דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תרופות טבעיות ברפואה הסינית 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 835   [ נצפה 2570 פעמים ]

תרופות טבעיות ברפואה הסינית

על פי יסודות הרפואה הסינית, אחד הדברים החשובים ביותר לשמירה על אורח חיים בריא ומאוזן הוא תזונה טבעית ונכונה. תזונה טבעית מאפשרת לאדם לקבל את כל המרכיבים הנחוצים לגופו כדי להתקיים. תחום נוסף בו עוסקת הנטורופתיה הוא תחום צמחי המרפא. צמחים רבים ידועים כבעלי תכונות מסוימות, תכונות שהידע לגביהן עובר בין הדורות. בשנים האחרונות נחקרו מאכלים רבים ומדע הרפואה המערבי מצא תמיכה לעזרה הנתנת על ידי תרופות ביתיות אלו. התרופות הביתיות נצרכות באופנים שונים: אכילה ושתיה, נשימה, או מריחה על עור הגוף.

יסודות התזונה הטבעית קיימים מזה זמן רב. לפני כ- 3500 שנה החל השימוש בצמחי מרפא בסין בחצרו של הקיסר שי-נונג. במקומות אחרים בעולם, כהודו, מצריים העתיקה ואיזור המזרח התיכון, השימוש מתועד פחות אולם הוא עתיק לא פחות.  

5 צמחי מרפא נפוצים ואיך משתמשים בהם?

1.      גי'נג'ר (זנגוויל)

ג'ינג'ר הוא שורש המשמש לתיבול מאכלים במקומות רבים במזרח הרחוק. הג'ינג'ר מגיע בצורות שונות: שורש טרי, אבקה או כקוביות מסוכרות. כדי להנות מתכנותיו המרפאות כדאי להשתמש בשורש הטרי או בגירסה המסוכרת, ולהמנע מהשימוש באבקה.

קליפת שורש זנגוויל טרייה משמשת כחומר משתן. מבשר השורש יוצרים תרכובות ושימושים רבים ושונים: תכונותיו האנטיביוטיות מועילות בטיפול בדלקות פרקים ואחרות, הוא עוזר בבניית רירית הקיבה ועם בחילות הבוקר, ועוזר כנגד צינון.

השימוש בג'ינג'ר הוא על ידי הוספתו למאכלים שונים כתבלין, וכן חליטתו כתה.

2.      קינמון

קינמון הוא צמח תבלין נפוץ המגיע בצורת מקל או בצורת אבקה. טעמו של הקינמון ייחודי ומתקתק ובריכוזים גבוהים הוא מעט חריף.

לקינמון שימושים רבים כחומר מחמם, ממריץ, מסייע בהורדת הסוכר ויעיל כנגד כאבי גב והצטטנות.

השימוש בקינמון הוא באמצעות חליטה. כאשר מדובר בהקלה על הצטננות, יש לחלוט מקל קינמון עם שורש ג'ינג'ר מספר דקות. שתיית התה החזק המתקבל תגרום להזעה ותשחרר את הצינון מהגוף. להקלה על כאבי שיניים קלים ניתן ללעוס את מקל הקינמון.

3.      שמן אקליפטוס

שמן האקליפטוס מופק על ידי תהליך מיצוי מעלי עצי האקליפטוס האוסטרליים. השמן משווק בבקבוקים קטנים אותם אפשר לרכוש בבתי המרקחת ובבתי טבע. השמן האתרי הוא בעל ריח אופייני חזק ומרענן ובעל גוון מנטה אופייני.

שמן האקליפטוס משמש כחומר ממריץ ומחטא, לצורך טיפול בשיעול, להרגעת שרירים והרגעת מפרקים כואבים. שמן האקליפטוס רעיל כאשר נעשה בו שימוש בכמויות גדולות והוא עלול לגרום לסחרחורות הקאות שלשולים ואלרגיות.

אופן השימוש הוא הוספת מספר טיפות לקערת מיים רותחים ונשימת האדים לטיפול באלרגיות, שיעול והרגעת שרירים ומפרקים.

4.      כרוב

כרוב הוא ירק ממשפחת המצליבים. הכרוב מהווה ירק מאכל בסיסי במטבחים רבים בהם הוא נאכל טרי, מבושל או כבוש.

הכרוב עשיר בויטמינים ומינראלים: ויטאמין C, ויטאמין K, סידן ומגנזיום. כרוב משמש לטיפול באולקוס, בצקות בקרסוליים וגודש בחזה.

אופן השימוש בכרוב נחלק לשתיית מיץ הכרוב והכנת רטייות מעלים חלותים. שימוש כרטיות יעיל כנגד בצקות וגודש ואילו לטיפול באולקוס ובחוסר סידן, שתיית מיץ כרוב עוזרת.

5.      רימון

רימון הוא פרי עץ נשיר שמקורותיו באיראן וארצות אגן הים התיכון. פרי הרימון כולל קליפה אדומה קשה המגלה גרעיני רימון אדומים רבים שהם אלו הנאכלים בפרי. הרימון הוא אחד משבעת המינים ומסמל שפע ופיריון בתרבויות רבות.

מיץ הרימון הוא אנטיאוקסידנט יעיל המונע ומעכב סוגי סרטן מסוימים כסרטן השד, סרטן העור וסרטן הערמונית. מיץ הרימון מסייע בהורדת לחץ דם וטרשת עורקים, כטיפול בטחורים, בהנג אובר וכנגד טפילי מעיים. אכילה יתרה של גרעיני הרימון יכולה לגרום לעצירות.

השימוש ברימון הוא באמצעות אכילת גרעיניו או שתיית המיץ המופק מגרעיני הרימון. שימוש נוסף ברימון הוא בקליפתו. אפשר לחלוט את קליפת הרימון למשקה המשמש לטיפול בטפילי מעיים או להשרות את קליפת הרימון בשמן זית למשך כשבוע ולשתמש בשמן המתקבל למריחה באיזור הטחורים. מיץ הרימון צובע את העור בצבע אדמדם.

כל טיפול טוב בצמחי מרפא חייב להתחיל בתהליך מסודר ומקצועי של אבחון, שכן אין התזונה והצמחים המתאימים לאדם אחד זהים לאלו הנתאימים לאדם אחר. לימוד תחום תזונה טבעית  וצמחי מרפא מקנה לאדם את הידע הדרוש לאבחון וטיפול באמצעות צמחים ופירות אלו..

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב