דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי אוכלים בידיים? 

מאת    [ 10/06/2011 ]

מילים במאמר: 375   [ נצפה 4392 פעמים ]

קל לאוכל סושי, זה לא דורש יותר מדי מאמץ. אפשר בקלות להתקשר למסעדת סושי ולעשות הזמנת סושי. לא צריך לצאת למסע ליפן הרחוקה, לא צריך לעשות מדיטציות ארוכות והתבוננויות פילוסופיות מעמיקות, לא צריך להשקיע שנים בלימוד שפה או היסטוריה. לאכול סושי זה קל. סושי איננו סתם מזון מהיר שאפשר לאכול אותו כמו חומוס. האם מותר לאכול סושי בידיים?

סושי כהלכתו

המזון המהיר הישראלי, כמו סוגי מזון מהיר אחרים, מותאם לאכילה בידיים. חומוס אמנם דורש צלחת, אבל פיתות ובגטים לא מצריכות שימוש בסכין ובמזלג. לאחרונה התעוררה בי שאלה חשובה: האם אוכלים סושי בידיים? האם ביפן במסעדות סושי אוכלים סושי עם מקלות או בידיים? האם במקרה של הזמנת סושי יש חובה לבקש שישלחו לנו מקלות? לגבי הקשר בין סושי ומזלג או כף אין מקום לספק: רק בורים ועמי ארצות (או אנשים שפשוט לא אכפת להם) אוכלים סושי עם מזלג או כף. לדעת מומחים רבים אכילת סושי עם מזלג דומה למתן הכשר לבייקון: מי שעושה זאת אולי לא יוצא להורג אבל יתעוררו ספקות לגבי מצבו הנפשי והקוגניטיבי. משהוסר כל ספק לגבי סכינים ומזלגות עדיין נותר לתהות אם יש לאכול סושי בידיים או באמצעות מקלות אכילה, צ'ופסטיקס בלעז.

 

ידיים ומקלות

אנשים רבים במערב (ולפי שמועות אפילו ביפן עצמה) עוד לא למדו איך לאכול באמצעות מקלות אכילה. סושי מהווה קושי מיוחד עבור מי שמנסה לאכול אותו עם מקלות אכילה. רק מומחים ומקצוענים יצליחו לאכול סושי עם מקלות. כשבוחנים את שאלת אכילת הסושי לעומק (דהיינו גולשים באינטרנט ומחפשים איך אוכלים סושי) מתברר שהתשובה די חד משמעית. לפי מקורות רבים (מצאתי לפחות שניים) גם ביפן אוכלים סושי בידיים ולא עם מקלות. זוהי בשורה טובה למי שרוצה לאכול סושי בצורה אוטנטית או למי שצריך לנסוע ליפן ורוצה להתכונן היטב לחוויה המקומית של אכילת סושי. גם אנשי עסקים שצריכים לשבת עם יפנים אמיתיים (לא כמו התאילנדים שעובדים בארץ במסעדות סושי בתפקיד יפנים) ישמחו לדעת שהם יכולים, ולמעשה צריכים, לאכול סושי בידיים ולא עם מקלות. המלצה אחת לפני סיום: לשטוף ידיים לפני אכילת סושי בידיים וגם בסוף הארוחה. ריח דגים על האצבעות איננו תחליף לבושם.

כך או כך, ההחלטה בידיכם. ניתן להינות מהמאכל היפני בכל צורה שאוכלים אותו ואני לא חושב שמישהו יבוא לעצור אתכם אם תחליטו לאכול אותו בצורה אחרת. ובכל זאת מעניין לחוש בעל זה ולקבל החלטות בצורה מושכלת....




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב