דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם לימודי דיקור סיני מתאימים לך? 

מאת    [ 15/05/2011 ]

מילים במאמר: 369   [ נצפה 1831 פעמים ]

 

זה כבר שנים רבות שבמערב מבינים כי לרפואה המערבית אין את כל התשובות. השיטה הרפואית שמבוססת על האנטומיה והפיזיולוגיה סייעה לאין שיעור לשיפור איכות ותוחלת החיים בעולם, אולם היא איננה יודעת או מסוגלת לתת פתרון לכל המחלות והבעיות הפיזיות והנפשיות. ההישענות שלה על מדע מערבי היא מה שהופך אותה ליעילה כל כך, אך גם מגביל אותה. השיטות האחרות מעניינות אתכם? אם כן, ייתכן כי לימודי דיקור סיני הם בשבילכם.

דיקור סיני ידוע גם כאקופונטורה, והוא מהווה חלק מרכזי ברפואה הסינית המסורתית, שקיימת זה אלפי שנים והופצה מסין אל יתר מדינות המזרח הרחוק ובעשרות השנים האחרונות גם למערב. רופאים קונבנציונליים רבים עוסקים גם בטיפול בדיקור, דבר שהפך את התחום למקובל יותר, וכך גם לימודי דיקור סיני הפכו ללימודים אטרקטיביים ומבוקשים במערב, וגם בישראל.

הרעיון מאחורי דיקור סיני

דיקור סיני מטפל בזרימה של האנרגיות הגופניות שלנו, הנקראות צ'י. הצ'י הוא אחד מאבני היסוד של הרפואה האלטרנטיבית, ועליו נשענות מסורות רפואיות רבות, כגון שיאצו וטווינא, תחומים שנוגע בהם גם מי שבוחר ללמוד דיקור סיני. הזרימה של הצ'י עובר במסלול קבועים וידועים, המכונים מרידיאנים, והמטפל המוסמך מחדיר סיכות דקות למרידיאנים האלה במטרה לשחרר חסימות בצ'י או לאזן מצבים שדורשים איזון.

הדיקור, ברוב השיטות, איננו כואב והמחטים הן סטריליות וחד פעמיות. המטופל שוכב על הבטן או על הגב, והמטפל עובר מנקודה לאחרת, בהתאם למחלה או למכאוב, מחדיר את המחטים ובתום מספר דקות מוציא אותן. הטיפול לרוב איננו חד פעמי וכולל מספר ביקורים.

לימודי דיקור סיני בתמורות מכשירים את התלמידים לסייע  לפתור בעיות עיכול, בעיות במערכת החיסונית, תקלות במערכת העצבים, מחלות דם, חוסר איזון הורמונלי, ובעיות עור ונשימה. מעבר לכך, לומדים כיצד דיקור מסייע להקלת כאבים.

מה כלול במסגרת הלימודים?

בישראל ניתן ללמוד במספר לא קטן של מוסדות לימוד מוכרים בהם תוכנית הלימודים היא מסודרת ורצינית. בתום הלימודים יכולים התלמידים לפתוח קליניקה ולהתחיל לאסוף מטופלים או להצטרף לקליניקה קיימת. בשיעורים לומדים הן את התיאוריה והפילוסופיה עליה מבוסס הדיקור וגם את הדיקור עצמו, מהי העוצמה הנדרשת להחדרת הסיכה, היכן לדקור על מנת לטפל במחלות כאלה ואחרות, מהו התהליך הטיפולי הנדרש לכל מכאוב ועוד.

לימודי דיקור סיני הם לימודים מרתקים שמציגים בפני התלמידים עולם מושגים שלם שמאחוריו דרך חיים. הידע הזה מסייע לתלמידים לא רק לעסוק בדיקור אלא גם להציץ לתור התרבות הסינית העתיקה והעשירה, עובדה מעשירה בפני עצמה.

 

חומר זה מוגש מטעם צוות מכללת תמורות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב