דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


החשיבות האמיתית של מחיר המוצר 

מאת    [ 30/05/2011 ]

מילים במאמר: 731   [ נצפה 2383 פעמים ]

בעלי עסקים רבים מתלבטים לגבי מחיר המוצר, ובעיקר במוצרי שירות שאין להם עלות קניה. כשהמוצר נרכש במחיר קניה, אני ממליץ להכפיל ב 3 ואז לבדוק את השוק.

אבל קודם כל להכפיל ב 3. אם המוצר מאד יחודי, אפשר להכפיל ביותר.

הבעיה היא במחירי שירות.
 

להלן השיקולים שאתם צריכים לקחת בחשבון:

תמיד כדאי מבחינת השוק להיות בחלק העליון. אתם חדשים בשוק? תנו מחיר גבוה יחסית והנחות לתקופה הראשונה. לדוגמה, מטפלת אלטרנטיבית:
במקום לגבות 150 שקלים כמחיר זול לכניסה לשוק – כדאי לגבות 200 שקלים ולתת 25% הנחה לתקופה הראשונה, שיכולה להיות גם ארוכה. כך המטפלת מכניסה לראשם של הלקוחות את ה 200 ויהיה לה קל יותר יום אחד פשוט לוותר על ההנחה.

מיצוב שיווק. בעלי עסקים רבים חושבים שלמחיר המוצר יש תפקיד אחד:

למכור את המוצר. ובדרך כלל, כמה שיותר זול יותר טוב. מוכרים יותר.

אבל זו טעות. בעיקר בתכנון ארוך טווח. מחיר המוצר הוא כלי מרכזי למיצוב המוצר.

לפני שהלקוח מנסה או קונה את המוצר הוא רואה מחיר, ולמרות טענות על מחיר גבוה, גם לשוק הצרכני וגם מעסק לעסק, מחיר מסמן מיצוב. אם תרצו – תדמית.

מחיר גבוה = מיצוב גבוה = איכות = תועלת רבה יותר מן המוצר

מחיר נמוך = מיצוב נמוך = איכות נמוכה או סבירה

אם המוצר או השירות שלכם באמת שווים יותר, עולים לכם יותר, אל תתביישו לבקש יותר. המחיר מסמן את האיכות. תמיד אפשר לחדור לשוק או ללקוח חדש עם הנחה – הנחת החדרה, הנחת כמות או הנחה בגלל העיניים היפות שלו. אבל המחירבמחירון מגדיר את איכות המוצר.

מתי אסור לעשות זאת? כשאינכם מסוגלים לעמוד בהבטחת האיכות העדיפה. תשאלו את עצמכם: האם השירות שלכם כמו זה של מתחרים? המוצר דומה לזה של המתחרה?

הלקוח עלול להתאכזב. ואז הוא לא יחזור.

ומה אם יש מוצר "רגיל"? נסו לשפר אותו ולקבל מחיר גבוה יותר. גם אם יש לכם מספר דגמים או שירותים. אתם יכולים למכור חלק יקר עם איכות עדיפה ואחרים במחיר השוק.

איך גובים מחיר גבוה?

המונח המרכזי בשיווק הוא ערך. ככל שהלקוח מעריך יותר את המוצר, כך הוא מוכן לשלם יותר. וזהו תמצית המותג. על מותג משלמים יותר. אז מה אתם צריכים להיות? תהיו מותג בתחום שלכם.

דוגמה – קשרי תרבות תבל.

זהו חברה המבצעת טיולים איכותיים ביותר ליעדים בחו"ל: שימו לב למרכיבי הערך:


    • 

    2 או 3 מדריכים מקצועיים רובים מן האוניברסיטאות, ועוד מלווה העוסק בלוגיסטיקה.


    • 

    תכנון מדוקדק של הטיול כולו. אין זמן חופשי.


    • 

    על המדריכים חל איסור מוחלט להרוויח כסף בטיול, מהפניית המטיילים לחנויות, למסעדות וכד'. הכל כלול.


    • 

    מלווה מטעם החברה, האמון על הטיפול בבעיות שונות. המדריכים המקצועיים פנויים למלאכת ההדרכה, והמשתתפים מקבלים 100% תשומת לב לכל בעיה.


    • 

    מגורים בבית מלון הטובים ביותר באזור הנתון. אנשים מטבעם טוענים – מה זה חשוב בית המלון. ממילא רק באים לישון . נכון. אבל בפועל המצב שונה לחלוטין כשמגיעים לבית המלון.


    • 

    עד 30 מטיילים בלבד – וסוגרים קבוצה, למרות שבאוטובוס ממוצע יש 53 מקומות ישיבה.


    • 

    קבוצות הומוגניות – מבוגרים צמאי דעת. מי שנרשם לבד לטיול, ימצא מיד שפה משותפת עם שאר המשתתפים.

ו.. מחירים? הרבה יותר גבוהים מאשר כל חברה אחרת.

זה מציב בפנינו אתגר שיווקי ענק. איך משכנעים את המתענייני להצטרף ביודעין על תשלום גבוה יותר? לשם כך אנו מפעילים את הכלים השיווקיים והרבה מאד מגיעים מהפנייה של חברים.

תופעה מעניינת היא שכאשר אני מתקשר לרשימות מתעניינים, יש קו מאד ברור : כל מי שטוען שיקר לו, אני מיד יודע שהוא לקוח חדש ולא לקוח חוזר. עוד לא קרה שלקוח חוזר יטען שיקר.

ברגע שעוברים את החוויה, ענין המחיר היקר נשכח ועובר להיות לא משמעותי.

מוצרים רבים יש בשוק שההתנסות בהם בלבד, היא המשכנעת. ולכן, עשו הכל כדי להכניס את הלקוחות הפוטנציאלים למשפך השיווקי. רק כדי שיתנסו. בקשרי תרבות תבל זו משימה קשה, מאחר והרווחיות נמוכה, וגם אם נותנים הנחה של 50 דולר על טיול של 4000 דולר, זה אמור להיות מושך.

נסו לבנות את מרכיבי הערך. גבשו לעצמכם שיטה להתנסות הלקוחות.

אבל נסו לא לוותר על המחיר הממצב אתכם גבוה.

דני קרני יועץ שיווק

למען הכפלת הכנסתכם




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב