דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לימוד ורכישת השפה האנגלית באמצעות דרמה ומשחק 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 397   [ נצפה 2033 פעמים ]

בתהליך הלמידה בכלל, וברכישת שפה בפרט, דרמה מציבה את המורה בתפקיד תומך, מלווה.
כך, יכולים התלמידים לקחת אחריות רבה יותר ללמידתם, לחקור ולחוות את הפעילויות השונות בכיתה.
בנוסף, בכיתה בה התלמיד מושם במרכז, לכל תלמיד הפוטנציאל והיכולת להפוך למורה בעצמו עבור הקבוצה.

לדרמה יש את הכוח להניע את התלמידים, ולתת להם הזמנויות רבות להתגאות בעבודתם. דרמה מלמדת אחריות, פיתרון בעיות וניהול.
הפעילויות הרבות הנעשות תוך עבודה בצוות, מכריחות את הלומדים לפתח כישורי אירגון, כמו גם חשיבה תוך כדי תנועה.
אלו הם כלים היעילים, כמובן, לתחומים רבים אחרים בחייהם.

היכולת של דרמה לפתח את הדימיון היא חשובה לא פחות. בהוראה המסורתית, המבוססת ברובה על שינון, ועל תכני חובה,
לעיתים לא מוקדשים זמן ותשומת לב מספיקים לצורך עידוד התלמידים להשתמש בדמיונם.

ישנן סיבות רבות לשימוש בדרמה בלימוד אנגלית כשפה זרה. הנה כמה מהסיבות הבולטות ביותר:

1. זה כיף ומהנה. לכן הדבר מעודד את הלומדים לדבר, ונותן להם הזדמנות לתקשר, ואפילו אם ידיעתם בשפה בסיסית, זאת על ידי שימוש בתקשורת בלתי-מילולית
כגון תנועות גוף, והבעות פנים.

2. על מנת להפוך את לימוד השפה לחוויה פעילה ומניעה.

3. על מנת לעזור ללומדים לצבור ביטחון והערכה עצמית הדרושים לשימוש בשפה האנגלית בצורה ספונטנית.

4. על מנת להכניס את העולם האמיתי אל תוך כיתת הלימוד: ניתן ללמוד נושאים שונים, לאו דווקא מתחום השפה (כגון- ערכים, תרבות, היסטוריה וכדומה).

5. על מנת ליצור רכישת שפה בצורה טבעית, על ידי משחק, העמדת פנים ואינטראקציה בעלת משמעות (לעומת אינטראקציה מלאכותית ומובנית).

6. על מנת להפוך את החומר הנלמד לבלתי נשכח באמצעות חוויה ישירה, וכן באמצעות פנייה אל סוגי למידה שונים אצל הלומדים.

7. כאשר תלמידים עושים שימוש בדרמה, הם משתמשים בכל ערוצי החישה (ראייה, שמיעה, תנועה), וכך כל תלמיד נמשך אל הערוץ ההולם אותו בצורה המירבית.

8. על מנת לגרות את דמיון ואינטלקט התלמידים.

9. על מנת לפתח את יכולת הלומדים להזדהות עם אחרים, ובכך להפוך לבעלי תקשורת טובה יותר.

10. דרמה מסייעת ללומדים ברכישת שפה על ידי התמקדות בתוכן אותו הם מעבירים, במקום בצורה בה הם מתנסחים.

עובד ותורגם מ-
Desiatova, Liubov, (2009) Using different forms of Drama in EFL. Classroom. Humanizing language teaching Magazine, issue 4

הכותבת, לירון שוקטי, עומדת בראשה של תכנית ההעשרה `לומדים בסרט` :תכנית ללימוד אנגלית לילדים ונוער בדרום בצורה חווייתית באמצעות דרמה והפקת סרטים.
www.lomdim-beseret.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב