דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ארכיטקט, יחסי עבודה ומקצוענות 

מאת    [ 05/06/2011 ]

מילים במאמר: 461   [ נצפה 2268 פעמים ]

יחסי העבודה בין כל לקוח לבין כל נותן שרות אינם עניין של מה בכך. כאשר מדובר על מהות היחסים הנרקמים בין אדריכלים ובין הלקוחות שלהם מדובר במקרה פרטי בעל מאפיינים ייחודיים. במקרים בהם יש צורך בשירותיו של ארכיטקט מונח על השולחן מטען משמועתי. בין אם מדובר בסכומי כסף גדולים – כאשר מדובר בפרויקט בנייה מכל סוג שהוא – ובין אם מדובר במטען רגשי משמעותי – בבנייה של בית פרטי או פרויקט בעל משמעות רגשית אחר – היחסים בין הלקוח לנותן השירות נתונים ללחצים שונים מצד אחד ובעלי השפעה משמעותית על התוצאה הסופית מצד שני.

כאשר אנחנו פונים אל ארכיטקט כדי שיתכנן עבורנו את הבית החדש שלנו או כל פרויקט בניה אחר, ניתן לדבר על שני פנים של העבודה. הפן האחד הוא הפן המעשי: היכן יש להניח יסודות, כמה קירות תמך יש להקים, איפה ייבנו חדרי השירותים וכן הלאה. הפן השני הוא הפן האסתטי: כיצד יראה המבנה המתוכנן. גם העבודה שלנו עם ארכיטקט נבחר הינה בעלת שני פנים. מצד אחד אנחנו זקוקים לבעל מקצוע שיודע כיצד בונים מבנה שלא יתמוטט בכל רוח מצויה וישרת היטב את הצרכים שלמענם הוא מוקם. מצד שני אנחנו רוצים בעל מקצוע שיוכל ליצור עבורנו מבנה בעל מראה שמתאים לרצונות שלנו. אדריכל טוב הוא אדריכל שיכול לשלב את שני הפנים הללו בעבודה ולספק לנו תכנון שהוא יפה וגם יעיל.

גם היחסים שלנו עם בעל המקצוע יכולים להיבחן מצדדים שונים. מצד אחד ישנו הפן המקצועי גרידא של היחסים שלנו: אנחנו רוצים ארכיטקט שיבצע את העבודה במסגרת הזמן שנקבעה; אנחנו רוצים שהוא יציג לנו פרויקט מלא ושלם שלא חסרים בו מרכיבים חשובים; אנחנו רוצים לקבל תמורה לכספנו ולהיות בטוחים שהתוצאה הסופית באמת עומדת באמות המידה של חוקי המקצוע. מצד שני אנחנו גם זקוקים למעין קשר אישי עם בעל המקצוע. ארכיטקט טוב צריך להבין את מה שאנחנו חולמים עליו ולדעת כיצד להקשיב לנו ולהבין מה אנחנו באמת רוצים. אי-אפשר להסתפק רק בקווים ובנקודות; יש צורך בהבנה שישנם דברים שהם מעבר לקווים ולנקודות ושאותם אנחנו רוצים לקבל מהאדריכל. במידה מסוימת אנחנו מחפשים אדריכלים שיכולים לקרוא מחשבות ולהבין את מה שאנחנו אומרים גם אם אנחנו לא מוצאים את המילים המתאימות לתאר את הדבר המסוים.

האם כל מקרה שבו לקוח שוכר את שירותיו של ארכיטקט כולל גם פן מקצועי וגם פן אישי-אמנתי ליחסי העבודה? לא בהכרח. במקרים רבים היחסים הם מקצועיים לחלוטין ולא נוצר יחס אישי אמיתי בין בעל המקצוע ללקוח. במקרים רבים התוצאה תהיה מוצלחת גם אם לא נוצר חיבור מיוחד בין בעל המקצוע ללקוח. עם זאת בכל התקשרות בין ארכיטקט לבין לקוח חשוב להבין שעבודה אדריכלית דורשת יותר מאשר מקצועיות וקווים ונקודות. אדריכלים פועלים בעולם מיוחד שבו חשוב להבין את מה שמסתר מאחורי המילים, הקווים והנקודות. כאשר מתרחש החיבור המיוחד בין בעל המקצוע לבין הלקוח והם מצליחים להתחבר מבחינה אמנותית ולא רק מבחינה מקצועית התוצאה תהייה מיוחדת וייחודית: שילוב מיוחד בין הפרקטי לבין האסתטי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב