עולם הדוגמנות מקביל לצרכן. אנחנו האנשים צורכים מהרגע שאנחנו נולדים, לדוגמא חיתולים, מזון לתינוקות, ריהוט לחדר התינוק וכדומה. לכן דוגמנים ודוגמניות הינם בטווח גילאים רחב מאוד ומגיל צעיר מאוד.
פרסום של מוצר ישתמש במודל שמייצג את חתך הקהל המרכזי שלו, לדוגמא בפרסום של מזון לתינוקות ישתמשו באמא ותינוק שעבר את גיל היניקות ואוכל מזון לתינוקות.
רוב סוכנויות הדוגמנות ישקלו לקבל תינוק בגיל שנה ומעלה. גיל בו התינוקות יושבים, מחייכים ומביעים את עצמם. התכונה החשובה ביותר עבור מודל תינוק היא עצמאות. התינוק חייב להיות מוכן ללכת עם זר בלי לבכות.
ניתן להתחיל בקריירת דוגמנות בגיל הינקות אך מתי היא שיא הקריירה?
בנות המעוניינות בקריירת דוגמנות צריכות לנסות להיכנס לתעשייה בין גיל 13 ו 16.
הבחורה צריכה להיות לפחות 1.70 בעלת תווי פנים חדים ופרופורציות טובות. נערות עם פוטנציאל להיות דוגמניות אופנה,כלומר 1.75 ומעלה הן בעלות סיכויי הצלחה גבוהים.
בנים המעוניינים בקריירת דוגמנות נוטים להיות מבוגרים יותר, כאשר הם נכנסים לתעשייה הם צריכים להיות לפחות בני 16 ולפחות 1.80.
ומתי מפסיקים לדגמן?
כפי שצויינו על פי גילאי הצרכן, עד 120. כשיש מוצר לשיווק לקהל היעד חייב שיהיה מודל מתאים.
לדוגמא חברת דאב בחרה באישה בת 120 להציג את מוצריה בכדי להראות נשיות ואורך חיים בריא.
הגיל בלתי מוגבל וכך גם המראה של ההמיוצג.
פרסומות מבקשות חזות שונה ולאו דווקא יפה. טייפקאסטים מגוונים, ילד אסיתי, ילדה ג'ינג'ית עם גומות, יופי ישראלי, איש עסקים, אמא בשלנית, נערה יפת מראה עם חיוך כובש, השכן מימול, הסבא המחויך, התינוק הבלונדיני והבחורה עם התלתלים.
אין הגבלה, רק שאלה של רצון וזמן.