דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: כיצד לדעת האם לרכוש דירה? 

מאת    [ 06/06/2011 ]

מילים במאמר: 516   [ נצפה 2297 פעמים ]

האם זה הזמן המתאים לרכוש דירה? זו שאלה שרבים שואלים את עצמם. לפני רכישת דירה יש לבצע בדק בית יסודי עם עצמכם ועם בני הזוג שלכם. צעירים רבים נבהלים ממחירי הדירות בשנים האחרונות ומחכים שהשוק יוריד מחירים. אך במקום, המחירים רק עולים ועולים וכך נדמה שאתם מפספסים את דירת חלומותיכם וממשיכים להוציא כסף רב על שכירות. אז האם זה הזמן הנכון לקנות דירה?

קודם כל חשבו על אורח החיים שלכם. האם אתם אוהבים לנדוד ברחבי הארץ? האם אינכם רואים את עצמכם מתיישבים במקום אחד? האם העבודה שלכם שולחת אתכם מדי מספר שנים או חודשים לארצות שונות? אם התשובות לשאלות אלו הם כן, כנראה שלא כדאי לכם לרכוש דירה לצורך מגורים. מצד שני, אולי כדאי לכם לרכוש דירה בארץ לצורך השקעה. את הדירה תוכלו להשכיר בתקופות שבהן לא תהיו בארץ ולהרוויח תשואה נאה. דירות המתוכננות להשקעה הן דירות שחשוב מאד לערוך להן בדק בית מקיף ויסודי. במיוחד אם אתם הולכים לעבוד מול שוכרים, הייתם רוצים לדעת שהדירה היא במצב הטוב ביותר שהיא יכולה להיות ושלא יהיו הפתעות בדרך.

לפני רכישת דירה, צריך לבצע לא רק בדק בית של הדירה והבניין עצמו, אלא גם בדק בית לחשבון הבנק שלכם ולמצבכם הכלכלי. האם אתם באמת יכולים להרשות לעצמכם לרכוש דירה? האם תוכלו לקבל על עצמכם הוצאות משכנתא? האם ההורים מסוגלים לעזור לכם? שאלות אלו ואחרות הם שאלות שיש לקחת בחשבון בעת רכישת דירה.

בחרו בדירה שאתם באמת יכולים להרשות לעצמכם. אין שום סיבה אם אתם זוג צעיר, הנאבק בחיי הפרנסה, ובקושי מצליח לגמור את החודש, לבחור בדירת פנטהאוז מפוארת וחדישה בת חמישה חדרים בשכונה הכי יוקרתית במקום מגוריכם. לפעמים מוטב להתחיל עם דירה בבניין פחות חדיש, אפילו בניין בן עשרים שנה או יותר. במקרה זה כדאי ומומלץ לבצע בדק בית לפני הרכישה. בניינים ישנים רבים זקוקים לתחזוק ולא תמיד דיירי הבניין מטפחים אותם.

אם אתם זוג צעיר שרואה ילדים בעתידו הקרוב, אתם צריכים לקחת בחשבון את האזור גם מבחינת ילדים. האם נמצאים בקרבה בתי ספר טובים? מיהי האוכלוסייה המתגוררת במקום? האם האזור משופע בפארקים ובגינות? האם העיר שבה בחרתם מציעה מקומות בילוי וחינוך לילדים כמו ספריות, תיאטרון לילדים ובתי קולנוע? וכמובן השאלה החשובה מכולן- מה המרחק בין הדירה אותה אתם מבקשים לרכוש לסבא ולסבתא הקרובים שיוכלו להיחלץ לעזרתכם? על כל צרה שלא תבוא...

ולבסוף אתם זקוקים לאנשי מקצוע טובים שילוו אתכם בדרכיכם. צעירים רבים עושים טעויות רבות במהלך רכישת הדירה ומתחמקים ממגע עם אנשי מקצוע כדי לחסוך בהוצאות. אך זוהי טעות! אנשי מקצוע טובים יוכלו למעשה לחסוך לכם הוצאות, טרחה, וזמן מיותר בהמשך, אז למה לא לנצל את הידע שלהם? אנו ממליצים לכם לפנות לסוכני נדל"ן וכן לפנות לחברה המתמחה בביצוע בדק בית שתוכל לספק לכם דוח מדויק על מצב הבניין אותו אתם מעוניינים לרכוש. אנשי מקצוע טובים יוכלו גם לתת לכם הערכה מקצועית לגבי העלות המשוערת של הדירה אותה בחרתם, ובכך לחסוך מכם כספים. זכרו, אם אתם מוציאים סכום כה גדול על קניית דירה, לא הייתם רוצים להיות שלמים עם הסכום הזה?  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב