דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מושיק עפיה זמר גדול ולא מספיק מוערך 

מאת    [ 09/06/2011 ]

מילים במאמר: 512   [ נצפה 2895 פעמים ]

 

רבים מכם בוודאי מכירים את מושיק עפיה, זמר וותיק בז'אנר הים תיכוני.

מי מכם שמכיר את המוזיקה הים תיכונית עוד לפני פריחתה הגדולה והפיכתה למיניסטרים בישראל בשנים האחרונות בוודאי זוכר איך מרבית הזמרים המוכרים והמצליחים כיום התחילו את הקריירה המוזיקלית שלהם בצורה שונה לחלוטין.

זמרים כמו מושיק עפיה, ליאור נרקיס וקובי פרץ החלו לשיר עוד מהעשור הקודם שבו מרבית האוכלוסייה לא הכירה את שיריהם. הם שרו באופן שונה, פנו לקהל שונה ואף נראו חיצונית שונה מכפי שהם נראים כיום.

עם הפריחה הגדולה והשגשוג של הז'אנר הים תיכוני נראה שמרבית הזמרים הבולטים קפצו שלב והפכו לפופולאריים ביותר ואף למקובלים יותר בתעשיית המוזיקה אך משום מה דווקא אצל מושיק עפיה לא כך היה הדבר.

כשהתחלתי לחשוב מדוע כך הדבר הבנתי שמושיק עפיה הוא זמר נשמה, אחד ששר מכל הלב ואומר תמיד את מה שיש לו להגיד גם אם זה לא מקובל.

בעידן בו הפוליטיקה השתלטה על כל נחלה טובה מושיק עפיה שמר על עקרונותיו ועל האמת שלו ולא "השכיל" להבין כי על מנת להתקדם ולהפוך לאחד מהזמרים המצליחים במדינה הוא זקוק גם הוא כמו כולם לעגל פינות וללכת בין הטיפות כמו פוליטיקאים רבים או אמנים רבים כיום.

אם נסתכל על התקופה האחרונה בה כל זמר ים תיכוני סימן לעצמו יעדי הופעות בלתי מושגים כגון: היכל התרבות, קיסריה ונוקיה, מושיק עפיה נשאר צנוע ואף שלרגע גם רצה להופיע בקיסריה הספיק לפורש מהמרוץ עוד לפני שהחל. הוא הודיע כי הוא לא מתכוון לפתוח הופעה גדולה רק משיקולי אגו ולהפסיד את כספו.

רגב הוד, זמר ידוע בז'אנר הים תיכוני ועד לאותה תקופה גם חבר של עפיה, החליט שגם הוא מעוניין להופיע בקיסריה וכשנשאל עפיה על כך בכלי התקשורת אמר מבלי לחשוב פעמיים על ההשלכות כי "גם רגב הוד יכול למלא את הירקון רק בתוך סירה עם פדלים". אממירה זו גררה סערה תקשורתית וסכסוך בין האמנים ופגע בתדמית של עפיה שטען לכל אורך הדרך כי הוא נצמד לאמת שלו לטוב ולרע. 

אפשר להגיד הרבה דברים על מושיק עפיה אך הוא תמיד היה זמר בחסד שנתפס כאותנטי ונאמן לקהל שלו וחוסר ההצלחה שלו בהשוואה לזמרים מקבילים שהחלו עמו קשה להבנה.לכן לדעתי הסיבה היא הקלות שבה הוא פותח את פיו גם אם זה האמת אך אם נשפוט אותו רק לפי שיריו ניתן לקבוע ללא ספק כי מדובר באחד מהזמרים הטובים ביותר בשנים האחרונות.

 כל שיר שהוא מוציא מתאפיין בטקסטים ייחודיים ובסגנון מוזיקלי שמשתנה משיר לשיר ומבלדה ללהיט מקפיץ.

 בתקופה האחרונה נראה כי מושיק עפיה המוכשר השכיל להבין את הכללים הלא כתובים שהוא צריך לכבד בכדי לקפוץ שלב ולהפוך לאחד האמנים הבולטים. הוא לא מרבה לדבר בתקשורת ואת מרבית זמנו מבלה באולפן ומקליט שירים לאלבומו החדש. בנוסף לאחרונה הוא מיסד את הקשר עם חברתו נטלי בברית נישואין מול אלפי חברים ובני משפחה דבר שעשה לו רק טוב.

הסינגלים האחרונים והמצליחים שהוציא כגון "עד שמצאתי אותך", "תנו לי כוח" ו"עוד הלילה" מראים את כוונותיו להגיע הקיץ הקרוב  לשיא הקריירה שלו.

 אני אוהב את מושיק עפיה ובתוך שלמרות פיו הגדול בסופו של דבר יפרוץ וישתווה אם לא יתעלה על הזמרים האחרים בתעשייה.

מה אתם חושבים? 

 

 

 

אלירן חדד - מבקר המוזיקה שלכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב