דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ביטוח חובה לרכב 

מאת    [ 29/05/2011 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 2234 פעמים ]

 

ביטוח חובה לרכב

ביטוח חובה הוא ביטוח שכל בעל רכב חייב בו על מנת לנסוע ברכבו. מטרתו היא לכסות מקרים של תאונות דרכים חמורות (הנגרמות מנסיעה ברכב) אשר גרמו לנזקי גוף של הנהג, הנוסעים ברכבו והולכי רגל. לפי פקודת ביטוח רכב מנועי אסור להשתמש ברכב מנועי ללא פוליסת ביטוח חובה.

מה כוללת פוליסת ביטוח חובה?

ביטוח חובה מכסה מקרים של נזקים שנגרמו בעקבות תאונת דרכים, בין אם מדובר בפגיעה גופנית בלבד ובין אם פגיעה זו גורמת לנזקים נוספים, כמו נזקים כלכליים שנגרמו בעקבות הוצאה כספית גדולה עבור טיפול לנפגע (כמו אשפוז, תרופות ובדיקה רפואית). ביטוח חובה מכסה גם במקרים בהם התאונה פגעה ביכולת ההשתכרות של הנפגע ומפצה אותו על אובדן כושר העבודה.

במה שונה ביטוח חובה מביטוח רכב אחר?

ביטוח חובה מעניק כיסוי לנפגעי התאונה בעקבות השימוש ברכב בין אם מדובר בנהג, בנוסעי הרכב או בהולכי רגל, זהו הביטוח היחיד שמעניק כיסוי לפגיעה פיזית. לעומת זאת ביטוח צד ג' וביטוח מקיף מכסים רק על נזקים כספיים, מקרים כמו תאונת דרכים שפגעה ברכוש, פריצה לרכב, תקלה ברכב ועוד.

מדינת ישראל החלה לחייב את הנהגים ברכישת ביטוח חובה לרכב על מנת שיהיה מי שידאג להם במקרי תאונות דרכים. המטרה היא שכל אדם הנפגע בתאונת דרכים יקבל טיפול מתאים מבלי קשר למצבו הכלכלי. לגבי ביטוח מקיף וביטוח צד ג' הנהג יחליט לבד אם לרכוש ולכסות את ההוצאות עבור הנזקים במקרים בהם תאונת הדרכים פוגעת ברכוש.

ואם לא רכשתי ביטוח חובה?

נסיעה ללא ביטוח חובה היא עבירה המחייבת זימון לבית משפט, ברוב המקרים לא שוללים לנהגים את הרישיון אך הם מחויבים בקנס כספי גבוה.

במקרים בהם הרכב שלא מבוטח בביטוח חובה מעורב בתאונת דרכים הכוללת נפגעים, אין משאירים את הנפגעים ללא כל כיסוי. ישנה קרן ששמה קרן קרנית שמטרתה לפצות את נפגעי תאונות הדרכים שלא היו בעלי ביטוח חובה. קרן זו תומכת בנוסעי הרכב, הולכי הרגל שנפגעו ולעיתים גם בנהג (במקרים נדירים בהם מצליח הנהג להוכיח שלא ידע שהרכב לא מבוטח בביטוח חובה).

היכן כדאי לרכוש ביטוח חובה לרכב?

המחיר של ביטוח חובה משתנה לפי סוג הרכב ולפי אופי הנהג. חברת הביטוח בודקת את שנת הייצור של הרכב, ההיסטוריה שלו על הכביש, האם הוא עבר תאונות, האם הרכב בעל כריות אוויר ועוד מספר פרמטרים. כמו כן, בודקת חברת הביטוח את הנהג, את גילו (גיל הנהג המבוגר ביותר שנוסע ברכב וגיל הנהג הצעיר הנוסע ברכב), האם הוא עבר תאונות, האם היה לו בעבר שלילת רישיון והאם הוא תבע את הביטוח בעבר.

חברת הביטוח משקללת את כל הנתונים ומציעה הצעת מחיר ללקוח, לכל חברת ביטוח ישנם מחירים מעט שונים בהתאם לנתונים, לכן כל חברת ביטוח יכולה להציע לאותו הלקוח מחיר שונה.

 

הכשרה ביטוח מספקת קשת רחבה ומגוונת של פתרונות ביטוח בתחום האלמנטרי (ביטוחי רכב, ביטוחי דירה, ביטוחי עסק ועוד), חיים, חסכון (best invest) ובריאות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב