דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כוחה של הפנינה 

מאת    [ 30/05/2011 ]

מילים במאמר: 597   [ נצפה 6077 פעמים ]

 

מעבר ליופיין הרב ושימושן כתכשיט , ידוע מזה זמן רב אודות כוחן של הפנינים לרפא.

ישנם עדויות כי כבר לפני כ 2000 שנה ויותר , השתמשו בני אדם בפנינים על מנת לרפא מחלות או למנוע אותן.התכונה העיקרית המיוחסת לפנינה ככוח מרפא היא סגול ריפוי העור. כבר בסין העתיקה , בנות ממשפחות עשירות היו נוהגות לרסק פנינים ולערבבן עם משקה , ולשתות אותן. הסברה הרווחת היא שבפנינים ישנם מרכיבים הגורמים לעור הפנים להיראות צעיר יותר ומלא ברק , כמו גם יכולתן למנוע ואף ליישר קמטים. כיום , כיוון שפנינים הפכו להיות זולות יותר ונפוצות יותר עקב ההצלחה הגדולה בגידולן בתנאי שבי , התופעה הולכת ומתפשטת בסין ובעולם כולו , להשתמש בפנינים כסגולת מרפא. נוכל למצוא דוגמא בולטת לכך בחברות הקוסמטיקה אשר משווקות מוצרים רבים המכילים אבקת פנינים.

כמובן שמחירי קרמים אלו המשלבים בתוכם תערובת אבקת פנינים ,יקרות בהרבה ממוצרים אחרים, עקב מחירן של הפנינים עצמן.

 

כיום , בעידן המדע המודרני , נערכו מחקרים אודות הפנינים ויכולת הריפוי שלהן. על פניו נראה כי הרפואה הסינית צודקת בחלק מהטיעונים :הפנינה , מכילה חומצות אמינו ושאר רכיבים המסייעים לשמור על עור הפנים ,אם באבקות פנינים אשר נמרחות על העור בצורה חיצונית , או באבקות פנינים אשר מערבבין עמן משקה ושותים אותן. הדרך היעילה יותר לרוב היא שתיית אבקת הפנינים,כיוון שכך היא נכנסת לתוך מחזור הדם.

 

כמו כן , ע"פ הרפואה הסינית המסורתית ישנם עוד סגולות ריפוי רבות הטמונות בפנינים:

מועיל למערכת כלי הדם וללב, מפחית רעידות בגוף ,שיפור כושר הראייה והגדל טווח הראיה ,הארכת תוחלת החיים ,הצערת עור הפנים והגוף, חידוש רקמות והאצה של החלמת פצעים פתוחים, ועוד . ככמובן שעל פי המדע המודרני , אין אישוש חד משמעי לסגולות אלו , כיוון שהם מצריכות מחקר ארוך ועמוק על מנת לקבוע מסקנה חד משמעית. יחד עם זאת , ברפואה הסינית הקיימת כבר אלפי שנים משתמשים בפנינים כתרופה בדרך קבע .

 

אולי אחת הסיבות שכוחה של הפנינה כל כך חשוב ברפואה הסינית , נעוצה בעובדה שלפנינה ישנו גם כוח ריפוי רוחני, מעבר למרכיבים הפיזיים שלה. פנינה, שנוצרת בתוך צדפה, וחיה מספר שנים( 2-8) בתוך הצדפה, מסמלת סבלנות ,טוהר , ויופי ישנם שיאמרו אפילו שלמות ,הודות לצורתה העגולה. כל המאפיינים הנ"ל מצויים בטבע רק בפנינים . בעקבות זאת, מאמינים כי לפנינה יש אנרגיות חיוביות רבות המשפיעות על האדם ,גם אם לא צורכים את הפנינים בתור קרם או משקה, אלא אפילו אם עונדים מחרוזת פנינים , ניתן להרגיש את האנרגיות שלהן.

 

פרט לכך ,ההבדל הבולט ביותר בין פנינה לבין שאר אבני החן שבטבע שלהן מייחסים סגולות ריפוי ואנרגיות , היא שהפנינה היא אבן החן היחידה אשר גודלת בתוך יצור חי ,ולמעשה הפנינה עצמה נחשבת כסוג של דומם "חי" . מה שמבדיל את הפנינה בצורה ניכרת רמה אחת מכל אבני החן . עקב היותה חלק מיצור חי, יש ביכולתה להעביר אנרגיות בצורה בולטת וחיונית יותר מאשר חברותיה.

 

לאורך כל ההיסטוריה ,פנינים שימשו את האדם לרוב כתכשיט, ולעיתים כמרפא . כאשר היו משתמשים בפנינה כמרפא, היה זה לרוב עבור בני במעמד הגבוה ועשירים בלבד, מה גם שהיותה נדירה במיוחד , קבעה סטנדרט ברור לגבי אופי השימוש בה. נדגיש , כי צריכת פנינים עוד ידועה מימי קדם , ודוגמא לכך אפשר לראות בסיפורה של מלכת מצרים קליאופטרה , אשר התערבה עם מרקוס אנטוניוס, כי תוכל לאכול את הארוחה היקרה ביותר בעולם. היא לקחה את הפנינה אשר הייתה תלויה באוזנה והמיסה אותה בתוך חומצה ושתתה את תכולתה. ישנן עוד דוגמאות נוספות במובאות במקורות היהדות , לגבי כשרותה של הפנינה , כיוון שהיא תוצר של צדפה, אשר על פי היהדות מוגדרת כלא כשרה לאכילה, ושם היא מוגדרת כתרופה.

בסיכומו של דבר , לפנינים יש יופי וגם אופי , אשר הוערך במרוצת אלפי השנים האחרונות בתרבויות רבות , וניתן לראות כי השימוש בפנינים ברחבי העולם הולך ומתרחב, הן כתכשיט וקישוט והן כסגולת מרפא.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב