דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבות ה-Cut של היהלום: ה-C המנצח מה-4C's בהערכת יהלומים 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2506 פעמים ]

חשיבות ה-Cut של היהלום: ה-C המנצח מה-4C's בהערכת יהלומים

מרבית האנשים שמתחילים לחפש או להתעניין ברכישת יהלום, בד"כ טבעת אירוסין, נתקלים במושגים שונים השייכים רק לעולם היהלומים. המושג שקופץ כמעט תמיד בעניין יהלומים הוא "The 4 C's" אשר מתארים יחד את איכותו של היהלום, על כמה הוא נוצץ וכמובן משפיעים גם על מחירו בשוק.

אז מהם כל הארבעה בשפה פשוטה?


    • Carat - משקל היהלום או גודלו הנמדדים ביחידות של קרט (1 קרט= 0.2 הגרם, 100 נקודות= 1 קראט).
    • Color - צבע היהלום. נע על הסקאלה שבין D (הצבע הכי גבוה, ללא גוון כלל) ועד הצבע Z (הצבע הכי נמוך בגוון כמעט צהוב/חום לחלוטין).
    • Clarity - מידת ניקיון היהלום. נעה על הסקאלה שבין FL(ללא פגמים כלל) ועד I3 (מלא פגמים גדולים הנראים בעין ומשפיעים גם על "חיותו" של היהלום).
    • Cut - איכות החיתוך של היהלום. הפרופורציות  בין משטחי הליטוש, הזויות, עומק הפויליון, גודל הלוח. כל אלו משפיעים יחדיו על איכות קליטת האור לתוך היהלום וממנו חזרה החוצה- מה שיוצר את האפקט של הברק והצבעים השונים הנקלטים בעין האדם כאשר הוא מתבונן ביהלום. נע על הסקאלה שבין Excellent cut (מושלם פרופורציונאלית) לבין Poor cut ( רמה נמוכה מאוד של פרופורציות החיתוך).

כל הארבעה משפיעים יחד על איכותו של היהלום, על כמה הוא נוצץ וכמובן, גם על מחירו בשוק. (ניתן ללמוד יותר על שווי יהלום במאמר קודם שפרסמתי - הערכה גמולוגית: מי מספר את האמת על היהלום? )

למרות שאת המונח "4C's" רבים שמעו ויודעים לפרש, מה שלא כולם יודעים הוא, עד כמה משקלו של האחרון ברשימה (Cut) הוא קריטי לקבלת האפקט המתבקש מתכשיט המשובץ יהלומים: מנצנץ בברק מלוא קשת הצבעים, מלא "אש" ומושך את עיני סביבתו.

והלא, זה מה שבאמת חשוב: עד כמה היהלום אותו אתה קנית לאישה שאיתך (כמתנה או טבעת אירוסין), או שאת פינקת בו את עצמך, יהיה מלא חיים, נוצץ ומבריק!

כך לדוגמא, אם איכות החיתוך (Cut)  של היהלום היא ברמה נמוכה, לא באמת חשוב אם מידת הניקיון (Clarity) של אותו היהלום היא SI1 או VS1. בנוסף, יהלום בצבע Color) K), בניקיון SI2 וברמת חיתוך EXCELLENT ינצנץ וירשים הרבה יותר מיהלום בצבע D, בניקיון VS2 אך ברמת חיתוך POOR.

לכן, בפעם הבאה שאתה הולך לרכוש תכשיט משובץ יהלומים או טבעת אירוסין תמיד כדאי להתחיל עם סקר שוק ו/או להתייעץ עם חבר מהתחום. בנוסף, אני ממליץ לך  לוודא עם *המוכר שהיהלום אותו אתה קונה הינו לפחות בעל הציון GOOD  בפרמטר ה- CUT.

בנוסף, למי שמתעניין בנושא, אני ממליץ לעיין במאמר תכשיט יהלום (כמעט) בכל תקציב - טבעות יהלומים, טבעת אירוסין, תליונים, צמידים, עגילים ועוד שפירסמתי בעבר.

* צבי פורת, כותב המאמר ובעל העסק צבי פורת - יהלומנות אישית, מוכר ללקוחותיו יהלומים מגודל 0.1 קרט ועד 5 קראט, מקפיד במיוחד על רמת החיתוך (ה-CUT ) של היהלום. צבי פורת לא מוכר יהלומים שרמת החיתוך שלהם היא מתחת לציון GOOD  בפרמטר CUT.

צבי פורת, גמולוג מוסמך ויהלומן אישי, מעמיד לרשותך את ניסיונו העשיר בשירות אישי, דיסקרטי ומקצועי. כיוון שאין יהלום הדומה למשנהו ואין אישה הדומה לרעותה, התאמת היהלום לתכשיט ולבת הזוג הינה מיומנות הדורשת רגישות גבוהה והבנה מקצועית שתבטיח את המתנה המושלמת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב