דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפים לרכישת דירת קבלן 

מאת    [ 04/06/2011 ]

מילים במאמר: 918   [ נצפה 2292 פעמים ]

רבות נכתב אודות הפן החוקי והמנהלתי של רכישת  דירות "על נייר", אולם בד בבד עם הבדיקות הנוגעות להיתרים וזכויות על הקרקע, חוסנו הכלכלי ואמינותו של הקבלן כדאי להתעמק גם בעיצובה של הדירה ובכמה נושאים השכיחים בדירות קבלן.

בניגוד לרכישת דירה קיימת, שניתן להגיע אליה ולהרגיש האם הדירה מרווחת, מוארת ומאווררת, בדירת קבלן אפשר רק לנחש. הלקוח מקבל שרטוט בתלת מימד של הבניין או הקומפלקס כולו ושרטוט דו מימד של הדירה ולא כולם יודעים איך להסתכל על זה.

הנקודות הבאות הן נקודות חשובות שמומלץ לשים לב אליהן כשרוכשים דירת קבלן:

1.    1. יש לבחון כיווני אוויר ואור בדירה. יש לבחון בנייה עתידית באזור, לדעת מה המרחק בין הבניין שלך לבניינים הקרובים (גם אלה שעדיין לא נבנו), היכן ממוקמים, מה גובהם, האם אחד מהם מצל על הדירה שלך ואם כן באילו שעות, האם הוא מסתיר את הנוף, האם הוא חוסם מעבר של אוויר.

2.  2.  מומלץ לבחון את גודל החדרים לפי המידות הרשומות ולא לפי ההתרשמות שיש מרחב סביב לרהיטים המשורטטים. לעתים הרהיטים משורטטים בקטן ואינם תואמים את גודלם במציאות. נסו להכנס לחדר קיים, דומה בגודל, כדי להרגיש את הגודל האמיתי, המעברים והצפיפות.

3.   3.  שימו לב שאין "זוויות מוזרות", חדות או כהות. זוויות כאלה בדרך כלל גוררות קושי במיקום רהיטים, מעברים לא נוחים, ריבוי מרצפות עקומות וחוסר  הרמוניה כללי בחלל.

4.      4. כדאי לברר שאין חלונות שלא ניתן לנקות או שקשה לנקותם (קיפ). 

5.     5. כדאי לבדוק שאין חדרי רחצה או שירותים בהם הדלת נפתחת על האסלה ועלולה לפגוע במי שיושב עליה.

6.      6. מומלץ שהמסדרונות לא יהיו צרים (90 ס"מ ומטה) וארוכים או פתלתלים מדי.

7.   7.   וודאו כי יש קיר להשעין עליו ספה ומולו קיר מקביל במרחק של בין שלושה וחצי מטרים ל-5 מטרים לתלות עליו טלויזיה. לעתים בדירות קבלן שאינן מתוכננות נכון, "מופיע" קיר עצמאי באמצע החלל, בדרך כלל בין הסלון למטבח, ועליו מיועדת הטלויזיה להתלות. נסו להמנע מדירות כאלה או לקחת מעצב.

8.      8. שימו לב שנשאר מקום נוח לפינת אוכל. פינת אוכל שלא מפריעה למעברים סביבה.

9.     9. מומלץ למדוד כמה מטרים של ארונות אתם צריכים וכמה מוצע לכם. בדרך כלל חדרי ארונות בסוויטת ההורים בדירות קבלן הם מאד קטנים ולא מאווררים, האם תצטרכו להוסיף מקומות לאחסון בבית? בדרך כלל כן.

 כדאי לקבוע, בטרם הרכישה, פגישה מסודרת עם מעצב פנים שיוודא שהדירה אכן עונה על הצרכים שלכם (לא מספיק שיש את מספר החדרים הדרושים לכם). הוא יסביר לכם על הזרימה בבית ועל החלוקה לאזורים ותוכלו להבין טוב יותר איך הבית יראה וכמה השקעה דרושה כדי להפוך אותו לבית כלבבכם. ניתן לבוא עם מספר תכניות לדירות שונות ולהתייעץ לגבי הדירה המוצלחת ביותר.

אם החלטתם שלא לקחת מעצב כדאי להקפיד על הדברים הבאים:

1.      לרוב הקבלנים יש הסכם עם הלקוחות שלא גובים כסף על שינויים במיקום אלא רק על תוספות של מה שנותנים. ואין זיכויים על הורדת חדר או חדר רחצה לדוגמא. כדאי להתמקח על כל הפרטים לפני הקנייה.

2.      לרוב דירות הקבלן יש תקרות נמוכות יחסית - בטווח שבין 2.60  ו-2.70 - מומלץ שלא לעשות הנמכות תקרה מרובות, קרניזים לתאורה וכדומה אם לא צריך. זה מקטין את החלל ויוצר גודש צורני ויזואלי.

3.      מאותה סיבה, בדירות קבלן שאינן גדולות, רצפה כהה מקטינה גם היא את החלל. כמו כן ודאו שהרצף מרצף ישר, עם הקיר ולא באלכסון. האלכסונים נולדו כי הם מטשטשים את לקויות הבנייה של הקירות. כדאי לוותר על זה.

4.      מומלץ להוריד את גובה השקעים בבית ל-30 ס"מ מהרצפה. הדבר אמור ברחבי הבית, פרט למטבח, לפינות מחשב ועבודה ולשקעים בחדרי הרחצה. אין צורך לראות שקעים בכל מקום. (אם יש ילדים קטנים יש להתקין מגנים לשקעים).

5.      נעים יותר לשים את הכיור של המטבח מול חלון (למרות שבבנייה החדשה החלון בדרך כלל פונה לפיר). לא מומלץ לשים את הכיריים מתחת לחלון.

6.      לנסות לצמצם את השימוש באריחים עד התקרה בחדרי הרחצה והשירותים. אריחים במקום שאין בו הרטבה ישירה הם מיותרים כשיש חלונות לאיוורור.

7.     בפרויקטים גדולים הדיירים מקימים פורום באינטרנט ומשתתפים בהזמנות מרוכזות של דלתות, פרקטים וכו' וכן מעבירים ביניהם מידע רלוונטי. כדאי להכנס ולהתעדכן או להקים פורום כזה.

בכדי לבצע את עבודת השיפוץ והוצאת המקסימום מהדירה הממוצעת, ישנה חשיבות עצומה להסתכלות כוללת על סגנון החיים וטעמם של הדיירים. עיצוב פנים טוב רואה קדימה את תהליכי החיים שיתרחשו בעתיד בבית ומתחשב בהם. הוא ישים דגש על הצורך באחסנה במקומות הנכונים, על חלוקה נכונה של החלל ועל הזרימה ברחבי הבית, דבר שיחסוך עלויות עתידיות ויהפוך דירת קבלן סטנדרטית לבית חלומות.

אלונה הופמן
תכנון אדריכלי ועיצוב פנים
0528-523358
http://alona-hoffman.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב