דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סושי: הזמנת ארוחה ברוח מסורתית 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2642 פעמים ]

לעם היפני כללים ומסורות משלו הנוגעים לאוכל בכלל ולסושי בפרט. בישראל, שדוחה באופן כמעט אוטומטי כל שריד של טקסיות התקבעו נורמות שונות לחלוטין לאכילת סושי. חשוב להבין שביפן יש שוני אדיר בין מטבחים של מחוזות שונים. אבל אנחנו בישראל אוהבים להסב את המושג של מסעדת הסושי על אוכל יפני בכלל, ולפעמים גם להרחיב את ההגדרה לכל מאכל המגיע ממזרח אסיה. עם זאת, לפעמים נחמד מאוד, כאשר אנו עורכים הזמנת סושי, לדעת קצת יותר על סושי מזווית מעט יותר מדוייקת. לפניכם כמה כללים שלוקטו על מנת ליצור ארוחת סושי מעט יותר מסורתית כאשר תשבו לשולחן. נסו זאת בהזמנת הסושי הבאה שלכם.

הזמינו סשימי: ארוחת סושי מסורתית מתחילה לרוב בסשימי. הסשימי הוא פיסות של דג נא, המוגשות עם רוטב סויה, ג'ינג'ר כבוש (גארי) וווסאבי. ההקפדה על איכותו של הדג צריכה להיות מקסימלית, שכן כל העניין בסשימי הוא להבליט את טעמו המשובח של הדג, ואין אפשרות לחפות על טעמו של דג שאיננו טרי.

כאשר אתם עורכים הזמנת סושי אתם יכולים להזמין שתייה, אך אתם יכולים גם להכין בנוחות בביתכם תה ירוק, אשר מוגש באופן מסורתי עם הסושי. המשקה העדין לא מעפיל על טעמו של הסושי ומוסיף נופך אותנטי לארוחה שהזמנתם. כיום ניתן להשיג תה ירוק באיכות מעולה במרכולים הטבעיים למיניהם. אם אתם אוהבים מאוד תה ירוק ומוכנים להשקיע בו נסו את אבקת המאצ'ה, אך גם תה ירוק רגיל יהיה מוצלח למשימה.לפעמים ניתן גם להזמין תה ירוק מן המסעדה.

בעולם המערבי קיים המנהג לערוך לאורז של הסושי מעין טקס טבילה ברוטב הסויה. מובן שכל אדם רשאי לאכול סושי באופן שבו הוא חפץ, לא כל שכן כאשר הוא עורך משלוח סושי. אך מכיוון שהיום אנו עוסקים בארוחת סושי מסורתית, נסו לטבול את הסושי אך ורק מצידו של הדג. עבור היפנים, טבילה מוגזמת של הסושי בסויה היא עלבון צורב לשף הסושי המיומן.

בפעם הבאה שאתם מזמינים משלוח סושי, נסו להגביל את עצמכם למטבח היפני. אל תוסיפו לארוחה מאכלים שאינם קשורים לסעודת סושי כמו טמפורות למיניהן או נודלס. רק סושי. תנו לו לשחק את התפקיד העיקרי בארוחה ולתת לו את הכבוד הראוי לו. למזלכם, הסושי הוא גם מאכל אידיאלי למשלוחים: הוא לא מטפטף, לא מתבשל מהחום של עצמו ולא מתקרר. אם המסעדה ממנה אתם עורכים משלוח מקפידה על טריות ועל מהירות ההגשה, משלוח הוא אופציה מעולה לארוחת סושי.

קצב החיים המואץ בעולם המערבי גורם לנו לאכול במהירות, ולא לחוש כמעט בטעמים שמהם מורכב האוכל. אפשר ומומלץ לפנות קצת זמן איכות ולאכול את הסושי תוך הנאה מכל האהבה ותשומת הלב שהרעיף עליו השף.

הערה אחרונה לסיום: במרכז כיום, ובעיקר באזור תל אביב, קיימות מסעדות סושי רבות. כאשר אתם מרגישים שמתחשק לכם לאכול סושי בביתכם, ודאו שאתם עורכים משלוח ממסעדה המכבדת את סועדיה ואת חומרי הגלם שלה. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב