזה האתגר כי חושך נדבק לחושך וכדי למשוך אור צריך לבוא עם אור מלכתחילה.
למחשבה חיובית מקדמת עוצמה הרבה יותר גדולה מאשר מחשבה שלילית בולמת. ומחשבה מקדמת אחת יכולה לבטל אלפי מחשבות בולמות.
תירגול-
יש המון כלים שעוזרים לנו ללמוד לחשוב באופן מקדם יותר, למשל: דמיינו את המחשבות הבולמות על מרקע המחשב ואז דמיינו אתכם לוחצים על המינוס הקטן בראש המרקע זה שליד האיקס.
המינוס מקטין את המחשבות לתחתית המרקע ואז דמיינו שאתם מעלים דף חדש וכותבים עליו את כל הדברים המקדמים והטובים שזוגיות תביא לחייכם, רק אל תשתמשו בהגדרות על  דרך השלילה, למשל אל תאמרו : כדי שלא אהיה לבד .
הקדישו רגע כבר עכשיו וחשבו על משהו שאתם רוצים, שימו לב למחשבה הבולמת שאומרת מדוע לא תוכלו להשיג את רצונכם, דמיינו את המחשבה הזו דוהה, או דמו שהיא כתובה על לוח ואתם מוחקים אותה.
ועכשיו חשבו מחשבה מקדמת למשל מדוע אתם כן יכולים להשיג את מה שאתם רוצים, ראו את המחשבה שלכם כתובה על מרקע המחשב,  צבעו את האותיות בצבע האהוב עליכם, הקריאו את המחשבה שלכם בקול נעים ומרגיע. דמיינו שקיבלתם את מה שרציתם, איך ההרגשה?, תארו לעצמכם שאתם יכולים לצלם את הרגע ולשמור את ההרגשה הזו.
כאשר אנו גורמים למחשבות השליליות לדהות, אנו לוקחים מהן את הכח ליצור את המציאות שלנו, ובכך מחזקים את החיובי (המקדם).
חזרתיות - יש עוצמה גדולה בחזרה על מחשבה שעוסקת במה שאנו רוצים .ככל שאנו חוזרים על כך,  זה שוקע יותר ויותר בתת מודע שלנו ועוזר לנו להגשים משאלות במציאות. האמינו שרצונכם אפשרי, חשיבה מקדמת עובדת כשהיא מלווה ברגש מתאים .
חזרו על המשפט : "הבחירות והאפשרויות שלי למצוא זוגיות מתרבות ומתרחבות מדי יום", והרגישו שיש המון הזדמנויות מסביבכם וכל רגע יכול להביא בחובו הזדמנות חדשה .
החשיבה והרגש מחברים אותנו לתמונה הגדולה יותר של חיינו, ועוזרים לנו לממש יותר ויותר את הפוטנציאל שלנו.   

 

אפרת קליר, היא  יועצת מערכות יחסים, מאמנת זוגיות.   .  בעשר השנים האחרונות היא עזרה לפנויים ופנויות   למצוא זוגיות בדרך של ביטחון במי שהם ובמה שמגיע להם . קבלו -צעדים לדרך אחרת למצוא זוגיות ואהבה: http://coaching.efratklier.com/tips-for-attracting-love/ 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב