דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תיקון תריסים חשמליים: אליה וקוץ בה 

מאת    [ 17/05/2011 ]

מילים במאמר: 404   [ נצפה 3135 פעמים ]

כאשר התריס של חדרנו מתקלקל - תיקון תריס חשמלי הוא דבר הכרחי ואי אפשר לדחות אותו. למרות זאת, הדבר הראשון שרובנו נעשה כאשר התריס בדירתנו ישבוק חיים הוא פשוטו כמשמעו כלום. האג'נדה ששולטת בעולמנו היא: אם נתעלם מהבעיה, היא (אולי) תעלם. לרוב המזל, יש הרבה מקרים שלא תואמים את הכלל הנ"ל... ובטח לא מקרים המצריכים תיקון תריס חשמלי.

כשנדחה את אותו תיקון תריס חשמלי נמצא שחיינו השתנו לרעה וללא היכר. קודם כל, בבוקר תקדם את פנינו אורחת לא רצויה: שמש. קרניים מסנוורות וחזקות יטיילו על פנינו המעוכים על הכרית  ויזכירו לנו ש'הבוקר בא ויאללה לעבודה!' הכול בגלל שהתעצלנו/התקמצנו על תיקון תריס חשמלי.

בישראל, בחודשי קיץ ארוכים כנצח ושטופי שמש מסנוורת וחסרת רחמים, נתעורר ביום שבת בשעה חמש בבוקר ונטייל בפיז'מות ברחבי הבית כסהרוריים, בזמן שנקלל את אותו חלון המצריך תיקון תריס חשמלי.

הימנעות מביצוע תיקון תריס חשמלי תגרום לנו להרגיש כאילו אנחנו בתוכנית ריאליטי. את פנינו יקדמו בבוקר השכנים הסקרניים שיציצו אלינו מהבניינים הקרובים, כי הרי ידוע לכל שבטלוויזיה ובכבלים כבר אין מה לראות. מה גם שאם פעם הייתם יכולים להרשות לעצמכם להסתובב ברחבי החדר ללא בגדים (בלבוש אדם וחווה), הרי היום אתם חשופים 24 שעות לאותם מציצניים סדרתיים ומשועממים.  

זה עובד גם הפוך: תיקון תריס חשמלי יכול למנוע מכם לראות דברים שאינכם רוצים לראות (אבל מצד שני, אינכם יכולים להסיט את מבטכם מהם), מראות קשים בבוקר. האם הדבר הראשון שתרצו לראות כשאתם פוקחים את עיניכם הוא את השכן לבוש טנגה, על כרסו המשתפלת, עומד מול החלון, מחטט באף ומתחיל להתלבש? כמובן, אם היה לכם מזל (והכוונה כאן לבנות ישראל), אולי החלון החשוף שלכם היה צופה אל השכן המסוקס והחסון, אבל כנראה שכרגע תצטרכו להסתפק בשכן עב-הכרס.

הארץ שלנו תמיד חיבבה סוככים, והאמת, עם שכנים כל כך חטטניים ושמש כל כך קופחת, מה הפלא שאותם סוככים הם מצרך חיוני לבתינו? כמובן, אם אתם גרים באיזה מקום מרוחק ושכוח אל, כמו חווה גלילית בצפון, מסביבכם יש דונם של אדמה וספייס מהשכנים, אתם בטח יכולים להסתובב בחדרכם ערומים ולעשות מה שבא לכם. אבל רובנו חיים בדירה צנועת מימדים, והדבר היחיד שמספק להם (אשליה) של פרטיות הוא סוככים. רבים מאלו שגרים בתל אביב מבלים את חייהם בדירת סטודיו וישנים פנים מול מחושים עם הג'וק הרשמי של הבית, שבלילה יוצא מהארון מתחת לכיור ויוצא לטייל. לכן, סוככים הם חיוניים ביותר לבריאותנו הנפשית ובכלל. אין ספק – סמל ההיכר האורבאני הלאומי של ארצנו הוא לא חומוס, אלא סוככים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב