דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פרמטרים לבחירת מכונות אריזה 

מאת    [ 17/05/2011 ]

מילים במאמר: 1053   [ נצפה 2825 פעמים ]

מכונות אריזה

 

אריזה הינה הטכנולוגיה, האומנות והמדע  של אטימה ושמירה על מוצרים לשם הפצה, אחסון שימוש ומכירה.

במאמר זה ננסה לתת לכם הקוראים כלים נכונים לבחירה המיטבית של מכונת אריזה. בחירתה של מכונת האריזה נעשה לפי פרמטרים רבים ושונים ועל כך נפרט.

פרמטרים לבחירת מכונת אריזה

כשאנו באים לבחור מכונת אריזה אחד הפרמטרים המרכזיים בבחירה היא  רמת האוטומציה שאנו רוצים לקבל וזאת למול חיסכון בכוח העבודה וכמות המוצרים הנדרשים לאריזה, מכונת האריזה יכולה להיות ידנית ,חצי אוטומטית או אוטומטית. במכונות אריזה ידנית או חצי אוטומטית מהירות מכונת האריזה  משעובדת לקצב של האדם המתפעל אותה ובכל מקרה מהירותה מוגבלת. המכונות הידניות או החצי אוטומטיות מיועדות למפעלים מתחילים כאשר כמות המוצרים הנדרשת לאריזה הינה קטנה.

כאשר כמות המוצרים הנדרשים לאריזה הינה תעשייתית, מוטב לעבור למכונת אריזה אוטומטית. בהתאם לצרכי המוצר והלקוח, מכונת האריזה יכולה להיות מצוידת במזין אוטומטי  (יחידה אשר מכניסה את המוצרים בצורה אוטומטית לתוך מכונת האריזה מקו הייצור ללא מגע יד אדם). המזין מגדיל משמעותית את קצב האריזה של המוצר כיוון שמהירות המזין גבוהה בצורה משמעותית מהזנה ידנית למכונת האריזה. ההזנה האוטומטית חוסכת את כוח האדם המזין את המכונה ולכן, לעיתים, ההוצאה הגבוהה של קו אריזה אוטומטי לחלוטין מחזיר את ההשקעה על ידי חסכון בכוח אדם והגדלת התפוקה .

אמינות מכונת האריזה הינו פרמטר מרכזי נוסף. עלינו להבין שמכונת האריזה עומדת בסוף קו הייצור ועל כן כל תקלה של מכונת האריזה יוצרת עצירה של קו הייצור והמפעל כולו. המשמעות מתבטאת בחוסר יכולת של המפעל לספק מוצרים מוגמרים ואף בבזבוז שעות עבודה יקרות של פועלים עד לתיקון התקלה, על כן תעשיינים וותיקים ומפעלים גדולים אשר מבינים את המשמעות של אמינות המכונה ישקיעו לרוב במכונת אריזה יקרה יותר ואמינה מאשר במכונה זולה ומועדת לתקלות, וזאת לאור הבנתם שהחיסכון הנו שולי אל מול  הנזק האדיר שעלול להיגרם למפעל . מכונת האריזה הינה נקודה רגישה ביותר, עקב אכילס אם תרצו בתהליך הייצור של המפעל ועל כן יש להתייחס לכך בהתאם. 

אמינות מכונת האריזה מורכבת משני פרמטרים מרכזיים: הפרמטר הראשון הינו אמינות לאורך שנים. ניתן ללמוד על אמינות מכונת האריזה לאורך שנים. ממבנה המכונה, איכות ההרכבה והמסיביות שלה וכן מהרכיבים ממנה מורכבת המכונה. עליכם לשאול האם הרכיבים האלקטרונים,המחשבים והחלקים הפנאומטיים הינם של חברה מוכרת ואיכותית או של ייצרן זול ולא מוכר. מהי האחריות הקיימת לרכיבים עצמם של מכונת האריזה וכדומה. מכונת אריזה עובדת תחת לחצים מכאניים קבועים לאורך שנים. ולכן מכונת אריזה שאינה מסיבית  או אשר מורכבת בצורה לקויה, יורגשו בה בעיות של אמינות לאחר פרק זמן קצר יחסית. חלקים ממכונת האריזה שלא הורכבו כראוי או אינם מאסיביים מספיק לעבודה רציפה יחלו להשתחרר, רמת הדיוק תשתנה ומספר התקלות יתרבה בהתאם.

הפרמטר השני באמינותה של מכונת אריזה הינו מספר השעות שבהן המכונה עובדת בצורה רציפה ללא כל תקלה(Breakdown). המכונה יכולה להיות מסיבית ובנויה בצורה טובה אך שיטת האריזה של המכונה אינה טובה או איננה מתאימה, ולכן יכולות להיווצר תקלות עקב תכנון לקוי ופתרון הנדסי לא נכון.

הפרמטר השלישי הינו יכולתה של מכונת האריזה להשתלב בקו הייצור הקיים. כלומר, יכולת עמידתה של מכונת האריזה בקצב קו הייצור הקיים. אם מכונת האריזה הינה איטית יותר מקו הייצור, ייווצר צוואר בקבוק במכונת האריזה ומוצרים שלא יארזו עלולים להתקלקל או לאבד מטריותם.צריכה להיות קורלציה מושלמת בין מכונת האריזה לקו הייצור מעבר לכך גודלה הפיזי של המכונה צריך להתאים לרצפת הייצור ולקו הקיים.

ורסטיליות: רוב מכונות האריזה בנוית בצורה ורסטיליות כך שהן יכולות לארוז מגוון רב של מוצרים תוך ביצוע שינוים קלים במכונת האריזה וזאת על מנת לחסוך בעליות האריזה. מכונה המסוגלת לארוז מגוון רחב יותר של מוצרים ובעלת פחות מגבלות תהייה עדיפה.

מחיר מכונת האריזה, ומחיר האחזקה של המכונה: רצוי לברר מראש מהן עלויות אחזקת המכונה, מה מחיר חלקי החילוף של המכונה?, ומהי עלות שעות הטכנאים ?של החברה המייצרת או המייצגת.

 לפני רכישת מכונת האריזה, רצוי לבדוק אם הפרש המחירים בין המכונות השונות הינו מוצדק. כלומר, אם יש הבדל מהותי באמינות המכונה, באיכות החלקים (האם חלקי המכונה כגון המחשב או החלקים אלקטרונים הינם של מותגים אמינים ואיכותיים) ומהי האיכות הסופית של האריזה.

שרות ורמת המומחיות של החברה המשווקת: לצערנו בארצנו אנו נתקלים לא פעם בחברות קיקיוניות אשר משווקים מוצרים אשר אין להם כל ידע בו "על הדרך" כמוצר משלים. עלינו להבין שיש לבחור בחברה בעלת מוניטין וותק במכירת מכונות אריזה ולא בחומרי גלם או במכונות ייצור עליכם לבדוק את הרזומה של המפעל המייצר את מכונות האריזה וכן את הנציג בארץ ויכולתו לתת שרות בצורה מהירה ומקצועית. אל תתפתו להיות שפן הניסיונות של אף אחד. מכונת אריזה זוהי תורה שלמה וסבוכה ועל כן יש למצוא מומחים לדבר שמתמחים גם בסוג מכונת האריזה הרצוי לכם, כל תחום אריזה הוא עולם ומלאו ויש צורך במומחיות וידע אל תחששו ובקשו את רשימת הלקוחות מהיצרן או המשווק וככל שהרשימה ארוכה יותר ומופעים בה מפעלים גדולים ומכובדים יותר החשש שלכם יפוג ותוכלו ללמוד על רמת הרצינות של החברה.

 שירות טכני: עליכם לבדוק את רמת השירות הטכני של המפעל או של המשווק, מס הטכנאים והוותק שלהם בתחום מכונות האריזה  להתעניין אצל הלקוחות והמפעלים השונים על רמת המקצועיות של הטכנאים והזמינות שלהם בזמן תקלה. בעת חתימה על הסכם הרכישה של מכונת האריזה בקשו להכניס סעיף לזמן תגובה מקסימאלי של איש טכני ,כפי שכבר ניתן ללמוד זמן התגובה הוא נתון קריטי ביותר בזמן תקלה של מכונת האריזה.

 

 

 

 

 

 

 

 

שלומי דויטש הינו מנהל מכירות בחברת הנדסת שיטות אריזה בע"מ המציעה פתרונות אריזה מתקדמים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב