דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בגלי הלם: עקמת הפין 

מאת    [ 31/05/2011 ]

מילים במאמר: 423   [ נצפה 7386 פעמים ]

עקמת הפין היא מחלה הפוגעת באחוז אחד מן הגברים בקירוב. לרוב, היא תופיע בגיל העמידה אם כי היא עשויה גם להיות מולדת. אצל גברים בוגרים, עקמת הפין תנבע במקרים רבים ממחלת פיירוני. המחלה גורמת להצטברות של משקעים ולהצטלקויות של הגופים המחילתיים בפין. אותה הצטלקות היא שמקצרת את הגוף המחילתי וגורמת לחוסר סימטריה בזקפה- היינו, העקמת.

העקמת עלולה לגרום לקשיים בהגעה לזקפה וכאבים. לעתים, בגלל הזווית של איבר המין, לא ניתן אף לקיים יחסי מין. להופעת המחלה יש גורמים שונים וביניהם נסיבות תורשתיות, מחלה אוטואימונית (שבה המערכת החיסונית של הגוף תוקפת את עצמה) או פגיעה טראומטית בפין אשר לא החלימה כראוי.

חשוב לדעת שניתן לטפל בעקמת הפין, וחשוב אף יותר לפנות מהר ככל האפשר לאורולוג מומחה על מנת לעלות מחדש על דרך הישר. ישנן מספר דרכים להתמודד עם המחלה, וביניהן נכללים גם אמצעים בלתי פולשניים, כמו גלי הלם. לפי מחקרים שכבר נערכו בנושא, גלי ההלם עשויים להקל על הכאבים המורגשים בפין בעת זקפה, וגם להשפיע לטובה על התפקוד המיני של המטופל. עם זאת, הטיפול בגלי ההלם איננו משפיע, ככל הנראה, על העקמת עצמה.

גלי הלם הם גלים קצרים המשמשים כבר היום להתמודדות עם שלל בעיות אורתופדיות וטיפול באבנים בכליות בהצלחה גדולה. גלי הלם הם עדיין דרך נסיונית לטיפול בעקמת הפין, אך כבר כעת מצטברות עדויות מעודדות על ההשפעה החיובית שיש לגלי הלם על המחלה. ניתן לפנות לבתי החולים ולשאול אותם על טיפולים נסיוניים בגלי הלם. גלי ההלם אינם נחשבים לטיפול פולשני, ומכיוון שכך, תופעות הלוואי שלהם זניחות למדי.

טיפול תרופתי: קיימות כמה תרופות המסייעות נגד הצטברות המשקעים המצויים בגופים המחילתיים בפין, כגון ויטמין E. אחד מחסרונות הטיפול הרפואי הוא שיש צורך בנטילת התרופה למשך זמן ארוך יחסית- כמה חודשים.

ניתוח: לאחר שהמחלה נכנסת לשלב הכרוני ונטול הכאבים שלה, ובמידה והטיפול הרפואי לא צלח, יתכן שיש לשקול ניתוח. אך הניתוח, כמו לכל ניתוח, טומן בחובו סיכונים רבים, שאחד החמורים שבהם הוא אימפוטנציה. הניתוח גם מקצר מעט את איבר המין. זאת בנוסף לאי הנעימות הבסיסית הכרוכה בניתוח: אשפוז, כאבים והרדמה.

אפשרות אחרת היא לא לטפל: במקרים מסוימים ההשפעה היחידה של עקמת הפין היא אסתטית. חשוב לציין שגם במקרה כזה חשוב לפנות לאורולוג ולהיוועץ עמו לפני שמחליטים האם לטפל בעקמת או לא.

אך חשוב לדעת שבין אם מטפלים בעקמת בגלי הלם, בתרופות או בניתוח, אחד הנזקים הגדולים של עקמת הפין איננו פיסיולוגי אלא רגשי. לעתים קרובות, עקמת הפין גורמת גם לנזק פסיכולוגי ותדמיתי של המטופל. לכן במידה ומתעורר הצורך, מומלץ לפנות גם לפסיכולוג ולשוחח עם בן הזוג, במידה וישנו.  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב