דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בריכות ספא: שמירה על בטיחות הילדים 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3095 פעמים ]

במהלך שנות השמונים פרץ אל חיינו טרנד של פעילויות מרגוע ובריאות. כחלק מטרנד זה, אנשים רבים מתקינים כיום בביתם בריכות ספא, או ג'קוזי בשמן הלועזי. בריכות ספא מהוות מוקד להנאה וכיף בבית, על אחת כמה וכמה כאשר יש ילדים קטנים שמאוד אוהבים להשתולל בהן או סתם לשכב וליהנות מזרם המים המרגיע. אך חשוב מאוד לזכור כי בריכות ספא עלולות גם להוות סכנה לילדים, ועל כן יש לשמור על כללי בטיחות שימנעו תאונות קלות במקרה הטוב, ולאסונות במקרים פחות טובים. אז מה אנו כהורים צריכים לדעת כדי שנוכל לשמור על ילדינו בריאים ושלמים מבלי להצטרך לוותר על בריכות ספא בבית?

 

הדבר הראשון והבסיסי שחשוב לזכור הוא לוודא כי בכל מצב ישנה השגחה של מבוגר, והילדים לא ניגשים אל קרבת הג'קוזי לבדם. כדי להבטיח זאת, מומלץ מאוד לנעול את החדרים שבהם ניצבות בריכות ספא בכל פעם שיוצאים מהן לאחר השימוש, וזאת על אף אי הנוחות שעשויה להיגרם מכך. ברגע שהחדר נעול, הסיכון מנוטרל לחלוטין ואין לילדים דרך להיכנס ולממש את סקרנותם הטבעית לגבי התוסף החדש אל הבית.

 

יחד עם זאת, אין זה אומר שאנו צריכים לחסום את גישת הילדים אל הספא. נהפוך הוא, בריכות ספא נוטות להיות כיפיות ומהנות עבור ילדים, וחבל לחסוך מהם את ההנאה הזאת. חשוב רק לוודא שתהיה השגחת מבוגר.

 

מעבר לכך, כאשר אנו מכניסים את אחד מילדינו אל הג'קוזי, חשוב מאוד לווסת את טמפרטורת המים בהתאם. גופו של אדם מבוגר הוא בעל יכולת לסבול טמפרטורה גבוהה הרבה יותר מאשר גופו של ילד, שכן עורם של ילדים הוא דק יותר. ילדים שנכנסים אל בריכות ספא מחוממות יתר על המידה עלולים לחוש כאבי ראש או בחילות לאחר כמה דקות. אנו, כהורים, נרצה כמובן למנוע זאת, ולכן חשוב לשמור על טמפרטורת מים שלא תעלה על 41 מעלות צלסיוס. נוסף על כך, גם זמן הרחצה מהווה שיקול משמעותי כאשר מדובר בילדים. רצוי להקפיד על זמן רחצה של לא יותר מאשר 5 דקות לכל ילד. כמובן שגם במהלך דקות אלו אנו חייבים להישאר ליד הג'קוזי ולהשגיח.

 

מובן מאליו כי כאשר מדובר בתינוקות יש להרחיק אותם משם לחלוטין. בריכות ספא אינן מתאימות לתינוקות, שכן אין להם יכולת להחזיק עצמם והם עלולים לטבוע אפילו כאשר אחד ההורים נמצא בקרבת מקום ומשגיח. כמו כן, יש לציין גם כי ילדים קטנים שעדיין לא נגמלו מחיתולים עשויים לזהם את המים, ומקומם אינו בסביבתן של בריכות ספא. בגיל הזה הילדים עשויים כבר להיות בוגרים מספיק כדי להתלונן ולהתחנן להיכנס פנימה, וכאן אנו כהורים צריכים לקחת אחריות ולהתגבר על רחמינו הטבעיים כלפי הילדים. ניתן אף להדגיש כי אין מדובר בעונש אלא במעשה שנועד לשמור על בטיחותם.

 

לסיכום, בריכות ספא הן תוספת ייחודית ומהנה לכל בית, ובמשפחה בה יש ילדים גדולים מספיק, אין סיבה שלא יוכלו כל בני המשפחה לקחת חלק בהנאה מהן. אך כמו בכל דבר, גם כאן יש כללי ברזל שצריך לשמור עליהם. אחרי הכל, כאשר אנו רוכשים בריכות ספא אנו עושים זאת למען מטרה טובה ואיננו רוצים שהן תהיינה גורם לתקלות ולתאונות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב