דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אסטרטגיה עסקית וליווי עסקי הם הכרח מכיוון כאשר עומדים במקום - זזים לאחור!!! 

מאת    [ 18/05/2011 ]

מילים במאמר: 474   [ נצפה 1436 פעמים ]

תחרות עסקית מבוסס על יוזמות ותגובות בעבר המציאות וההיגיון אמרו שהעסק שיזם או לחילופין הגיב בצורה מיטבית הוא הצד הגורף את מירב הרווח / לקוחות או מוניטין. אולם, בעולם אשר התחרות הפכה פרועה וכל צד נאלץ ליזום ולהגיב במקביל ובמספר מישורים, כמו גם להתרכז במישורים אחרים, כגון: שימור לקוחות, ניהול העסק, פיתוח מוצרים חדשים ובחינת השוק באופן קבוע- נתקל העסק במצב שחייבים להפחית פעילות באחד האפיקים ובחלק גדול מהמקרים זה האפיק האסטרטגי בתוכנית האסטרטגית - בצד היזמות. אפיק זה דורש תשומת לב קבועה, אנרגיה, אמצעים ומקוריות על מנת לשמר אותו ולטפח אותו ולכן מאוד קל לוותר עליו. בעלי העסקים מבחינתם מפנים הרבה זמן בהפיכת האסטרטגיה העסקית למגיבה בלבד או יוזמת בצורה שיטתית וקבועה - לדוגמא: חיסול המלאי, מבצעי סוף עונה, מבצעים לקראת החגים וכו'. כך בעל העסק יכול להתרכז בגיוס לקוחות חדשים, שימור לקוחות, תגובות למהלכי המתחרים וניסיון לשמר את הקיים. הבעיה כיום היא שכאשר עומדים במקום - זזים לאחור!!! בדיוק בנקודה הזו, שבעל העסק בסביבת הנוחות שלו והעסק מצליח להתנהל בצורה יציבה וללא שינויים - לקוחות קבועים, תזרים קבוע, רווח ידוע מראש, בלי שינויים חדים, העסק במקום הפגיע ביותר מבחינה אסטרטגית. המתחרים היוזמים בענף יתחילו "לכרסם" בעסק בצורת שינוי תמהיל ההזמנות של הלקוחות הקיימים, הורדת נפח הפעילות עם העסק ומעבר הלקוחות בצורת "טפטוף" למתחרים. כאשר מתחיל תהליך מעין זה העסק מתחיל להיכנס למצוקה אם בצד המזומנים או בצד ההזמנות והתגובה לא מאחרת לבוא - הורדת מחיר או מבצע אגרסיבי במיוחד מהלכים אלה נועדו למשוך את הלקוחות חזרה אבל יוצרים את המצב ההפוך - העסק מוריד את הרווחיות שלו לטובת מחזור ותזרים חזק יותר אולם, העסק לא זוכה בלקוחות נאמנים אלא בלקוחות מזדמנים שמנצלים את ההזדמנות להגדלת מלאי במחירים נוחים. על מנת להימנע ממצב זה ועל מנת להיות ערניים כאשר מצב זה מתחיל נדרשת בניית תוכנית אסטרטגית קבועה מראש המורכבת משני פרקים עיקריים - מטרות ויעדים. בעל העסק חייב להכתיב את דרכו של העסק בתחילתה של כל שנה (מטרות ויעדים לטווח קצר), לשנה הקרובה ולשלוש עד חמש שנים הבאות (מטרות ויעדים לטווח ארוך), תוכנית זו תאפשר לבעל העסק ליזום ולהגיב בהתאמה לביצועי השוק ולביצועי המתחרים מתוך התוכנית ועל פיה. בדרך זו העסק מרוויח פעמיים: בפעם הראשונה עובד על פי תוכנית קבועה, מסודרת ומדידה. בפעם השנייה העסק לא מגיב בצורה מוגזמת או קיצונית לנעשה בענף וזאת מכיוון שהוא מגיב על פי התוכנית שלקחה בחשבון אירועים מעיין אלה. בנוסף, אחת לרבעון מומלץ לעבור על היעדים והמטרות של הטווח הקצר, לעיתים נדרש לעדכן אותם מכיוון שהתכנון היה שמרני מידי ולעיתים קורה המצב ההפוך, ומהלך גדול שתכננו שיבוא לידי ביטוי נדחה ולכן היעדים צריכים להתעדכן בהתאם. זה המקום להזכיר שכל עסק באשר הוא יכול וצריך להרכיב תוכנית אסטרטגית, החל מפיצוציה ועד לחברת היי-טק , החל ממכון יופי ועד לחברת ייבוא. עבודה על פי תוכנית הולכת וצוברת תאוצה בקרב העסקים הקטנים בעיקר, מכיוון שהחברות הגדולות עובדות ורק באמצעות תוכניות אלה העסקים הקטנים יכולים לנצל את יתרונות הזריזות, היחס האישי ויעילות התפעולית וכך לקבל יתרון על החברות הגדולות והתאגידים. בהצלחה!!



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב