דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכינה לעיצוב - חלון הזדמנויות בדרך ללימודי עיצוב 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 2595 פעמים ]

המועמדים לבתי הספר לעיצוב נאלצים להתמודד עם שוק תחרותי מאוד. לכן, כדי להגדיל את סיכויי הקבלה שלהם, הם יכולים להירשם למסגרת של מכינות לעיצוב. בניגוד לתחומים אחרים, בהם הלימודים תלויים בציוני הבגרות והפסיכומטרי של המועמד, כאן הדרישות אחרות. מכינות לעיצוב מכינות את המועמדים אל הלימודים ועוד לפני זה: לדרישות הקבלה.

מכינות לעיצוב ותחרותיות

בשנים האחרונות הפכו הלימודים בתחומי העיצוב לפופולאריים מאוד. עם הביקוש, הפכו גם דרישות הקבלה לנוקשות יותר. לימודי עיצוב פנים או לימודי עיצוב אופנה דורשים לא רק אהבה לתחום אלא גם יכולות עבודה נרכשות.

מכינות לעיצוב, שנפתחו בקצב גבוה בשנים האחרונות, מסייעות לנרשמים לגבור על הדרישות לקבלה ללימודים, בין השאר באמצעות שיפור הטכניקות שנבדקות במבחנים: עיצוב תלת מימדי, רישום וקומפוזיציה, צבעים, פרספקטיבה ועוד. במקביל, מגבשות המכינות תוכניות שמותאמות לאופי הלימודים ולבחינות במקצועות השונים.

מכינות לעיצוב ודרישות קבלה

בדרך כלל מבחני הסינון ללימודים במוסדות כוללים בחינה פסיכוטכנית, מבחנים ברישום, צבע, ציור ויצירתיות, הגשת עבודות בית, הגשת תיק עבודות אישי וראיון. כל אלו נערכים במטרה לקבל רק את התלמידים הטובים והמוכשרים ביותר. מועמד שאינו מיומן מספיק, יכול ליפול בבחינות הללו.

למה לא לוותר על החלום?

תואר ראשון הוא חלומם של רבים, משום שהוא מסמל עבורם את הצלחתם האישית. לימודים בתחומים אלו קיימים אומנם גם במסלול שמעניק תעודה בלבד, בו דרישות הקבלה נמוכות יותר, אולם פעמים רבות האפשרויות שייפתחו בפני המסיימים יהיו מצומצמות יותר.

בעזרת הכנה טובה לבחינות, תוכל לעמוד בדרישות הקבלה בהצלחה, כך שהדלת לעולם האקדמי תיפתח עבורך ביתר קלות. במקביל, הטכניקות שתרכוש במהלך מכינה לעיצוב יסייעו לך גם להתמודד עם המטלות והמשימות במסגרת התואר האקדמי בדרך טובה יותר וללא מכשולים מיותרים.

מכינות לעיצוב - איך בוחרים?

בארץ פזורות היום הרבה מאוד מכינות לעיצוב, כתוצאה מפריחת הלימודים בתחום זה. על מנת שבאמת תגשים את יכולותיך האקדמיות בתחום, חשוב לדעת איך לבחור מתוך המגוון הגדול את זו המתאימה לך בדיוק, שכן כישלון משמעו לא רק עיכוב של שנה לפחות בתחילת הלימודים, אלא גם הוצאה כספית מיותרת.

לפני שתחליט על מקום מסוים, חשוב לברר מהי תכנית הלימודים המוצעת והאם שיטות הלימוד בה מתאימות לך. היכולות שנדרשות במסגרת לימודי עיצוב גרפי לדוגמא, שונות מאלו שנדרשות בתחומים אחרים, על אף שכולם שייכים לעולם העיצוב. מלבד זאת, יש לברר מהי תוכנית הלימודים המוצעת.

בשל התפקיד המכריע של מכינות לעיצוב בקבלה ללימודים, כדאי לדעת גם מי המרצים שמלמדים במקום והאם יש להם ניסיון בהכנה לבחינות והכרות עם חומר הלימוד. זכותך לקבל מידע אודות נתוני ההצלחה של המועמדים שלמדו במסגרת כל מכינה שתבדוק. אפשר גם לבקש המלצות מתלמידים קודמים, מה שנחשב בדרך כלל לחוות דעת האותנטית ביותר.

מה עוד צריך לדעת?

הלימודים המוקדמים לא בהכרח ישנו את כל יכולותיך מקצה לקצה. מצד שני, תוכל בעזרתם לדעת שלא הכל אבוד, משום שחלק ניכר מהטכניקות בהם משתמשים בתואר, אותן מחפשים במועמדים הפוטנציאליים, הן נרכשות. הטכניקות הללו נלמדות ומלוטשות באמצעות הסברים ותרגולים מתאימים במהלך הלימודים.

השיעורים במסגרת מכינות לעיצוב דומים לאלו של התואר האקדמי, בכך שהם משלבים בין חומר תיאורטי והתנסות מעשית. בטרם תתחיל ללמוד במכינה כלשהי, ברר האם מתקיימת הכנה לבחינות עצמן ולראיונות האישיים, בהם נכשלים מועמדים רבים - לא בשל יכולות נמוכות אלא בגלל לחצים אחרים.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב