דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה הקשר בין ירושלים לשינוי הרגלים, ואיך זה בכלל קשור אלי? 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 546   [ נצפה 2100 פעמים ]

"רוב האנשים מבלים את שנות חייהם הטובות ביותר בתחום הידוע. אין להם האומץ לשוטט בטריטוריות זרות והם חוששים לעזוב את ההמון. הם רוצים להשתלב וחוששים לבלוט. הם מתלבשים כמו כולם, חושבים כמו כולם ומתנהגים כמו כולם, גם אם הם מרגישים שלא מתאים להם לנהוג ככה. הם מסרבים להאזין ללבם ולנסות דברים חדשים, הם ממאנים להתרחק מאותו חוף מבטחים. הם עושים מה שכולם עושים. בעשותם כן, נשמתם שהייתה בוהקת מתחילה להתכהות. ההצלחה באה כשאתם נאמנים לעצמכם - וכשאתם חיים לפי התנאים שלכם"
(מתוך השראה יומית / רובין שארמה)


לפני זמן מה השתתפתי בסיור מודרך בשכונת נחלאות בירושלים, טיול שורשים של משפחתה של אימי. היינו כל המשפחה המורחבת ועברנו בסמטאות בהן גדלו אימי, אחיה ואחיותיה. כל שבוע אני נמצאת שם, מחנה את הרכב בדרכי לשוק, ואף פעם לא באמת עצרתי להכיר לעומק.

זו היתה הפעם הראשונה שלמדתי להכיר את האנשים מאחורי הרחובות הקטנים והסמטאות הצרות והמופלאות האלו, לבקר בבית הכנסת בו התפלל סבי, לראות את בורות המים משם הם היו שותים, להכיר את התנור השכונתי ולראות את בית המרחץ בו התרחצו פעם בחודש. זה לא יאמן שסיפורים כאלו התרחשו רק לפני קצת יותר מ- 50 שנה...

באחת הסמטאות הוזכר מונטיפיורי והרצון העז שלו לעזור לעניי העיר בכך שהחליט להקים את משכנות שאננים, השכונה הראשונה מחוץ לחומות. הוא בנה להם בתים מפוארים, נתן להם גינה, הביא מאנגליה משאבות ברזל לשאיבת המים מהבור, ואפילו נתן להם כסף - רק שיבואו לגור שם. כל זה לא עזר ורק קמצוץ, אמיצי הלב, הסכימו לגור מחוץ לחומה. רובם העדיפו את החדרים הרעועים ותנאי החולירע ורק לא לעזוב את המוכר והידוע. זה ברור! זה קורה אפילו היום.

ללכת אחרי המוכר, הידוע ולהרגיש בטוחים. כשאני ממליצה לאנשים לעשות שינויים תזונתיים, זה לפעמים נראה להם כעול או בלתי אפשרי או טירחה גדולה והרבה פעמים אני שומעת גם פחד ודאגה: "לא ישאר לי מה לאכול..." "איך אני אצליח להסתדר כך?" "כל ההנאה מהחיים תעלם" ועוד. זה פשוט טבוע בנו, הרצון להשאר באזור המוכר והידוע והפחד משינוי. כשאמרתי לדודתי שהיא אמורה להמנע מלחם בערך שבועיים היא נבהלה "לא יהיה לי מה לאכול...אני לא אצליח להחזיק מעמד שבועיים...ועוד..." היום אחרי 8 ק"ג פחות ובדיקות דם מדוגמות היא מדברת אחרת.זה פתאום נראה קל.

"ההיאחזות בחוף המבטחים של החיים אינה אלא הבחירה להישאר בכלא הפחדים שלכם. אי אפשר לגלות אוקיינוסים חדשים בלי להתרחק מהחוף"

(מתוך השראה יומית / רובין שארמה)

הבריאות שלכם - באמת הכל אפשרי רק יש למצוא את הדרך

אחד המסרים שאני מנסה להעביר שוב ושוב הוא אל תפחדו לנסות, לבדוק. קודם כל הבינו מה אתם רוצים ואז עשו הכל כדי להביא את עצמכם לשם. אם אתם רוצים לרדת במשקל, לטפל בסוכרת, להיות יותר אנרגטיים, להוריד את רמות הכולסטרול או כל דבר אחר, דעו שיש דרך אבל עליכם רק למצוא אותה. הקשיבו, קראו, בדקו, שאלו, נסו עוד ועוד - בסוף תמצאו את הדרך.
אל תהיו אלו שהעדיפו להשאר בתוך החומות. היו אמיצי הלב וצאו החוצה אל מחוץ לחומה. צאו מהדרך הרגילה, השיגרתית והבינו שאם עד היום לא הצלחתם לטפל בבעיה רפואית מסויימת, עליכם לשנות את הדרך. אני כאן כדי לעזור לכם. ספרו לי כאן למטה מה הייתם רוצים לשנות, מה מטריד אתכם, למה אתם מחפשים פתרון וכו'. אין לי את כל התשובות, אבל ברגע שאתם כותבים בדיוק ומגדירים את הבעייה לה הייתם רוצים לתת מענה - כבר 90% מהדרך נעשתה והתשובה מה אתם אמורים לעשות, תגיע אליכם.

איילת

 

ד"ר איילת רוזנפלד PhD - בריאות טבעית ואיכות חיים לקבלת מתנה - המדריך השלם לתזונה בריאה: http://www.healthyfamily.co.il


התוכנית המקיפה לירידה במשקל:
http://howto.weightlossplan.co.il/weightloss-1-3




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב