דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מרק בצל 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 318   [ נצפה 42232 פעמים ]

לבצל כפי שאומרים יש הרבה שכבות. כאשר מכינים את הבצל הוא יכול להביא לדמעות לעיניים (תרתי משמע). הבצל הוא ירק נהדר בעל תכונות תזונתיות התורמות לבריאות שלנו. כמו כן, קיימים זנים שונים של בצל בהם אנו יכולים להשתמש בהכנת המרק.

הבצל בו אנו משתמשים בדרך כלל הינו בצל הגינה. מלבדו ניתן לרכוש בארץ זני בצל נוספים כגון: הבצל סגול, הבצל הלבן, הבצל הירוק שהוא בעצם בצל צעיר בו אנו אוכלים את העלים שלו. לכל סוגי הבצל טעם חריף אשר משתנה לפי הסוג. לדוגמא: הבצל הלבן הרבה יותר חזק בחריפותו מהבצל הרגיל ובדרך כלל מביא ליותר דמעות בעיניים.

הבדלים נוספים בין סוגי הבצל כוללים שוני בתרומה לתזונה שלנו. למשל: הבצל הצהוב עוזר לשמור עלינו מפני מחלות לב וכלי דם מכיוון שיש בו שפע של בלוטאין (פיגמנט נוגד חימצון חזק), הבצל הסגול לעומת זאת עוזר יותר לצורך עיקוב תהליך ההזדקנות ומחלות דלקתיות, הבצל הירוק נהדר לחיזוק המערכת החיסונית בכך שהוא שומר על בריאות התאים ומועיל לטיהור הדם, תרומתו של הבצל הלבן היא במניעת מחלת טרשת העורקים עקב שפע הגופרית הנמצא בו.

הרכב הערכים התזונתיים אותם כדאי לציין בבצל יחיד הינם: 42 קלוריות ו10% חלבונים. מבחינת ויטמינים הבצל מכיל בעיקר ויטנין C. מהמינרלים מצויים בו הם בעיקר אשלגן (144 מ"ג), סידן(22 מ"ג) ומגנזיום(10 מ"ג).

מרק הבצל הוא הדרך אולי המקובלת ביותר לבישולו של הבצל. קיים מגוון של מרקי בצל הנחלקים לפי רמות הקושי הכנה והטעמים שלהם. כך למשל ישנו מרק בצל צרפתי  אשר מסיים את בישולו בתנור בתוספת של קרום גבינה מלמעלה. לעומתו יש את מרק הבצל בסגנון איכרים אשר מביא סוג אחר של הנאה. זהו מרק בצל פשוט יותר ומהיר הכנה.

את המרק עצמו מקובל להגיש עם טוסטים של לחם שום עם גבינה. בצורה זו פריכות הטוסט משתלבת בצורה מופלאה עם המרק ויוצא שילוב מנצח.

כך שבמידה ואוהבים את טעמו של המרק ויש רצון לבשל, כדאי מאוד להשקיע את הזמן הדרוש להכנה. והעיקר כמו תמיד ליהנות מהתהליך וגם מהתוצאה. בתיאבון.

זמן הכנות:זמן בישול:סה"כ זמן הכנה:


למידע על אוכל ומתכונים ניתן להיכנס לאתר שף בבית. האתר מתמחה במידע על אוכל ושיטות בישול. ניתן למצוא מגוון מתכונים מכל הסוגים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב