הסודות מאחורי המדפים –אביזרים לרכב, האם משחקים בשוטרים וגנבים ?
יובל לובנשטיין
תחום אביזרי הרכב המורחב הוא אחד מהתחומים הרווחיים ביותר בשוק מוצרי הצריכה. מדובר על שוק אשר מגלגל סכומי כסף רבים תחום המכיל אביזרים וצעצועים רבים, אשר כול המוסיף בו, הרי זה משובח. זה מתחיל משוק חלקי החילוף לרכבים, אשר כולל חלקים מתכלים שוטפים, כמו פילטרים, נורות ובלמים, דרך אביזרים חילופיי, אמצעי מיגון ואזעקות, מערכות שמע, מערכות לטלפונים סלולאריים, אמצעי ניווט ואבזרי קישוט לרכב, אשר הדמיון בהם אינו יודע שובע וגבול.
תעשיה זו היא רחבה ועוסקים בה גורמים רבים, יבואנים, מתקינים, חברות מיגון, חברות ביטוח, מוסכים, בקיצור הרבה ידיים, אשר כול אחד נוגס טוב, דבר אשר מייקר מאוד את המוצרים והופך מוצר שעלותו ליבואן 10 $ למחיר צרכן של סביב 275-300 ש"ח.
כולם אוהבים להרוויח, אולם נראה שדווקא בתחום זה, אוהבים קצת יותר.
תחום המיגון, אשר נשלט או מכוון על ידי חברות הביטוח, הוא תחום ענק אשר, בו מחייב הצרכן לעבור בין השאר בדיקת מיגון, אשר במהלכה הוא נדרש לעיתים לבצע שדרוג של מערכת המיגון, כמובן על חשבונו.
במציאות כול המערכות הן חדירות וניתן לפרוץ את כולן, כמובן שזו שאלה של זמן, האם דקה וחצי או עשר..? מיומנות הפורצים היא רבה מאוד ולא לוקח להם זמן רב לפרוץ,לעקוף ולגנוב את הרכב.
עם השלמת בניית גדר ההפרדה, אכן פחת באופן משמעותי מספר הגניבות מצד השטחים, אולם נראה שכעת עיקר העוסקים במלאכה הם הבדואים, אשר חלקם הגיעו בתחום לדרגת אומן ואף רב אומן.
המיומנות שלהם במערכות גדולה והם טורחים להתעדכן כול הזמן בכול חידוש בתחום , החל "מכספת", מעטה השומר על מחשב הרכב, דרך חיישנים השולטים על משאבת הדלק ועוד.
הנזק אשר נגרם למשק, כתוצאה מהגנבות הוא רב ואך זה מוזר שלא קמה צעקה גדולה, אולי מהטעם שהגנבות, יוצרות מעין מחסור, אשר מניע ומזיז את כול המערכת, למעט הצרכן.
היבואנים מוסרים עוד רכבים, המתקינים עובדים, לשמאים ולשוטרים יש פרנסה ולרגע נדמה שמי שמפסיד אלא הן חברות הביטוח, אולם לאורך זמן הן חברות מאוד רווחיות, אז מי בכול זאת מפסיד ?
האם לא ברור ?– כלל הצרכנים, אשר תעריפי הקולקטיב שלהם גבוהים ולמעשה, כול הציבור מסבסד את מחיר אי הענישה הכבדה על אותם גנבי וסרסורי הרכבים.
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר