דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נדלן בקריות - סנוניות ראשונות של רגיעה 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2461 פעמים ]

כל מי שחיפש דירה בשנה האחרונה בקריות "חווה" את שוק עליית המחירים של הדירות במיוחד הדירות הקטנות של 2 חדרים ו3 חדרים   בעיתוני הכלכלה ובעיתונים שונים פורסמו נתונים של עליה של 25 עד 30 אחוזים , בפועל חווינו עליה של 60 אחוז ולעיתים אף 100 אחוז !!!!! איזורים כמו צור שלום קרית ביאליק שם נמכרו דירות 3 חדרים לפני העליה בכ 100000 שח -150000 שח זכו לעדנה ובחודשים האחרונים דווחו עיסקאות של 300000 - 320000 שח.

הקריות "ביצעו" תיקון של 10 שנים וחגגו בעלית המחירים, משקיעים נהרו ורכשו דירות להשקעה וחגיגת המחירים המשיכה. בעלי הדירות הפכו למושא חיזור של כל משרדי התיווך וכל האמור השפיע חדות על מחירי השכירות שגם להם תפקיד מרכזי במחירי הנדלן. כפי שכולנו יודעים גם את הממשלה הטרידה הבועה הזו. כמה צעדים ננקטו:

 1- הועלתה הריבית במשק על ידי הנגיד ועקב כך עלתה ריבית המשכנתאות. כל מי שנעזר במשכנתא חישבן מחדש את ההחזר החודשי ויש הרבה שבחרו למתין

2- כל קברניטי הכלכלה דיברו בפה אחד על הורדת המחירים ופיצוץ הבועה. גם הלך רוח זה השיג באופן פסיכולוגי את אותו אפקט של השהיית הקניה והמתנה לבאות

 3- הטבות למוכרים במיסים פטור ממס שבח במכירת דירה שניה ושלישית צוו השעה - מטרת החוק היתה "שחרור"   הדירות אשר נקנו להשקעה ולא נמכרו עקב שיקולי מס שבח (20 אחוז על הפרש מחיר המכירה ממחיר הקניה) הינו שחרור דירות אשר הוחזקו על ידי משקיעים רק מהחשש כי יצטרכו לשלם מס כבד כאשר יממשו רווחים. צעד זה השיג חלקית את המטרה כי רוב הדירות ש"שוחררו" הן דירות מחולקות או דירות אשר באופן ברור מוגדרות כדירות להשקעה אשר לעיתים נקנו שנית על ידי משקיעים שלעיתים אף ייקרו את מחירי השכירויות.

 4- שינוי אחוזי מימון ותמהיל של המשכנתאות- הוריד מן השוק את כל המשקיעים אשר מינפו את העיסקאות שלהם על ידי מימון גבוה מן הבנק.

כל הדברים הנ"ל גרמו למגמה אחת בולטת והיא המתנה. המתנה זו גרמה במיידית לעצירת הדהרה ואף לתיקונים קלים כלפי מטה .מה ילד יום קשה לחזות ולהעריך אך בהחלט רואים את סנוניות ההתמתנות הראשונות לקראת הקיץ. כיצד רואים זאת? נכסים מתפרסמים לאורך זמן, מחיר משתנה למטה אמנם באחוזים מזעריים אך משתנים וכו.. אכן סנוניות ראשונות לפחות בקריות.

 

הכותב הוא יועץ נדלן בעל משרד תיווך וותיק בקריות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב