דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צילום מקרו - צילום תקריב - קורס צילום למתחילים 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 472   [ נצפה 3263 פעמים ]

צילום מקרו או צילום תקריב, הוא צילום מרתק ומיוחד במינו.

המגוון שבו אנחנו רואים צילומים כאלה הוא רחב מאוד ומרבית הצלמים מציגים תמונות מקרו כחלק בלתי נפרד מנושאי צילום אחרים. צלמי הטבע, מרבים לצלם לא רק את הנוף הרחב, אלא גם תקריב פרח אחד או אפילו רק חלק קטן ממנו. חרקים, תכשיטים, מטבעות או חותמות הם רק חלק קטן מהאפשרויות שניתן להפיק מצילום מקרו.

צילומי מקרו גם אנחנו יכולים לראות בקטלוגים של אספנים וסוחרי בולי דואר ומטבעות, או במדע בצילומים במעבדות כימיה או בניתוחים למטרות מחקר.

כאן אנחנו מבינים שצילום מקרו (close-up) הוא תיעוד צילומי של עצמים קטנים או חלק קטן מאובייקט גדול או רגיל שכל עדשה סטנדרטית לא מאפשרת גישה אליהם.

הטכניקה המדוברת כאן, היא שבירת המרחק המינימאלי שבין העדשה לבין האובייקט המצולם. זאת אומרת להתקרב לאובייקט המצולם ולדאוג שאותו אובייקט יישאר בחדות מקסימאלית.

בצילום מקרו, מצלמים אובייקט שגודלו בסנסור הדיגיטאלי הוא זהה לגודלו האמיתי (סקאלה 1:1). אפילו יחס גדול יותר,עד 8:1.

על מנת לבצע צילום מקרו, הצלם זקוק לעדשה מיוחדת, שתאפשר לו להתקרב עד לסנטימטרים אחדים מהאובייקט אותו הוא מבקש לצלם. לעדשה מסוג זה, קוראים עדשת מקרו, וכמו כל שאר ציוד הצילום, עלות עדשה כזאת היא בהתאם לאיכותה ובהירותה. בדרך כלל עדשת מקרו היא יקרה מסיבה פשוטה:

אנחנו מצלמים עצם קטן. ברגע שנרצה להגדיל את התמונה, יתגלו מול עניינו הפרטים המאוד קטנים שאפילו אנחנו לא ראינו בזמן ביצוע הצילום.

עדשה לא איכותית או מלוטשת ברמה בינונית, תעלים חלק מאותם פרטים קטנים שעדשה איכותית (ויקרה) תעניק: תמונה ברורה ועשירה בפרטים.

רצוי לזכור כי בצילום מקרו, עומק השדה הוא קטן מאוד, אפילו בשימוש בצמצמים סגורים. זה בגלל מרכיבי העדשה ויחס בין מרחקי הדברים המצולמים. לכן רצוי לעבוד בחדות מקסימאלית ככל האפשר, משום ששטחים אחרים מלבד אותה נקודה שאנחנו מבצעים חדות, יישארו מטושטשים בכל מקרה, אז לפחות החלק העיקרי שרצינו להבליט, יזכה בחדות הטובה ביותר.

למזלנו, ישנם בשוק אביזרים שמחליפים עדשת מקרו בעלות נמוכה יותר. אך האיכות היא ירודה ביחס לאותה עדשה. אותם אביזרים הם טבעות מקרו, בדרך כלל סט של שלוש טבעות שהצלם יכול להבריג לעדשה הרגילה שלו (בתנאי שקוטר העדשה והטבעות הוא זהה). חיבור יותר מטבעת אחת, לשתים או שלוש, יאפשר תקריב גדול יותר. ישנם עוד אביזרים לצילום מקרו כמו מפוח או צינורות extender.

כמובן, סוג כזה של צילום דורש מיומנות. בטבע, הרוח הקלה ביותר הופכת לאויב. לא פלא שהרבה מצילומי מקרו המרהיבים באנציקלופדיות או ספרים, התגלו כצילומי סטודיו לכל דבר, שבהם הצלם יכול היה לשלוט בצמח, בפרח ובחילזון, באותה מידה ששלט בהעמדת פנסי התאורה או כיוון את המבזק.

הטכניקה בצילום מקרו, נחשבת לאמנותית מאוד, כי התוצאות הן מרשימות בדרך כלל. ביחד עם התיעוד יש הרבה קסם בקומפוזיציה במקרו מבחינת תאורה, צבע, חדות מבדילה, צורות אבסטראקטיות והחשוב מכל: חדירה וגילוי עולם שלם שקיים בסביבתנו כל הזמן, ומחכה להיחשף.

למידע נוסף וקבלת טיפים לצילום, ניתן להכנס לאתר של גוסטבו הוכמן, מנהל בית הספר המרכז לצילום אומנותי, המקיים קורסים לצילום וסדנאות בחיפה ובתל אביב.

המאמר נכתב ע"י גוסטבו הוכמן, מנהל בית הספר המרכז לצילום אומנותי. בית הספר עורך קורסים לצילום למתחילים או למתקדמים בתל אביב או בחיפה. לפרטים נוספים כדאי לבקר באתר של המרכז לצילום אומנותי - קורס צילום




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב