דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהיר ועצבני 63 - סיפורו של נהג ישראלי טיפוסי 

מאת    [ 18/05/2011 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 1991 פעמים ]

מבקר מהחלל החיצון, לו היה מגיע במקרה לאזור איילון דרום ביום סטנדרטי, היה מעביר, מן הסתם, את הדיווח הבא למפעיליו: "בני האנוש מתקדמים בתוך קופסאות פח ממונעות בקצב איטי, תוך השמעת קולות רמים, הן מכאניים והן אנושיים, כלפי הסובבים אותם. לעיתים, מנסות קופסאות הפח לסייע למקדימים אותם להתקדם ביתר מהירות על ידי נגיחה קלה באחוריהם וסינון קולות רמים אף יותר לאחר מכן". אותו חייזר היה בודאי משתומם אף יותר כאשר היה מודע לכך שאחד משוברי הקופות הגדולים בארץ ובעולם הוא הסרט "מהיר ועצבני" שהגיע כבר להמשך החמישי שלו. אם נשים את הציניות לרגע בצד, מדוע אנשים, שביום יום הם אדיבים, שירותיים, חברתיים ומחונכים, הופכים בהיותם נהגים ליצורי פרא חסרי מודעות וחסרי סבלנות? חישבו לרגע, קוראים יקרים, מה היה קורה אם תרבות הנהיגה הייתה שונה. באידיליה כזו רוב הנהגים היו מסתפקים בפוליסת ביטוח רכב מינימאלית כמחויב בחוק, והיו חוסכים אלפי שקלים על ביטוח מקיף לרכב, ביטוחי צד ג', על כאבי לב ועצבים מרוטים ונהנים מלחץ דם נורמאלי, מהספק טוב יותר בעבודה, מנסיעות עם המשפחה ואפילו מפחות דיווחי "פקק סקרנים בצומת מסובים" בגלגל"צ.

האמת היא, שנוח וקל להאשים את הנהג הישראלי ואת תרבות הנהיגה בארץ בכל החוליים של תאונות הדרכים ונזקי הגוף והרכב, שעולים למשק במיליוני שקלים בשנה, אך אי אפשר לבטל את אחריות משרד התחבורה ושאר הגופים הממשלתיים האחראים על תשתיות הכבישים המתאימות לשנות ה-70 של המאה הקודמת, על אי הרחבת המסלולים בכבישים הבינעירוניים המהירים המועדים לפורענות בשעות הלחץ ועל כישלון בעידוד הצמצום בשימוש בתחבורה פרטית ומעבר לתחבורה ציבורית. ואולי, עד כמה שזה יישמע לא אמין והזוי, יש למדינה אינטרס לא להילחם בקרב העקוב מדם בכבישים, הרי בפוליסת ביטוח רכב חובה יש כיסוי לנזקי גוף לנהג, לנוסעים ולהולכי רגל שנפגעו כתוצאה משימוש ברכב, אך לא לנזקים שנגרמו לרכב עצמו או לרכבים אחרים, מה שמסייע לנותני שירותים בתחום, כמו מוסכי השירות, שירותי הגרירה וחברות ביטוח הרכב להתקיים בשגשוג וברווחה, מחזק את מעמד הביניים ומביא ליצירת תעסוקה ולהורדת האבטלה במשק.

המבקר מהחלל, שהוא יצור אינטליגנטי וסקרן, היה בודאי מבקש לבדוק את הנתונים הסטטיסטיים לגבי הנהג הישראלי והתנהגותו על הכביש. סקר שנערך לאחרונה הראה כי רק ל-54% מהרכבים יש מערכות הגנה ובטיחות מתקדמות, וכי השיקול הכלכלי גובר, בעת ההחלטה על הצורך במערכת שכזו, על הצורך הבטיחותי ושאחוז הנהגים המודים שהם עוברים במודע על המהירות המותרת בכל נסיעה שלהם הוא הגבוה ביותר בקרב כל מדינות האיחוד האירופי. לאחרונה חגגה המדינה את יום הולדתה ה-63, זהו גיל שבו אפשר להתחיל להיות המבוגר האחראי ולחתור לחינוך ולאכיפה של תרבות נהיגה אחרת, נכונה יותר ובטוחה יותר, כך שכאשר, בביקור הבא של החבר מכוכב אחר, הוא כבר ימצא משהו אחר לספר לחבר'ה בבית.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב