דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדיקות אופטיות - בשירות התעשייה 

מאת    [ 25/05/2011 ]

מילים במאמר: 321   [ נצפה 2137 פעמים ]

בדיקות אופטיות - מה זה ?

הטכנולוגיה בעשור האחרון מהווה חלק בלתי נפרד מחיינו, החל מפלאפונים וכלה במכשור רפואי. ייצור המכשירים כמו גם הטכנולוגיה עצמה, משתפרים ומשדרגים במטרה ליצור מערך ייצור אפקטיבי יותר וכמובן חסכוני. החלקים הופכים קטנים יותר ויותר ומערך הייצור הופך להיות מכני ורובוטי ככולו. בניית מערך ייצור הינה פעולה לוגיסטית ארוכת זמן ודורשת המון כוח אדם כמו גם תכנון קפדני ויעיל, בדיקות חוזרות, בדיקות אופטיות ובקרת איכות של המוצר.

הוצאת האדם מהמערך והכנסת מכונות אכן משפר את הייצור כמו גם את הביצועים, וכיום מכונות יכולות לעשות כמעט הכל ללא מגע אדם. לדוגמה:  בדיקות אופטיות.

בדיקות אופטיות של מכשור זעיר

בדיקה אופטית של תהליכים מורכבים כגון ייצור שבבים למחשבים וכדומה הנה פעולה כמעט בלתי אפשרית לעין רגילה. כמו כן להגיע למקומות השונים בתהליך הייצור בתוך המכונות עצמן כמעט ולא אפשרי לאדם. על כן יש להכניס מצלמה זעירה לתור מכונת הייצור, ומסריקת התמונות והגדלתן לגודל "אנושי" ניתן להסיק מסקנות ולהשליך לכלל הייצור.

בדיקות אופטיות יכולות להיעשות במגוון רחב של מקומות וערוצים. ניתן לערוך בדיקה שכזאת כמעט בכל מקום ובכל עת ללא צורך של מגע אדם.

בדיקות אופטיות על קצה המזלג

אופי ביצוע הפעולה - המחשב למעשה סורק את התמונה ומגדיל אותה ובכך ניתן לגלות "תקלות" ובעיות אחרות אשר יכולות להשפיע על הייצור. חברות רבות אשר מתעסקות בייצור טכנולוגיה ובעיקר טכנולוגיה הדורשת תשומת לב לפרטים הקטנים מוכרחות להשתמש בטכנולוגיה התומכת בבדיקה שכזאת ולכן בדיקות אופטיות הינן חיוניות לחברות אשר מייצרות ולחברות בעלות מערך ייצור של חלקים קטנים כגדולים אשר מצריכים דיוק רב בייצורן. דוגמה נוספת יכולה להיות חברות ייצור תרופות אשר כלל המערך בהן הנו סטרילי וללא מגע אדם אשר מצריך דיוק מקסימאלי ועבודה בסביבה סטרילית ומכאנית רובוטית לשם שמירה על סביבה נקייה.

בדיקות אופטיות / בדיקות ויזואליות - סיכום

לשם פיתוח מוצרים מושקעים זמן ומרץ רב, חשוב לזכור שייצור מוצרים לאחר שעברו הליך ארוך של פיתוח מוצר חייב לעבור בקרת איכות, לשם כך

ראות אלגוריתמים ראיה ממוחשבת מתמחה בפיתוח ויישום של פתרונות מערכתיים כוללים בראייה ממוחשבת, איסוף ו עיבוד תמונה. לחברה ניסיון מוכח של יותר מ-15 שנה בפיתוח והטמעה של פרויקטים בתעשיה בארץ ובעולם. ראות אלגוריתמים מספקת מענה מלא לכל היבטי הפרוייקט. באתר ניתן לקרוא מאמרים בנושאים: ראיה ממוחשבת, עיבוד תמונה, בדיקה ויזואלית ועוד




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב