דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עיצוב הבית כמקדם לשינוי 

מאת    [ 04/06/2011 ]

מילים במאמר: 711   [ נצפה 1701 פעמים ]

בית משקף את חייהם של הגרים בו. בחירת הצבעים, התמונות, הבדים, הרהיטים ואופי החללים יכולה להעיד רבות על אופיים, העדפותיהם וסגנון חייהם של הדיירים.

בחלל ביתנו אנו חווים את שלל האירועים והרגעים המשמעותיים ביותר בחיינו, מהצעד הראשון של ילדינו, דרך רגעי זוגיות אינטימיים ועד ארוחות עם משפחה וחברים. לעיתים עיצוב חלל הסלון או פינת האוכל מונע מאיתנו לממש את הסיטואציה עצמה בצורה הנוחה והאופטימאלית ביותר.

לכן, אנשים העומדים בפני החלטה לשפץ את ביתם מרגישים לרוב כי זו הזדמנות להתחלה חדשה. בהחלטה זו גלומה אפשרות לשינוי. ישנה האפשרות לאמץ דפוסים חדשים, להפטר מישנים, להיות מי שהם רוצים להיות ולהציג את עצמם כפי שהיו רוצים להראות בעיני הזולת.

 המרכז של כל עיצוב ותכנון בית הוא בניית חזון. לפני הליווי בתכנון ובניית הבית, חשוב להבין תחילה מהו החלום האישי של הלקוח. כיצד הוא רוצה להציג עצמו דרך ביתו. האם הוא רוצה שהבית שלו יעיד עליו שהוא משכיל? מרוויח טוב? משפחתי? מקורי? אמנותי? צנוע? מסתורי או גלוי? חם ומזמין או מחושב ושקול.

כל רצון הוא לגיטימי, וניתן לעצב בית שישדר עושר, תחכום ואמנותיות, פשטות או מקוריות, או מספר בקשות יחד. ניתן גם שיהיו דרישות שונות לאזורים שונים או חדרים שונים בבית. למעשה נשאלת השאלה : איזו הרגשה אני רוצה שחדר זה יעניק לי או לאלו שנכנסים אליו? הסלון, לדוגמא, ישדר חום ומשפחתיות וחדר הרחצה ניקיון וטוהר.

 בית הוא הלב, הפעימה והמקום עבורנו לנוח, להתנתק מהיום שעבר, ולהתמלא לקראת היום הבא. לבית יש כוח. לעיתים, במקום שמהלך החיים שלנו יגדיר את התוואי של הבית, הבית, מסיבות שונות, הוא זה שמגדיר עבורנו אורח חיים שאינו מתאים לנו. לדוגמא, בית ללא מקומות אחסון נכונים יכול לגרום לנו להיות לא מסודרים וליצור תחושת פיזור. בית ללא פינת אירוח נעימה יכול לחברותיים ביותר מביננו לפגום ברצון ובחדוות ה"ביחד".

 בית שמתוכנן בצורה מותאמת עבור דייריו, יאפשר להם שחרור הרגלים ישנים ובלתי רצויים, ואימוץ הרגלי חיים חדשים ומתאימים יותר.

עיצוב בית פרקטי ומותאם אישית, ישרת את דייריו בביטוי רצונותיהם לסגנון חיים מסוים ויתווה את  הדרך הנוחה ביותר להשיגו.

זוג הורים לשני ילדים פנו עבור עיצוב ותכנון מחדש של חדר השינה שלהם. כבר בפגישה הראשונה עימם הבחנתי כי הבעיה טמונה בכך שעוד מימי היותם זוג טרי, מכונת הכביסה מצאה את מקומה בחדר הרחצה הצמוד לחדר השינה שלהם. עם הצטרפות הילדים למשפחה, חדר השינה הפך למעבר יומיומי ותכוף לכביסה, קיפולים וכדומה. התברר כי במקום שחדר השינה יקדש וישרת את בני הזוג כמקום שלהם יחד, מפלט מרחש היומיום, הוא נהיה תחנת מעבר סואנת וכל תחושה אינטימית התפוגגה לחלוטין. יחד הוחלט על אירגון מחדש שכלל: הקטנת חדר הרחצה ובניית חדרון נוסף על חשבון חלק מהמסדרון ובו ימוקמו מכונת הכביסה, המייבש ועמדות הכביסה השונות עם פתח יציאה אל המסדרון המשותף. בכך השתחררו בני הזוג  מנוכחות הכביסה "המלוכלכת" וחדר השינה המשופץ אפשר חלל ראוי לזמן איכות זוגי.

 בית שיש בו מקום נוח וברור לכל דבר יקל על דיירי הבית לשמור על סדר וארגון. במהלך חיינו אנו אוגרים חפצים עם ובלי ערך סנטימנטאלי. מציוד מחנאות ועד לשמלה האהובה שאנו בטוחים שיבוא יומה והיא תפרח  ותהיה וינטג'. שתי סוגיות משמעותיות עולות כאן, הראשונה היא, מה עלינו לשמור וממה ביכולתנו להפרד . השנייה היא, אם הוחלט לשמור פריט זה או אחר, היכן עליי לאחסן אותו בלי שיפריע לשגרה ומהלך התקין של הבית.

לא פעם נתקלתי בלקוחות שאחד מבני הזוג נחשב ל"בלאגניסט מושבע". מדהים לגלות כמה פשוט להקנות הרגלי סדר חדשים שלא יהוו מעמסה עבור אף אחד מבני הזוג באמצעות חשיבה יצירתית בסיסית. אופציות אחסון חכמות, פינות משחק מוגדרות לילדים ופתרונות נוחים לחפצים שמשמשים אותנו ביומיום, אלו ועוד יכולים לגרוף שינוי אדיר בדינאמיקה המשפחתית. כאשר מסודר בפנים זה תמיד ישפיע על החוץ. ולכן שימת דגש על הנדסת אנוש  ומימושה לרמה הפרקטית של חיינו היא אבן יסוד בתכנון ועיצוב הבית.

תפקידו של האדריכל הוא לספוג את המידע הדרוש מהלקוחות, למקד אותם בצרכים המעשיים שלהם, ולסדר הכול לכדי תוכניות בהירות לעבודה קלה, מהירה ומהנה ככל האפשר.

תוך אמון ועבודה משותפת, ניתן להגיע לתוצאות שיתאימו בין הרצון למימוש, בין הרצון לצרכים ובין החלום למציאות.

אלונה הופמן תכנון אדריכלי ועיצוב פנים


0528-523358


alona.hoffman@gmail.com


http://alona-hoffman.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב