דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדרכת הורים 

מאת    [ 24/05/2011 ]

מילים במאמר: 357   [ נצפה 2949 פעמים ]

 

הדרכת הורים היא תהליך ייעוצי בו הורים לילדים ולמתבגרים עוברים הדרכה המתמקדת באופן שבו הם יכולים לשפר את תפקודם ההורי ולהתמודד עם האתגרים שמעמידה בפניהם ההורות. ההדרכה מתמקדת בשיקום הסמכות ההורית ומסייעת הן להורים, בכך שעוזרת להם להגדיר את הדרכים הנכונות והיעילות לנהוג בילדיהם, והן מספקת לילדים בסיס אחיד ויציב שתורם להם לתחושת ביטחון ובכך מעצב באופן חיובי את דור ההורים הבא.

כיצד מגיבים כאשר הילד/נער מתעקש שלא להכין את שיעורי הבית?איך מתמודדים עם ילד/נער שמכה את אחיו הקטן?מה עושים אם ילדינו המתבגרים מסרבים לחזור הביתה בשעה שנקבעה? ואיך מתמודדים עם גידול וחינוך של ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז?

מטרת הדרכת ההורים היא לספק כלים פרקטיים להתמודדות עם נקודות הקושי, ולהוביל לשינוי ממשי באווירה המשפחתית בבית. חלק מהנושאים הנידונים בהדרכת הורים הנם: שיקום הסמכות ההורית, ההבדל בין ענישה לבין סנקציה, פתרון מריבות בין אחים, טכניקות להקשבה פעילה והתמודדות עם הורות לילדים הסובלים מקשיי קשב וריכוז.

מטרת הדרכת ההורים היא להעצים את ההורה, ולהקנות להורים ידע להתמודד עם האתגרים שההורות מציבה בפניהם בחיי היום יום. השלב הראשון בהדרכת ההורים הוא הערכת הבעיות והגדרת הציפיות והמטרות של הדרכת ההורים.

לרוב מומלץ כי שני ההורים ייקחו חלק בתהליך של הדרכת הורים כדי לסייע ביצירת קו אחיד בהתמודדות. עם זאת, בחלק מהמקרים אין אפשרות ששני בני הזוג ייקחו חלק בהדרכה או בשל סיבות אדמניסטרטיביות, או כאשר מדובר במשפחה חד-הורית. במקרים אלה הדרכת הורים יכולה לתרום רבות גם כאשר רק אחד מן ההורים משתתף בה.

במקרה של ילדים בעלי לקויות למידה מומלץ לערוך אבחון דידקטי כדי לאתר מוקדי קושי ולקויות למידה ספציפיות.יש אפשרות להרחיב את האבחון הדידקטי לאבחון פסיכודידקטי אשר מאפשר הערכה של התחום התנהגותי/הרגשי /חברתי בשילוב עם הערכה אינטלקטואלית.


מתי מומלץ לפנות לקבלת הדרכת הורים?

כאשר ילד מגיע לטיפול רגשי עקב קשיים רגשיים או חברתיים, לרוב מומלץ להורים להשתתף גם בהדרכת הורים במקביל לטיפול, על-מנת ליצור אינטגרציה וכדי ללמוד כיצד לסייע לילד בתיווך הרגשי גם בבית.הדרכת הורים עשויה להינתן כתוספת לטיפול רגשי בילד או בנפרד. בחלק מהמקרים הקושי בבית לאו דווקא נובע מקושי רגשי של הילד, אלא מבעיה מסוימת בתפקוד ההורי. במצבים אלה הדרכת הורים תתרום גם ללא השתתפות הילד בטיפול.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב