דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עושים כשלא מסתדרים עם הבוס? 

מאת    [ 01/06/2011 ]

מילים במאמר: 623   [ נצפה 2387 פעמים ]

אין ספק שאיכות הקשר שלנו עם המנהל הישיר משפיעה מאד על תחושותינו בעבודה. לרוב אנחנו מבלים איתו יותר זמן מאשר עם בן/בת זוגנו. כולנו רוצים מנהל שיספק פידבקים על עבודתנו ותחושת ערך לעשייה שלנו, שניתן לסמוך עליו ושיודע להוביל, שיהיה מקצוען ויגבה אותנו בעת הצורך. בפועל, מחפשי עבודה רבים מתחילים את החיפוש מכיוון שהם לא מרוצים מהקשר שלהם עם המנהל הישיר. הבעיה הנוצרת כאן היא כפולה היות ובמצב כזה לא רק שסביבת העבודה אינה נעימה, אלא שמנהל שאתם לא מסתדרים איתו לא ימליץ עליכם למעסיקים פוטנציאליים, ותצטרכו למצוא דרך להסביר את חוסר ההסכמה ביניכם כשתגיעו לראיונות עבודה.
אז מה אפשר לעשות? שאלה מצויינת. אפשר לנסות לבדוק מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את היחסים. במקום לקבל את זה שאתם עובדים תחת מנהל שאתם לא מסתדרים איתו, או להחליט שאתם עוזבים, האפשרות הנוספת והמועדפת היא לבחון איך אתם יכולים להתחיל את השינוי. לא תמיד משתלם לעזוב מקום עבודה בגלל אי הסכמה עם המנהל, במיוחד כשמדובר במקום שאתם יכולים להתמקצע בו ולהתקדם.

קודם כל, בדקו את עצמכם
יש לכם השפעה רבה על מערכת היחסים עם המנהל שלכם. הקשר בין עובד ומנהל הוא קשר הדדי, שניכם צריכים זה את זה. האופן שבו אתם מבצעים את העבודה שלכם משפיע על האופן בו הארגון וההנהלה תופסים את המנהל שלכם. נסו להבין אם אתם עומדים בציפיות. אם יש לכם יעדים, בדקו אם אתם עומדים בהם.
לפני שתנסו לשנות את המנהל שלכם או את היחסים עם המנהל שלכם, ודאו שאתם הכי בסדר שאפשר- משתפים במידע, מדווחים על ביצועים ומודים בטעויות במידה והן מתרחשות.

תפקיד המנהל הוא דואלי
למנהל יש שני כובעים, לפחות. בכובע אחד, המנהל הוא שופט- תפקידו להעריך ולבקר את הביצועים שלכם. בכובע השני, הוא מעין מורה דרך- תפקידו ללמד אתכם כיצד לבצע את עבודתכם כראוי ולהוות מוביל דרך מקצועי. לרוב, היחסים מושפעים מתנודות לאורך הציר הזה בין תמיכה והובלה לבין שיפוט וביקורת. נסו להבין באילו מצבים המנהל שלכם ביקורתי יותר ובאילו מצבים הוא נכון לתמוך בכם. נסו לחתור לקיום מצבים חיוביים יותר- של תמיכה, הנחייה וכד' אך זכרו שהביקורת היא חלק מהתפקיד ולא כל מנהל יודע להעביר אותה בצורה נעימה.

המנהל שלכם רוצה לסמוך עליכם
האם המנהל שלכם באמת יודע מה אתם עושים? האם הוא מודע למשימות שלכם? להישגים שלכם?
ככל שתדווחו למנהל שלכם יותר על העבודה שאתם עושים (כמובן, מבלי להגזים), כך ירגיש שהוא יכול לסמוך עליכם יותר ולא ימצא את עצמו תוהה מה אתם עושים במהלך יום העבודה ועד כמה אתם אפקטיביים.

קחו אחריות על מערכת היחסים
לסיכום, במקום להאשים את המנהל בכך שמערכת היחסים אינה מוצלחת, קחו אחריות ונסו להבין מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר אותה. נסו להכיר בחוזקות של המנהל ולא רק להלין על החולשות. מעטים המקרים שבהם לעובד אין השפעה על שיתוף הפעולה שלו עם המנהל. מנהלים הם אנושיים בדיוק כמו הכפופים להם, גם להם יש ימים יותר ופחות מוצלחים, חוזקות וחולשות. אמנם במערכת היחסים ביניכם אתם לא במעמד שווה, אבל אתם בהחלט יכולים לחזק את שיתוף הפעולה ובכך לשפר את מערכת היחסים ולהביא לסביבת עבודה נעימה יותר עבור שניכם. מצב כזה יהיה מתגמל הרבה יותר לשני הצדדים ויאפשר לכם להתרכז בדברים החשובים באמת בעבודה.

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב