דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השקעות נדלן בחול 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 522   [ נצפה 2585 פעמים ]

האפשרות לרכוש נכס נדל"ן בחו"ל הפכה לקורצת לישראלים רבים בשנים האחרונות. החיפוש המתמשך אחר עסקאות מניבות שיוכלו לספק תשואה נאה בסיכון נמוך לצד נפילות המחירים בחלקים נרחבים של העולם המערבי לאחר המשבר העולמי של שנת 2008 הצטרפו למחירי הנדל"ן הגואים בישראל והובילו משקיעים רבים להתחיל לנשוא את עיניהם אל מעבר לגבולותיה של המדינה אל עבר השקעות נדל"ן בחו"ל.

 

הסיכונים ברכישת נדל"ן בחו"ל

 

מעבר לסיכונים הטריוויאליים ברכישת כל נכס וברכישת נכס נדל"ן בפרט, רכישת נכס נדל"ן בחו"ל טומנת בחובה סיכונים ספציפיים כבדי משקל שעל המשקיע לתת עליהם את הדעת ולפעול תוך מודעות.

 

פעמים רבות, מתבצעת ההשקעה בנדל"ן הנמצא מחוץ לגבולות המדינה ב'שלט רחוק', כאשר המשקיע אינו רואה את הכנס במו עיניו ואינו מתמצא באזור ובעיר בהם נרכש הנכס. מדובר בסיכון מהותי- רכישת נכס נדל"ן בחו"ל הינה עניין מורכב המכיל בתוכו משתנים רבים. בין המשתנים החשובים לשקלול נמצאים: אופי האוכלוסייה הגרה באזור, איכות התשתיות העירוניות ותשתיות התעסוקה, מצב שוק הנדל"ן בעיר ועוד. רכישת נכס נדל"ן בחו"ל ללא מודעות למשתנים אלה עלולה להיות השקעה מסוכנת שתתקשה לשאת תשואה למשקיעים.

 

סיכון נוסף עליו יש לתת את הדעת הינו ההבדלים בחוקי המקרקעין והקניין השונים בין מדינה למדינה. מדינות שונות מחילות חוקים שונים להסדרת היחסים בין בעלי נכסים לשוכרים ובין בעלי נכסים לרשויות העירוניות ולשאר בעלי הנכסים בבניין. בעת רכישת נכס נדל"ן בחו"ל ישנה חשיבות עליונה למחקר מעמיק לגבי ההשלכות החוקיות הנוגעות לבעלות על הנכס הנרכש, שכן נכס הנרכש ללא מחקר שכזה עלול להתברר כחרב פיפיות של ממש המהווה משקולת כלכלית על צוואר בעליו וודאי שאינו מקנה לו תשואה משתלמת. היותו של הנכס מרוחק מבעליו ומנוהל בשלט רחוק רק הופכת סיכון זה לאקוטי יותר.

 

נדל"ן בחול- עניין למומחים

 

כאמור, רכישת נדל"ן בחו"ל הינה עסק מורכב. היעזרות במומחים רבי ניסיון ומוניטין אינה רק הדרך הטובה והבטוחה לעשות זאת נכון, זו הדרך היחידה. רק בעלי מקצוע עם ניסיון והיכרות מעמיקה עם המדינה, האזור והעיר בה נרכש נכס הנדל"ן יוכלו לספק למשקיע את כרית הביטחון ואת המידע כי העסקה אליה הוא נכנס היא העסקה הנכונה בשבילו.

בעת החיפוש אחר השקעת נדל"ן בחו"ל נכונה מומלץ לתת את הדעת למומחיותה של החברה היזמית או החברה המשווקת בשוק הנדל"ן המקומי בו ממוקם הנכס, ובייזום נדל"ן בחו"ל בכלל. רצוי לבחון גם פרויקטים אחרים בהם הייתה מעורבת החברה ואף לבקש לשוחח עם לקוחות שהיו מעורבים בהשקעות החברות אותן הובילה.

כאשר מוצאים חברה המסתמנת כמומחית אמיתית בתחומה, עם עומק מספיק של ידע ויכולת מוכחת להניע תהליכי השקעה מוצלחים, מומלץ להעדיפה בבירור על אופציות אחרות להשקעה שעשויות להיראות נחשקות יותר על הנייר. רצוי לזכור כי בין דפי הכרומו הזוהרים לבין המציאות בשטח מפריד לפעמים אוקיינוס גדול לא פחות מזה המפריד בין ישראל לחלק מיעדי הנדל"ן המוצעים למשקיעים בימים אלה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב