ברשותכם, בשלב הראשון, נעזר בהגדרות מהמילון:
מאמן (כללי) coach - מדריך ומתרגל להשגת שליטה במיומנות כלשהי.
מאמן מקצועי - מורה המדריך את חניכיו במקצוע מסויים.
חונך (tutor mentor ) - מדריך מורה שעוזר לתלמיד אחד או קבוצה קטנה של תלמידים.
חונכות - תפקידו או מצבו של החונך. הדרכה באמצעות חונך המציב בפני המתלמד יעדים ותקנים שאותם צריך החניך להשיג.
כבר קצת יותר ברור?
וכדי להמחיש אשתמש בדוגמאות, זה תמיד יותר קל עם דוגמאות..:)
המאמן הכללי, מביא עימו תהליך מובנה של עבודה שתקפה לקהל הפונים אליו. כמעט ולא משנה מאיזה תחום. עיקר האימון מתבסס על עידכון ושידרוג הדרך והתפיסות של המתאמן לעצמו ולחיים וככזה הוא יכול לממש את התהליך והידע לכל תחומי החיים שלו.
המאמן המקצועי (ספורט, דיאטה, כלכלת המשפחה, התנהלות עסקית וכד'), מביא עימו בנוסף לתהליך האימוני גם ידע וניסיון מקצועיים התואמים את התחום בו הוא פועל מול המתאמנים. תארו לכם מאמן טנים שלא שיחק טניס מימיו, או מאמן לדיאטה מסויימת שלא מכיר את אבות המזון...
החונך מחוייב לידע מקצועי בתחום אותו מלמד כמו גם לשיטות הדרכה מקצועיות ובנוסף יש לו מחוייבות מקצועית להצעיד את החניך לתוצאות והישגים כפי שסומנו בתחילת העבודה המשותפת.
אכן, כחונכת ומדריכה רכשתי את מיומנויות האימון, כלי עבודה חשוב ומחוייב המציאות, אך לתהליך החניכה שאני מעבירה (יחידים וקבוצות) נוספות 28 שנות ניסיות בתחומי ניהול השיווק, אסטרטגיות מיתוג וניהול כללי יחד עם בקיעות ביסודות הכתיבה השיווקית. אלו הם נכסים מאוד משמעותיים עבור בעלי העסקים אותם אני חונכת ומדריכה. הם נהנים ממענה משולב של לימוד שיטות ניהול והתנהלות כלליים יחד עם רכישת ידע והתנסות מקצועית באותם נושאים.
וכולנו יודעים כמה הידע הזה בניהול הכללי, אסטרטגיות שיווקיות, קידום מכירות, בידול ומיתוג העסק יחד עם הכרות והתנסות בעריכה של טקסטים שיווקים הכרחיים לצמיחה העסקית.
כבעלי עסק קטן ובינוני, אנו "חובשים" מספר כובעים בו זמנית (המנהל, המוכר, המחסנאי, הכלכלן ועוד ועוד) לכן דרושים לנו ידע והתמצאות בכל אחד מאותם תחומים. להפגש עם מנהל החשבונות/רואה החשבון או עם הספק לחומרי הגלם או עם המפרסם מהעיתון המקומי כשאתה מצוייד בידע הופך את פגישת העבודה לאיכותית ופורה יותר. גם ההחלטות שאתה מקבל נובעות ממקור של כוח ואחריות ולא מחוסר אונים ואובדן שליטה...
לסיכום: לכל אחד מבלעי התפקידים שתיארתי יש מקום וחשיבות.
עכשיו אתם, בעלי העסקים, תדעו לבחור מתוך ההיצע בהתאם לצרכים שלכם ולמטרות שאליהן אתם מכוונים להגיע.
בהצלחה.
(c) כל הזכויות שמורות
גישת מ.ת.נ.ה לבעלי עסקים.
מטרה, תנועה, נחישות, התלהבות
ענת יגורי, חונכות והדרכה בגישת מ.ת.נ.ה
054-3110845