דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


4 היסודות לשיווק ישיר בעסק קטן 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 573   [ נצפה 2098 פעמים ]

הרבה עסקים משקיעים המון זמן וכסף בפרסום, אבל בסופו של יום לא רואים את התוצאות.

האם זה בגלל שיש להם מוצר או שירות נחות - זה אפשרי – אף קמפיין פרסומי, ולא משנה עד כמה הוא יעיל יכול למכור משהו שאף אחד לא רוצה. יחד עם זאת, מה שהרבה יותר סביר במקרה הזה, הוא שאותם  עסקים לא יצרו קמפיין אפקטיבי בשיווק ישיר, קמפיין שמטרתו להביא לתגובות מיידיות מצד הלקוחות הפוטנציאליים.

מהו שיווק ישיר?

בפשטות, שיווק ישיר הוא פרסום שנועד להוביל למכירה מיידית. אומנם ישנם שימושים נוספים עבור מסעות פרסום בשיווק ישיר (כגון יצירת לידים). אך במהות שיווק ישיר נועד ליצור קשר עם קהל הלקוחות הרוצה לקנות עכשיו.

כאמור, לא כל מאמצי השיווק נועדו להביא למכירות באופן מיידי. ישנן פרסומות שנועדו לבנות או לשפר את תדמית המותג. להעלות ולשמור על המודעות הצרכנית של מוצר או שירות של חברה מסוימת. יחד עם זאת פרסום תדמיתי מתאים בעיקר למותגי על, כלומר, חברות עסק. שיווק ישיר הרבה יותר מתאים לעסקים קטנים כי מטרתו היא לקבל תגובה מיידית מצד הקונים.

פרסום בסגנון השיווק הישיר עשוי ללבוש צורות רבות. זה יכול להיות מודעה בעיתון, מסר קצר ברדיו, פרסום באינטרנט וגם טלמרקטינג, ניתן להתאים את הסגנון כמעט לכל מדיה פרסומית. הבחירה במדיה הנכונה תלויה במה אתה מוכר ולמי אתה מוכר אותו.

4  המרכיבים לשיווק ישיר אפקטיבי

בשיווק ישיר כל פרסום חייב לענות על התנאים הבאים: מסר נכון, שוק נכון, מדיה נכונה ובתזמון הנכון.

כל ארבעת התנאים הללו חשובים להצלחה של כל מסע פרסום בשיווק ישיר-

מסר: זה לא משנה כמה טוב המוצר או השירות שלך. אם אתה לא יכול להעביר בצורה יעילה את היתרונות שלו – לא יהיו לך מכירות. אתה צריך לפנות אל אנשים ברמות שונות, בעיקר ברמה רגשית, אם אתה רוצה לעורר אותם לתגובה מיידית.

שוק: שוב, זה לא משנה מה המוצר או השירות שלך או עד כמה הוא טוב אם אתה מנסה למכור לקהל הלא נכון. במילים אחרות, אל תנסה למכור חול במדבר. אתה צריך לדעת מי קהל היעד שלך עוד לפני שאתה מתחיל את תהליך השיווק. אם אתה לא יודע למי אתה מוכר, אתה לעולם לא תוכל לצור מסר יעיל.

מדיה: המדיה בה תבחר להעביר את המסר שלך לקהל היעד שלך תלויה במידה רבה בנתונים הדמוגרפיים של קבוצה זו. זה תלוי במי קהל היעד שלך ואילו ערוצי התקשורת יהיו יותר או פחות יעילים להגיע אליו. ישנם קהלים שיהיו פתוחים לדיוור ישיר, לאחרים יותר טוב להגיע באמצעות מודעות בעיתון. ישנם קהלים שיהיה יותר קל להגיע אליהם דרך האינטרנט ויש לקוחות שיהיה קל להגיע ולמכור להם בטלמרקטינג או תיאום פגישות.

תזמון: המלאכה לא מסתכמת בקהל הנכון, המסר הנכון והמדיה נכונה. אתה גם צריך לוודא שההודעה תגיע אליהם בזמן הנכון. מה זה הזמן הנכון? התשובה היא: כשקהל היעד שלך מוכן לקנות, וזה לא בהכרח כשאתה מוכן למכור להם. אנחנו תמיד מוכנים למכור, אבל אתה צריך לזכור כי לא כל אדם מוכן לבצע את הרכישה כעת. גם אם הוא נמנה על קהל היעד שלך.
ישנן דרכים לשמור על קשר עם לקוח עד שהוא יהיה מוכן לבצע את הרכישה. אתה יכול לשמור על קשר עם לקוחות פוטנציאליים באמצעות סדרה של הודעות בדואר אלקטרוני או לפרסם על בסיס קבוע בערוצי המדיה שלהם נחשף קהל המטרה שלך. זכור, אתה יכול לשלוח סדרה של מכתבים בדואר רגיל כמעט באותה קלות שבה אתה יכול לשלוח סדרה של הודעות דוא"ל.

לסיכום וודא כי המסר שלך מגיע לאנשים הנכונים; אנשים שמוכנים ורוצים לעשות עסקים אתך עכשיו, כולל שילוב של כל 4 גורמים: הודעה, השוק, המדיה רגע. כל החלקים החשובים של מסע פרסום עסקים קטנים תגובה ישירה, כי באמת מייצרת תוצאות מספק לך להחזיר טובה על ההשקעה.

שגיב פלייסיגר הוא מנכ"ל סופר דיל פלוס בע"מ המתמחה בשיווק ישיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב