דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מדריך: שיפוץ דירה בדרך הקלה 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 444   [ נצפה 4208 פעמים ]

בחייו של כל משק בית ישראלי מגיעה השעה בה נאלצים להכיר בכך: הגיע הזמן להחליף, לחדש, לרענן ולתקן.

מוכרחים, פשוט מוכרחים, לשפר קצת את סביבת המחייה, להפוך אותה נעימה יותר, בריאה יותר, מפנקת ובטוחה יותר. אין ברירה אלא לעשות שיפוצים. במיוחד כשהמדינה מציעה מענקים לשיפוץ וחיזוק מבנים (באמצעות האגודה לתרבות הדיור, במסגרת תמ"א 38).


אם מדובר על בנייה של קיר גבס או שבירת קיר קיים – מילא. אבל כשמדובר על שיפוץ כללי, שבירת קירות או חידוש חדר אמבטיה, כדאי לכם ללכת על זה עד הסוף: להזמין את העבודה, לארוז תיק, ולעוף משם.

נכון, תקופה של שיפוצים היא אף פעם לא דבר פשוט. שיפוצים תמיד כרוכים בלכלוך, בלאגן, רעש, זיהום אוויר וכאב ראש. כמובן, ההפרעה המשמעותית באמת היא לא פיזית אלא מנטלית – אלו תחושת החדירה לפרטיות, ערעור הסדר והחרבת השגרה שמוציאים אותנו מדעתנו.

רוב האנשים מעדיפים, במידה שזה אפשרי כמובן, להיעדר מהדירה לאורך השיפוצים ולחזור רק כשהם מסתיימים. כמובן, לעיתים קרובות זה לא אפשרי. לפעמים זה אפשרי, אבל דיירי הבית משכנעים את עצמם שאין בכך צורך.

כמובן, זה לא נעים ליפול על בני משפחה ולא זול לשלם שכירות על דירה נוספת או לשהות באכסניה. אבל המחיר הרגשי ואי הנעימות הכרוכים בשהיה בדירה שעוברת שיפוץ, לרבות נשימת האבק ודריכה על פסולת בניין, לא שווים את החיסכון.

משפחות שלא יצאו מביתן אלא נכחו בו כל תקופת השיפוצים מודות כי אילו היה עליהן לעשות זאת שוב, ודאי היו מוותרות על התענוג. כפי הנראה, צריך להיות שם כדי להבין.

כך תבחרו חברת שיפוצים

איך בוחרים שיפוצניק? מה חשוב לבדוק לפני שמחליטים על מי ללכת? האם ומתי כדאי לעשות את זה לבד, עם עזרת החברים ובני המשפחה? החלטנו לתת לכם כמה טיפים שיעזרו לכם.

ראשית, כשמחפשים בעלי מקצוע המלצות הן הכלי הכי חשוב – בקשו כאלה ממכריכם או היעזרו במקור מקצועי (נסו לחפש, למשל, בסיווג שיפוצים באתר המקצועים).

שנית, בקשו ממליצים גם מהשיפוצניק או חברת השיפוצים. אל תתקשרו – בקשו לראות במו עיניכם ולשפוט האיכות והגימור מתאימים לציפיות שלכם. פנים אל פנים אתם גם עשויים לשמוע דברים שלא הייתם שומעים בטלפון.

שלישית, וודאו שמעורב בתכנון החלל אדריכל פנים ואם אפשר בקשו לראות עבודות קודמות שלו. בכל מקרה, וגם אם מדובר בבעל מקצוע מוכר ורציני, בקשו להיות מעורבים בתהליכי אישור התוכנית ולקבל העתקים של כל המסמכים.

רביעית, בקשו מה"מועמדים" הצעות מחיר מפורטות, הכוללות הפרדה ברורה בין החומרים והעבודה. הצעות כאלו יאפשרו לכם לבדוק שאתם משלמים מחיר סביר, ולכן אתם יכולים להניח שהן יהיו מדויקות.

חמישית, בררו האם השיפוצניק או קבלן השיפוצים מבצע את כל מרכיבי העבודה בעצמו או מוציא חלק מהעבודה לקבלני משנה שונים. בכל מקרה, יש להבהיר מראש שהקבלן נושא באחריות בלעדית לביצוע העבודה כנדרש ולפי לוחות הזמנים שנקבעו.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב