דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרגולות עוד מתקופת התנך 

מאת    [ 23/05/2011 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 2443 פעמים ]

 

בתנ"ך עוד לא קראו להם פרגולות, אולם כבר אז הבינו את החשיבות בקיומן. עם השנים הלכו הפרגולות והשתכללו, עד ליצירות האלומיניום המעוצבות והמרשימות של ימינו אנו. מהגפן ועד פרגולות מאלומיניום, במאמר זה.

 

כבר בתקופת התנ"ך ידעו יושבי ארץ כנען את חשיבותה של הצללה טובה וגג מגן מעל הראש בחצר, המסכך על הנמצאים בה מפני השמש. לא לחינם נטעו איש-איש בביתו ככתוב גפן ותאנה – הגפן היתה צומחת ומשתרגת ויוצרת הצללה טבעית ונעימה לשבת תחתיה.

 

אולם עם כל הכבוד לסוכך טבעי שכזה, הוא הלא טומן בחובו חסרונות רבים: עם תום העונה הוא משיר עליו ובכך חושף אותנו שוב לשמש. גם לפני כן, עלים ופרחים הנושרים מלכלכים את החצר והמרפסת, דבורים וחרקים נמשכים אליו, וכן מזיקים שונים. למזלנו, המצאת הפרגולות סידרה לנו סוכך שלקח את רעיון הסכך הטבעי צעד גדול ורב קדימה, בדמות סוכך מלאכותי, יעיל יותר וחכם יותר.

 

בתחילה היו פרגולות עשויות מעץ, כמעין המשכיות לסוככים הטבעיים שהזכרנו קודם. אומנם המראה של פרגולות אלו היה בנוי ומלאכותי באופן מובהק, אולם השימוש בחומר גלם טבעי היה החיבור הנדרש לצמחייה הטבעית. בניית פרגולות אפשרה לעצב אותן כראות עיני הלקוח – החל מצורתן הכוללת, דרך שליטה בכמות האור הנכנסת מבעד לגג, הגודל המבוקש, הזווית הדרושה ואפילו בחירת גוון העץ הרצוי. אולם לפרגולות היו עדיין חסרונות שהיה צורך למצוא להן פתרון (שהגיע בדמות פרגולות אלומיניום), וזאת מעצם השימוש בעץ. קודם כל, חומר זה דורש תחזוקה שוטפת שאחרת הוא נידון לדהייה, ליצירת סדקים ולהתבלות. שנית, היה צורך להתאים את הפרגולה לסגנונות העיצוב החדשים והמודרניים יותר, שלא תמיד הלכו יד ביד עם מראה העץ הכבד והמאסיבי.

 

הפתרון – פרגולות אלומיניום

 

פרגולות אלומיניום היו קפיצת המדרגה הבאה של תחום ההצללה. השימוש באלומיניום היה ללא ספק מתבקש – זהו חומר חזק ונוח לעיצוב, שבניגוד למתכות רבות אחרות ניחן בעמידות לחלודה הפושה במוצרי מתכת הפוגשים בלחות וברטיבות במידה רבה ויומיומית (כפי שקורה מחוץ לבית, בשל הטל, הגשם ולחות האוויר).

 

למרות האסוציאציה של מתכת ככבדה, פרגולות אלומיניום הציעו ללקוח מראה קליל ומעודן יותר, שכן כוחו של העץ במאסיביות שלו, ואילו האלומיניום הינו גם קל וגם חזק בעת ובעונה אחת. כך יכלו מעצבי פרגולות אלומיניום לקחת חומר זה ולעצבו בשלל מבנים וצורות דקות ביחס לקורות העץ, אך בעלות כוח נשיאה רב יותר.

 

עיצוב זה של פרגולות אלומיניום, כמו גם השימוש בחומר מתכתי מודרני יותר, מצטיין גם בכך שהינו משתלב עם האדריכלות בת זמנינו למראה מתוחכם יותר.

 

החשוב מכל יתרונותיהן של פרגולות אלומיניום הוא נושא התחזוקה, שכן לעומת העץ המפונק, מתכת זו אינה בעלת דרישות מיוחדות מבעלי פרגולת האלומיניום – רק לשבת תחתיה וליהנות.

 

 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב