דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נפגעתי בתאונת דרכים - מגיע לי פטור מארנונה? 

מאת    [ 07/09/2007 ]

מילים במאמר: 493   [ נצפה 4450 פעמים ]

נפגעתי בתאונת דרכים - מגיע לי פטור מארנונה?


כאשר תאונת הדרכים גרמה ל"נכות" - התשובה היא: פטור - לא! אבל הנחה - בדרך כלל כן! אם התאונה לא גרמה ל"נכות" - אין הנחה ואין פטור.


לפנינו שתי סוגיות:


א. "מהו נכה" ומהם הפטורים וההנחות שנכים זכאים להם, (ובין השאר גם פטור/הנחה מארנונה).

ב. "הנחות בארנונה" - לא רק נכים זכאים להנחות בארנונה. הנחות בארנונה ניתנות במצבים שונים לזכאים שונים. הזכות להנחה ניתנת לפעמים עפ"י מה שנקבע בחוק ולרשות המקומית אין שיקול דעת, ובחלקו עפ"י החלטות הרשות המקומית, והכל כפי שמופיע ב"צו המיסים" של אותה רשות מקומית, שזהו החוק המקומי שקובע כל שנה מי ישלם ארנונה וכמה.


הנחות לנכים


"נכה" לצורך העניין הוא מי שביטוח לאומי קבע שהוא נכה. כדי לענות על הגדרת נכה של ביטוח לאומי צריך לענות על שני תנאים גם יחד: אחוז מוגדר של נכות רפואית ( נע בין 40% ל 60% ) וגם אחוז מוגדר של נכות תפקודית (או "אבדן כושר ההשתכרות כתוצאה מהנכות הרפואית" - לפחות ב 50%).


ההנחה היא בשיעור של 80% מדמי הארנונה למי שיש לו נכות תפקודית מעל 75%. מי שאין לו 75% נכות תפקודית, אבל יש לו נכות רפואית מעל 80%, יזכה להנחה בארנונה בשיעור של 40%.


הנחת הארנונה לנכים לא ניתנת עפ"י חוק. יחד עם זאת, עיון בצווי המיסים של הרשויות מגלה כי רוב הרשויות המקומיות אכן מעניקות את ההנחה לנכים. דוגמא חריגה לכלל הוא צו המיסים של מועצה אזורית אפעל, הקובע שינתנו הנחות רק למי שזכאי להנחה עפ"י חוק. כלומר: "נכה" שגר באפעל לא יהיה זכאי להנחה בארנונה.


לנכים יש הנחות נוספות באמצעות משרדי הממשלה השונים: משרד האוצר: פטור במס הכנסה לנכה 90% ומעלה. (הפטור ממס לנכה 100% הוא במאות אלפי שקלים לשנה) והנחות במס רכישה. במשרד התחבורה: הנחה בתחבורה ציבורית, במשרד השיכון: זכאות לסיוע בשכר דירה. משרד הרווחה: הנחות בגין שימוש בטלפון בחברת בזק. קופות חולים: פטור מתשלום עבור ביקור אצל רופאי קופת חולים ומרפאות חוץ. מינהל מקרקעי ישראל פטור / הנחה בדמי הסכמה. רשות השידור: פטורים לעיוור וחרש-אילם. נכי משרד הביטחון וצהל זוכים לחבילת הטבות נוספת.


הנחות בארנונה -


הפטור הנחות בארנונה ניתנות לא רק לנכים. כאמור יש חוקים שונים המחייבים את הרשויות המקומיות לתת הנחה בארנונה ויש הנחות הניתנות עפ"י החלטות הרשות. דוגמא לשלל ההנחות בארנונה: הנחות לאזרח ותיק (פנסיונרים), למקבלי הבטחת הכנסה, למקבלי נכות בשל רדיפות הנאצים, לאסירי ציון, הנחות לנכים אחרים: צהל, נפגעי פעולות איבה, הנחות להורים שכולים, לאלמנות צהל, לחיילים בשרות חובה, לבעלי תעודת עיוור וחרש, למקבלי תשלום עפ"י חוק המזונות, לעולים חדשים, למשפחות חד הוריות, לבעלי הכנסה נמוכה, למי שהוכרז כחסיד אומות העולם, ולמקבלי גמלת סיעוד. כל אחד צריך לבדוק בצו המיסים של הרשות המקומית איזה הנחות ניתנות במקום מגוריו, והאם הוא עונה לקריטריון.


אלו ההנחות הניתנות לתושב. מעבר לאלה יש גם הנחות הניתנות לנכסים. בתנאים מסויימים יש הנחה לרוכש נכס כאשר הנכס ריק (חצי שנה ראשונה). הרשויות לפעמים מתמרצות השקעה בנכסים ולכן יש מקומות בהם ניתנות הנחות לכל המחזיקים בנכס שנמצא בשיפוצים. יש מקומות שנותנים הנחה בארנונה גם לדיירי בניין שמשקיע בהתקנת מעלית ומשביח את הנכס. פשוט כדאי להשקיע!



עו"ד (יועץ מס) זאב גיא


המשרד: זאב גיא ושות' - עורכי דין (יועצי מס)
תחומי עיסוק עיקריים: דיני מיסים (אזרחי ופלילי), דיני ביטוח לאומי ומימוש זכויות רפואיות, דיני הגנת הסביבה ודיני עבודה.
לאתר המשרד: http://www.guy-law.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב