דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטבע והצבע ותרומתם לחיינו 

מאת    [ 07/09/2007 ]

מילים במאמר: 1590   [ נצפה 2879 פעמים ]

הטבע והצבע ותרומתם לחיינו
אורה סומא היא בהשראת הבריאה ולכל צבע יש משמעות בחיי היום יום שלנו. ככל שנבין יותר את המשמעויות נוכל למנף ולהעשיר את חיינו, ולרתום את הצבע לעזרתנו.
התפיסה הטיפולית באורה סומא היא שהריפוי הוא בהרפייה, הרפייה של כל אותם דפוסים, הרגלים, אמונות ודעות שיש לנו על עצמנו מתקופות צעירות יותר בחיינו ואינן רלוונטיות יותר למי שאנו היום. ככל שנתאים עצמנו יותר למי שאנו היום ונשחרר את דפוסי העבר נוכל לצמוח ולפנות מקום להתחדשות ומינוף חיינו. מקורה של האורה סומא הוא יהודי מימי בית המקדש, התובנה שצבע = לטבע היא הבסיס לתפיסה הטיפולית. כפי שנראה לכל צבע יש את העוצמות שלו אבל גם את הצד האתגרי שלו, הצד האתגרי = הצל הוא הקושי עליו אנו רוצים לעבוד ולשחרר.
צבע הוא שפה וכמו כל שפה חדשה יש ללמוד ולהתאמן עליה כדי לשלוט בה. כמו שיש עונות שנה חיצוניות שמתחלפות כך ישנן את עונות השנה הפנימיות שלנו ועלינו להיות קשובים להן.
צבע הוא שפה שאנחנו מנהלים איתו משא ומתן יוםיומי.
צבע מסמן דרך - כל נתיב שאבחר יסמל אותו צבע : התפתחות אישית: ירוק ללכת עם האמת שלי, כתום הקשבה לאינטואיציות שלי וטורקיז לבטא את מה שהלב שלי אומר לי,
פאן ספורט אתגרי וטיולים: אדום של ספונטניות ותעוזה, כתום לחוות את ההוויה שלי וצהוב של לזרום עם החיים,
רכישת ידע ולימודים: צהוב
ניהול ושליטה: כחול,
צבע יכול להביא סדר לחיינו ולהוציא אותנו מצמתים הרגשיים בהם אנו נמצאים, בבקבוק האתגר נראה את הקשיים והחסמים שפעילים בחיינו ודרך צבע הקושי נוכל לשחררו. זוהי האינטימיות שלנו עם הצבע.
צבע הוא סממן של מצב רוח, אם אני במצב רוח שמח ועליז אהיה מחובר לכתום, צהוב, אדום, אם אני במצב רוח יותר שקט, אני מחוברת לכחול, אם אני צריכה שיניחו לי לנפשי אני מחוברת לירוק נותן המרחב והאיזון.
כשאני קמה בבוקר ומחליטה איזה איפור לשים על עצמי, אני בהחלט אבחר עפ"י המצב הרגשי בו אני נמצאת - למשל אם ארצה להראות סקסית וחושנית ושיבחינו בי אשים אודם אדוםאד אם ארצה להיות פחות בולטת אשים אודם שקוף או גוון של ורוד עדין.
ביגוד - אם ארצה לצאת לעולם עם הצהרה אלבש צבעים בוהקים וחזקים מתוך הבטחון העצמי שלי, מתוך התעוזה של ללכת עד הסוף גם אם זה לא באופנה כרגע. אם אנהל פגישות עסקים או ראיונות עבודה אלבש בגדים בגוונים של כחול, לבן, תכלת, צבעים רשמיים יותר המביעים מכובדות ורצינות, נאמנות ואמינות.
רכב? אם אני רוצה להיות ספונטנית, זורמת, הרפתקנית אבחר צבע אדום, כתום, צהוב לרכב שלי, אם אני רוצה להעביר מסר של רצינות אבחר בגוונים של כחול, שמפניה, לבן, ירוק כהה בדרך כלל צבעים של מכוניות משפחתיות או חברות, אם אני רוצה מכובדות, רשמיות אבחר בשחור .
אדום:
זו אנרגיה של אהבה ואנרגית חיים, יצירה חדשה, ביצועיסטיות, ניהול פרויקטים, קירקוע, השתרשות, חיבור לנשיות, הדם כמקור החיים, תעוזה, אומץ, הישרדות,בניית הדימוי העצמי, פרקטיות. כוח רצון, זוגיות תהליך הלידה הוא התנסות אדומה. אנרגיה והישרדות, תשוקה, אהבה ומחויבות, אומץ וחוזק. מביאה התעוררות, מודעות ומעצימה את יכולת ההשתרשות של כל אלה.

הצל של הצבע - כעס, תסכול, דחייה ונטישה, אלימות, זעם, דם כמקור לאלימות, חוסר שייכות, תלישות, לא יודעים מהם השורשים שלנו, חוסר קירקוע.

קורל:
חכמת האהבה - אהבה חכמה, החוכמה לאהוב את עצמנו. האהבה לעצמנו ולקהילה. אנרגיה חזקה בלשחרר TO LET GO רגשות ברמות עמוקות מאוד זוהי אנרגיה עדינה ועוצמתית של האהבה. להתעוררות של מודעות. קורל הוא צבע מגן, רגיש, מזכיר לנו להסתכל על עצמנו ולראות מה אנו עושים לעצמנו ולאחרים. צבע שיש בו חמימות עמוקה ורכות, נדיבות וספונטניות, רעננות ושמחה ספונטנית ואמפטיה כמו לילד. הוא רסקיו (תמצית הצלה) רגשי עמוק מאוד במצבים של טראומה ושוק, ותרופה גדולה להרבה מאוד מצבים. זה לדעת שמתחת לכל עומק המצבים המתבטאים בקושי רגשי - החוכמה לאהוב ולהשלים עם המצב נמצאת עמוק בתוכנו.
הצל של הצבע - אהבה התלויה בדבר, אהבה נסתרת או לא מבוטאת. החזקת דברים ב"בטן" מבלי לשחרר אותם.
כתום:
אושר, שמחה שמימית, תובנה, רגשות, תחושת בטן, התלהבות, חברתיות ואוהב חברה, השראה, ויתור, יוזמה, הוצאה מן הכוח אל הפועל, ספונטניות חיות וחוזק - תחושות ורגשות, עוצמה ואינטואיציה, מסע לגילוי העצמי וחיבור לקול הפנימי ברמות השונות. צבע התומך במי שאנחנו במהותנו, עובד חזק על דימוי עצמי. ביטוי שמחה ואופטימיות - אנרגית חיים, התמדה וכוח. גדילה וצמיחה רוחנית. צבע של ויתור .
הצל של הצבע - תלות, תלות יתר, חוסר עצמאות, שוק וטראומה.
זהב:
התרוממות רוח, שמחה עמוקה, חוכמה, חוכמה פנימית - חוכמה הבאה מהמעמקים של עצמנו, הערכה עצמית, מלכותיות, שפע, נסיון חיים שהפך לחוכמת חיים הראויה ללימוד, צבע של עצמאות וזהות עצמית. הידע והחוכמה הפנימית. שפע ורוחניות עשירה, הארה, עוצמה, בטחון, שפע ושגשוג, שלווה פנימית, כוח וחוזקה. מלכותיות, חוכמה של שלמה המלך (תנ"ך) - המלך מייצג את איכויות השיפוט, הצדק והאיזון. עוצמה רוחנית וקדושה, קתדרלות וקרדינלים.
הצל של הצבע - פגיעות, פחדים לא מודעים, בלבול ומבוכה, ספקנות עצמית.
צהוב:
שמחה, זהות עצמית, חשיבה בהירה, ידע וחוכמה נרכשת - לימודים, זכרון, חשיבה אינטלקטואלית, התלהבות, הומור אופטימיות, אדם מבריק. רעננות והאזנה, זיכרון, ותקשורת טובה. לזרום עם החיים ולא להיתקע, תפיסת עולם מה שבא בא ונזרום עם זה, קלילות
הצל של הצבע - פחד, דיכאון, חשיבה מבולבלת, שליטה, ביקורתיות, אי בהירות שיפוטיות, נושאים שקשורים לאגו.
ירוק זית:
שחרור מרירות ופחד מן הלב. איכויות של מנהיגות נשית. יכולת להעביר ידע וחוכמה בגובה העיניים, כוח והתחדשות בכל הרמות. ערך עצמי ולדעת מי אני, התמדה, צבע של אמון והבטחה, שלום ושלוה. נתינת ולקיחת סמכות, אמון ואמונה, רצון ותשוקה, יכולת וכשרון להנהיג אחרים בגובה עיניים ולא מתוך כוחנות, אנרגיה שהיא יכולה להניע את הלב ואת הרגשות של אחרים, במובן של מנהיגות. רגשות חיוביים.
הצל של הצבע - בעיות במנהיגות וכוחנות, שימוש לא נכון בעוצמה, אובדן דרך,להיות נשלט.
ירוק:
איזון, יושר, הרמוניה, מרחב וכיוון, קבלת החלטות, יכולת לראות בכל מצב את כל האספקטים. הצד הרגשי של הלב, מציאת האמת, תקווה נצחית. ללכת עם האמת שלי בדרך שלי, נתינת מרחב אישי לי ולאחרים מרכז הלב - אהבה, , אמביציה ורצון, טבע, צמיחה וגדילה, חיים ואיזון, ביטוי מן הלב. נתינת מרחב, אמון, יושר, איזון וכיוון. הרמוניה ויוצר הרמוניה, מציאת שלווה ושקט בטבע. הזנה, להיות נאמן לעצמי ולאחרים.
הצל של הצבע - צורך במרחב, לדעת לתת מרחב, קשיים בלהגיע להחלטות, קנאה- לרצות להיות במרחב של אדם אחר ולרצות להיות מישהו אחר, לא ללכת אחר האמת שלי ובדרך שלי, איבוד דרך.
טורקיז:
תקשורת יצירתית של הרגשות. תקשורת מעצמי לאחרים.
תקשורת מן הלב אל הלב. העברת מסר להמונים, יכולת ללמד, אידיאלים, טכנולוגיה, מחשבים, תקשורת של המדיה, עולם החי והים, חיבור לגבישים וקריסטלים, אנרגיה שמסמלת חיים בים. הדולפין מסמל - חופש, תנועה, יצירתיות ומשחק. צבע המחובר למלאכים, לישויות גבוהות, ולידע שמחוץ למרחב כדור הארץ. צבע המחובר לתקשורת מחשבים וטכנולוגיה. אחריות, תקשורת אוהבת, חופש. הטורקיז של הים כל זה מציע ומעלה על הדעת את עומק השלווה, הרוגע והשקט. מילים של אהבה מן הלב שמחזקות ומלטפות ודרכן יכול לבוא ריפוי.
הצל של הצבע - קשיים בביטוי רגשות, לא לבטא את מה שמרגישים באמת, להסתיר את מה שהלב יודע ומרגיש, ניתוק רגשי.
כחול:
מסמל את הצד האלוהי והזכרי של החיים, שלווה של ה ?mind - בהירות, כמו שמיים בלי עננים.
תקשורת - הכוח הוא במילים, התקשורת הוא הצד החזק, סמכותיות, ניהול, רשמיות, מכובדות, אפשר לסמוך ולבטוח, מחבר אותנו עם אנרגיות שמימיות ועם התוכנית האלוהית. צבע שמרגיע את הדיבור וההקשבה. תקשורות טובה במערכות יחסים, בהירות המחשבה, מרגיע ושלו. למצוא שקט במרחבי הים והשמיים הפתוחים.
הצל של הצבע - קשיים בסמכות, קשיים עם הצד הזכרי, דילמות של אמונה ואמון, התרחקות והתבדלות, לבד ובדידות, ניתוק רגשי, סוגיות שקשורות באבא.
כחול מלכותי:
הכחול העמוק של השמיים בלילה, מיסטיקה ומסתורין בצורה העמוקה ביותר.
פתיחת תפקודיות לתודעה הגבוהה, העין השלישית, ראיה מעבר, ראיית רנטגן, שמיעה שמעבר. צבע שהוא שער לתת מודע. בדת היהודית מחובר לדוד המלך ולשלמה המלך, מסמל חוכמה ומנהיגות, אוטוריטה ומלכותיות בעוצמה רוחנית. מתחבר עם מדיטציה ומיסטיקה בצורה העמוקה ביותר. הכחול המלכותי הוא התקשורת העמוקה ביותר, האפשרות להיות יצירתי עם עצמנו ועם אחרים. ריפוי עמוק לכל החושים. צבע של מסתורין וסודות בלתי צפויים. צבע אלכימי - מבטא השראה והתחדשות.
הצל של הצבע - קשיים בקבלת מרות, התבודדות והתבדלות,
סגול:
חיבור חזק לרוחניות, נתינת שרות לאנושות, צבע המביא עימו שינויים, צבע הסוגר מעגלים, צבע של התאבלות ופרידה, צבע נותן תקווה חדשה להתחלות חדשות. סוף שהוא התחלה - דבר צריך להסתיים כדי שיתחיל דבר חדש. צבע מרגיע, צבע של השלמה.
הצל של הצבע - עצבות, כעס חבוי, בריחה, רגשות של לחזור הביתה (התאבדות), אין בשביל מה לחיות, אי סגירת מעגלים, להשאיר קצוות רגשיים פתוחים, יגון.
מג'נטה:
אהבה שמיימית, אהבה מלמעלה, דאגה לדברים הקטנים. מעבר מתשוקה לחמלה, התמסרות לשליחות שלי, הוא תמצית הצלה שיש בו את אנרגית הריפוי עמוקה ביותר. אהבה אלוהית, אהבה לאנושות ואהבה לאלוהים, ראיה רחבה ואת כל הפרטים הקטנים. חמלה ללא שפיטה.
הצל של הצבע - חיפוש אהבה בחוץ, מעבר להתנסות האנושית.
ורוד:
אהבה בלי תנאים, חמימות ודאגה, יצירתיות ואינטואיטיביות נשית, נתינה ללא תנאים, אהבה וקבלה,. קבלה של עצמנו, צבע של קבלה ללא תנאים גם את האחרים, אנרגיה המסמלת רכות וחמימות, רגישות, נשמה רגישה, ברגשי וברוחני. זוהי התמצית של החיים שבאה מן הלב והנשמה.

הצל של הצבע - צורך באהבה, קשיים בקבלת אהבה, קורבנות, אי אהבה וקבלה עצמית, אהבה קורבנית, ויתור עצמי
שקוף:
קדושה, שלמות, נתינת הכול, פתיחות, אחדות, אור, נמצא לרוב, מוקיע את הנסתר ואת שאינו אמיתי, נאמן, שקיפות מלאה, יושר, יושרה, הוגנות והגינות, לפעול ממקום נקי מחשבונאות, אור, כמו הטוהר של הקריסטל השקוף, הפוטנציאל לשקף כמו מראה. מטהר את הדמעות והסבל, צבע משמש מטהר בתהליכי ניקוי. יוצר פרדוקס. מכיל את כל הצבעים אולם יכול להיות גם ריקנות, זה כמו לומר: השקוף הוא האור בקצה המנהרה כמו כוכב שמנחה אותנו. מציע את ההבנה, התקווה למצוא את האומץ להרחיב את הלב ולפתוח את העיניים למשהו חדש, מה שקצה המנהרה מציע ומראה לנו.
הצל של הצבע - תחושה של טומאה, בדידות, תסכול, שעמום, קפדנות, חוסר גמישות, אפטיות, סבל, לא רואים את האור, לא מוצאים תקווה. האור יכול להיות החושך הכי גדול בנשמה.
אני מזמינה את כולכם להשתמש בכוחו של הצבע אותו נתן לנו הטבע, ולהיות יותר קשובים לצבעים שיש בתוכרנו.
הדס יוספוביץ מאבחנת ומטפלת באורה סומא ומאמנת אישית
03-6772635 0522-347996
דוא"ל hadas.aurasima@gmail.com
http://www.metaplim.co.ilhadasaurasoma
הדס יוספוביץ מאבחנת ומטפלת באורה סומא ומאמנת אישית
03-6772635 0522-347996
דוא"ל hadas.aurasima@gmail.com
http://www.metaplim.co.ilhadasaurasoma



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב