דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תעברו את החופש הגדול בהצלחה עם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז 

מאת    [ 26/05/2011 ]

מילים במאמר: 884   [ נצפה 3120 פעמים ]

כן חלפה לה שנת הלימודים והחופש הגדול כבר בפתח ונשאלת השאלה איך אפשר ליצור עניין בקרב הילדים במשך חודשיים תמימים?  בפני הורים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז ניצבת משימה הרבה יותר מורכבת, כיוון שהפרעות קשב וריכוז גורמות לילדים להשתעמם בקלות רבה ותוך זמן קצר ויש לחפש עבורם תעסוקה באופן שוטף.

חשוב לדעת כי ילדים עם הפרעות קשב וריכוז יכולים להסתדר טוב יותר עם ידעו למה עליהם לצפות ומה מצפים מהם. כלומר, לוח זמנים מוגדר מראש ומסגרת מתאימה יסייעו להם בכך.  

החופש הגדול אמנם בהגדרתו נועד למנוחה אך לדעת מומחים מומלץ להמשיך ולאמן את המוח ואת הגוף של הילד שלכם גם קיץ, זאת כדי שלא יאבדו מההישגים הרבים אותם עמלו להשיג במשך שנת הלימודים. צפייה בטלוויזיה או שימוש במחשב עלולים לגרום להם לאבד הישגים אלו. מטעם זה חשוב כי במסגרת הפעילויות המהנות בחופשת הקיץ, תהיינה אף פעילויות לימודיות. מסגרת חשוב לכלל הילדים, בהם ילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

כך למשל, תוכלו לבנות עבורו תוכנית פעילות בה ישובצו קייטנות, סדנאות, פעילויות אישיות ולהוסיף עליהן פעילויות שונות כמו יציאה ללונה פארק, נסיעה לים, הצגה וכו', שיינתנו כתגמול על למידה במהלך הקיץ.

על מנת לסבר את האוזן, מוגשות לכם מספר עצות, שתקלנה עליך בחופשת הקיץ:

א.      שיגרה ולוח זמנים קבועים : כאמור ילדים עם הפרעות קשב וריכוז יתפקדו טוב יותר, במסגרת שתשמור על הגבולות שלהם. דאגו לקבוע מראש מסגרת קבועה לילדכם, כך ידע כיצד לפעול ומה צפוי ומצופה ממנו במהלך היום. עשו זאת מבעוד מועד, כך ילדכם יהיה מוכן.

ב.      עידוד יצירתיות והעלאת הביטחון העצמי:  תכננו פעילויות מסקרנות ומעוררות, שתעודדנה את היצירתיות שלו, כמו למשל, מפגשי יצירה במוזיאון הילדים או כל אינטראקציה יצירתית אחרת בה ילדכם מתעניין. רכישת מיומנות או ידע חדשים יגרמו לילדכם לחוש סיפוק ולהעלות את ביטחונו העצמי. הוא ירגיש שהוא יכול להיות טוב ולהצליח, הדבר חשוב לכל ילד וללא ספק חשוב כפליים לילדים עם הפרעות קשב וריכוז.

ג.       פעילויות לימודיות:  בד בבד עם ההנאה שיש לספק לילדים במהלך חופשת הקיץ, חשוב לסייע לילדכם להמשיך בפעילות לימודית.  מסגרת המשכית זו תסייע לו להיות מוכן לשנת הלימודים הקרובה. אם מדובר בילדים עם הפרעות קשב וריכוז שהשקיעו רבות בפיתוח אסטרטגיות למידה במהלך שנת הלימודים, חשוב מאוד להמשיך בהן גם במהלך חופשת הקיץ, כדי שכל ההשקעה לא תלך לאיבוד.  באופן זה ילדכם יזכה להתחיל את שנת הלימודים הקרובה בקלות רבה יותר.

ד.       שימוש במחשב:  שימוש בלומדות, יהנה וילמד את ילדכם. מדובר בתוכנות מחשב באמצעותם רוכשים הילדים ידע רב בתחומים שונים, בהם מתמטיקה, שפה, לוגיקה, ידע כללי ועוד.  נוסף על אלו קיימות תוכנות המיועדות במיוחד לילדים עם הפרעות קשב וריכוז ומטרתם טיפול בסימפטומים של הפרעות קשב ומסייעות לילדים להיות מוכנים למסגרת הלימודית בבתי הספר.

ה.      קריאה:  במהלך החופשה חשוב לטפח את הקריאה של ילדכם. בייחוד ספרים שאינם חלק מתוכנית הלימודים.  הקריאה המהנה, תסייע לשיפור מיומנויות הקריאה וככל שירבה בקריאה, יהיה לו קל הרבה יותר לקרוא את החומר הלימודי במהלך השנה.

ו.         פעילות גופנית:  שילוב פעילות גופנית במסגרת הפעילויות שתקבעו, בהם תיכללנה פעילויות מהנות ומאתגרות כמו: טיולים, רכיבה על אופניים, שחייה בבריכה, משחק בכדור ועוד. פעילות זו ממריצה ומעוררת וחשובה לבריאות. ילדים עם הפרעות קשב וריכוז זקוקים מאוד לפעילות זו.

ז.        אופציית בחירה של הילד:  אפשרו לילד לבחור מספר פעילויות מהנות ולימודיות, במערך הכולל אותו תקבעו. פעילויות יזומות על ידו תגרומנה לו לבצע אותם באופן טוב יותר.

ח.      שינה בזמן קבוע:  חשוב להקפיד על שינה בזמן קבוע, גם אם לכאורה מדובר בחופש בו לא הולך ילדכם לבית הספר.  ראשית הפעילויות מהנות ככל שתהיינה מעייפות וילדכם זקוק להחזיר לעצמו את האנרגיה שאיבד במסגרתן באמצעות שינה, שתרגיע את הגוף. כך יוכלו לקום למחרת עם אנרגיות מחודשות.  שינה בזמן קבוע חשובה מאוד לילדים עם הפרעות קשב וריכוז לאורך כל השנה וגם בחופש. כמובן שבמצבים מיוחדים לא אפשר להיות גמישים, אך הקפידו שיהיו אלו מצבים חריגים שאינם מעידים על הכלל.

בהזדמנות זו נבקש לאחל לכם חופשה מהנה ומועילה !




 

AttenGo השיטה הנוירו-קוגניטיבית לטיפול יעיל בהפרעות קשב וריכוז. השיטה מתמקדת בבעיה הפיסיולוגית של פעילות המוח ומשפרת את התפקוד היומיומי בשמירת ריכוז לאורך זמן,שמירת ריכוז בסביבה עם הסחות דעת,אירגון ויכולת טובה של ניהול הזמן. שיפור עד תיקון מלא של זיכרון העבודה,פיצול קשב,הפניית קשב, קשב סלקטיבי.


לפרטים: אטנגו - הרצליה 09-9511515, דוא"ל: support@attengo.com אתר אינטרנט: www.AttenGo.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב