דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לישון עם דלת פתוחה... 

מאת    [ 22/05/2011 ]

מילים במאמר: 434   [ נצפה 3199 פעמים ]

בשנים האחרונות אנו עדים לעלייה חדה במקרי האלימות והפשיעה בקרב האוכלוסייה בארץ, התופעה כוללת את כל הגילאים ומתרחשת על בסיס יום-יומי בכל מסגרת ומסגרת.
לפי סיפורי "פעם היה יותר טוב..." של סבא המצב הנוכחי לא דומה כלל וכלל למצב הקיים.

לפני 30 שנה לא היה לאף אחד אזעקה בבית או איזה אינטרקום-מצלמה משוכלל. לא היה צריך את זה. רובה של האוכלוסייה לא הייתה נועלת את דלת הכניסה לבית בכלל ובמקרים רבים היו אף משאירים דלת פתוחה בלילות לצורך איוורור הבית.

המצב הנוכחי של היום השתנה רבות מהתפיסה של "לישון עם דלת פתוחה", היום אנשים רבים מחפשים פתרונות מגוונים ואף יקרים בשביל לנסות להחזיר את ההרגשה ההיא, שהייתה לפני 30 שנה, הרגשת הביטחון.

עם הזמן שודרגה דלת העץ, לדלת "פלדלת", הותקן שער חשמלי בכניסה לחניה והתווסף גידור סביב הבית. כמו כן הומצאו מכשירים אלקטרוניים רבים וכיום קיימים פתרונות רבים ומגוונים שנותנים מענה מסויים לצרה, הפתרונות הנפוצים כיום הם:

1.אינטרקום/אינטרקום מצלמה למה כן? מאפשר לפקח על מי נכנס לבניין ולזהותו עוד לפני שהוא הגיעה למפתן הדלת.למה לא? התקנה מסורבלת המצריכה חיווטים וקידוחים רבים, ושנית לא ניתן לפקח באופן מוחלט על הנכנסים מכיוון שיש דיירים נוספים בבניין ומכיוון שלרוב דלת הלובי נשארת פתוחה. עלות סביבות ה-1000 שקל (לדגם הבסיסי) ועד סביבות ה-3500 שקל ויותר (לדגמים עם מצלמה וקודן).

2. מערכת מצלמות במעגל סגור – למה כן? שליטה ובקרה 24 שעות בכל אזור בו המערכת מותקנת, זיהוי מהיר וברור של זהות האדם. למה לא? התקנה והפעלה מסורבלת ומסובכת, הפעלת של מערכת שכזו באופן שוטף תצריך מוצרים נלווים רבים והאחזקה שוטפת. עלותסביבות ה-2100 שקל (למצלמה אחת כולל התקנה) יכול להגיע לסביבות 5000 שקל ויותר (למספר מצלמות ומקליט DVR).

3.      עינית דיגיטלית לדלת למה כן? התקנה מהירה ולא מלכלכת, זיהוי מהיר וברור של האדם מעבר לדלת, עובד על סוללות רגילות, ניתן להעביר את המוצר מבית לבית, ניתן לשימוש מכל גובה, מותאם לשומרי שבת. למה לא? לא ניתן לראות דרכו בחושך.עלות – סביבות ה600 שקל (למסך "2.5)  – 1500 שקל ויותר (למסך "5 ויותר)

כמו שראינו ישנם פתרונות רבים ומגוונים, כיום יש באפשרותינו לדעת בקלות את זהות האדם שמצלצל באינטרקום או מה היא סיבת מקור הרעש בחצר בלחיצת כפתור פשוטה אחת, חלק מהפתרונות יקרים יותר וחלקם פשוטים יותר, אך לכולם יש את אותה מטרה: לשמור על ביטחון יושבי הבית ושלמות הרכוש.

אז עכשיו אפשר להגיד שאנחנו מרגישים בטוחים בבית?!

אומנם אנחנו מרגישים יותר בטוחים אך הרגשה זו לא דומה להרגשת הביטחון ההיא, שהייתה לפני 30 שנה, לדאבוני תקופת ה"לישון עם דלת פתוחה" לא תחזור עוד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב