דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חייב להיות יותר מזה! (סיפור אישי) - חלק 1 

מאת    [ 14/05/2011 ]

מילים במאמר: 893   [ נצפה 4319 פעמים ]

 

האם קרה לכם פעם שהרגשתם שלא מספרים לכם הכל?

שיש משהו שאתם אמורים לדעת אבל עדיין לא גיליתם?

שנועדתם להיות יותר ממי שאתם היום?

האם פעם עברה לכם בראש המחשבה: "חייב להיות יותר מזה"?

 

טוב, אני מצאתי את עצמי תוהה את התהיות הללו בשני חלקים מרכזיים בחיי:

 

הפעם הראשונה שבה הרגשתי את אותן תחושות שציינתי בתחילה, הייתה בגיל 19. הייתי בדיוק בתחילת השנה השנייה שלי בטכניון, ובדיוק חזרנו משבועיים וחצי של טירונות במחנה 80. אני זוכר שהייתי ממש מבואס באותו זמן, כי ניתק הקשר שהייתי בו עם בחורה שהכרתי והסתובבתי אתה במשך הסמסטר הקודם. לא, אל נא תטעו - לא היינו בקשר זוגי. אם כי בסתר אני מאוד רציתי.

 

כן, נראה שזה היה דפוס חוזר אצלי בכל שנותיי עד אותו זמן: כל בחורה שהכרתי והתפתח קשר כלשהו, התלהבות ומשיכה, נתקע בשלב מסוים. בשבילי זה היה בדיוק השלב שבין הידידות ל"יותר מזה". נזכרתי בכל אותן בחורות שהייתי איתן במצב הזה, בחורות שלא אחשוף את שמן פה - מפאת כבודן, או כי זה סתם משהו שעדיין לא אזרתי אומץ לעשות - ובכל זאת אתן תיאור זריז:

נתחיל בילדה שחיבבתי בכיתה ה' עד החטיבה - היא הייתה הילדה החכמה בכיתה, משם ההתאהבות עברה לאט אל נערה יפה בחטיבת הביניים, שמנקודת מבטי אז, הייתה בעלת היופי הענוג והרך ביותר שפגשתי. לאחר שהיא עזבה, הייתה היכרות רומנטית לערב אחד קסום, עם נערה באירוע "יום הקלרינט" בת"א, אך לאחר מכן לא אזרתי אומץ ליצור אתה קשר שוב. נערה עם סגנון עיקש, אך מושך משהו, נגנית חצוצרה, שהכרתי לתקופה של מספר חודשים עד סוף י"ב. וסוגרת את הרשימה, כאמור, בחורה שהסתובבתי איתה במהלך הסמסטר השני בטכניון. עד כאן בקצרה - רשימת האהבות הנכזבות שלי.

 

הבנתי שמה שאני עושה כרגע לא עובד. הרגשתי שאני מפספס משהו, שכאילו יש משהו שאחרים יודעים ואני לא. החלטתי שאני חייב למצוא דרך טובה יותר להכיר בחורות, אבל לא ידעתי איפה לחפש.

אני זוכר מקרה ספציפי בו ישבתי בפאב ה"אלפנט" בקריות עם קבוצת החברים שהייתי מסתובב אתם באותה תקופה, סתם כדי לשתות בירה וליהנות מהמוזיקה. אני מסתכל סביב ורואה המון בחורות יפייפיות יושבות בשולחנות אקראיים, ומתפוצץ מבפנים: "אה!! לא באתי לכאן סתם לשבת ולשתות. יש פה כל-כך הרבה בנות שאפשר להכיר, אנחנו חייבים להתחיל אתן!". אני אומר את זה לחברים שאיתי, רק כדי לשמוע אדישות מבטלת. אני זוכר עם איזו הרגשה מתסכלת יצאתי משם באותו ערב. זה היה מקרה שחזר על עצמו לא פעם.

 

 

וזה מביא אותי לאותו זמן, תחילת הסמסטר השלישי שלי, בגיל 19, כשאני מבלה עם חבר ללימודים שהכרתי בטירונות, יושבים על הספסלים בלובי שמחוץ לאולם ההרצאות של בניין 'מאייר' (הפקולטה להנדסת חשמל), ואני מספר לו אודות כל אותן אהבות נכזבות ועל הבעיה ה'טרגית' שלי.

עכשיו ממבט ראשון הבחור הזה לא נראה בדיוק כמו מישהו שיוכל לתת פתרון - כלומר, ילדון שמנמנן, עם משקפיים, לא גבוה במיוחד, אבל היה בו משהו... משיחות איתו נראה שהברנש הזה לא לגמרי פראייר, ומסיפורי מעלליו התברר שהוא די יודע את דרכו עם נשים. וזה מאוד סקרן אותי לדעת - "מה לעזאזל?!"

 

ביום אחר ישבנו אצלי בחדר במעונות, לעבוד על פרויקט בפיסיקה, ותוך כדי הוא נכנס דרך האינטרנט לאתר משונה הנושא בשמו את המילה "אלפא". וכדרך אגב אני מסתכל באתר, ורואה שם מאמרים עם כותרות הזויות ממבט ראשון, כאלו שמדברות על "איך לגרום לבחורה להימשך אליך", "מהן 5 התכונות הכי חשובות של גבר מושך", "איך ליצור ערך גבוה", ועוד כתבות דומות עם שמות ומושגים שנראו כמו ז'רגון שלם ובלתי מוכר.

כשתחקרתי אותו התברר לי שיש קהילה שלמה של גברים, אשר מאסו לחכות שהאהבה תבוא אליהם יום אחד, לקחו את גורלם בידיהם והציבו לעצמם למטרה להפוך לגבר שכל אישה חולמת עליו. על פני השטח זה נראה לי כמו קבוצה של גברים שמשתמשת במניפולציות זולות כדי להשכיב בחורות. אך מחקירה מעמיקה הסתבר לי שזה הרבה יותר מורכב מזה.

להפתעתי גיליתי שהצלחה עם נשים זה אכן דבר שאפשר ללמוד. ע"י פיתוח של יכולות תקשורת, טכניקות שונות ושיפור עצמי, אכן אפשרי לקחת את עתיד חיי האהבה שלך למימד אחר. נתקלתי באין ספור סיפורים של גברים שהפכו ממה שנקרא "ברנש ממוצע מתוסכל", ל"גבר אלפא" שכל בחורה רוצה. למעשה נחשפתי לחומר "מסווג" שאף אחד לא מלמד בשום מקום - לא בבית-ספר ואפילו לא בבית. בהתחלה זה נראה הזוי למדי, אבל כשאתה נתקע בקיר ולא רואה שום כיוון - אתה מוכן לנסות הכל. בנוסף לכך, משהו קטן בתוכי אמר לי שזו בדיוק התשובה שחיפשתי זמן כה רב. וכך החלטתי להיכנס לתחום בכל הכוח.

 

באותו זמן אותו חבר הכיר לי חבר אחר שלו, אשר החליט לאחרונה גם הוא להיכנס לתחום, החבר החדש הזה הפך בסופו של דבר לחבר הכי טוב שלי עד היום, עם אין ספור חוויות מטורפות שעברנו ביחד. ומבחינת עולם הנשים - בתהליך מדהים (כמו בסרטים) החלפתי את הביישנות/הססנות שאפיינה אותי, בביטחון עצמי הולך וגדל, העזתי לעשות דברים שלא חלמתי עליהם עד אז. חויתי אין ספור היכרויות מרתקות עם נשים שונות, ובאותה שנה חויתי את הנשיקה הראשונה שלי (כן - פרחתי מאוחר), ומצאתי את החברה (האמיתית) הראשונה שלי.

מה שמצחיק אותי בדיעבד זה שכאשר רק התחלתי להכיר את התחום, היו חברים שצחקו, לגלגו פה ושם, אמרו לי ש"אי אפשר ללמוד את זה", "אתה צריך לחכות שזה יבוא אליך", "או שיש לך את זה - או שלא". בהמשך הדרך חלקם הגדול התחילו ללמוד את זה בעצמם, ועוד ביקשו ממני עצות. חלקם נשארו לבד עד היום...

היום אני נמצא בקשר עם בחורה מדהימה, שלבטח לא הייתי מכיר אילולא רכשתי ויישמתי את הידע שצברתי לאורך הדרך.

 

 

---

בחלק מספר 2 הבטתי אחורה על המסע שעברתי בתחום לגמרי שונה של חיי, 

אשר סיפורו שובר מיתוסים לגבי מסלול החיים הנורמלי שכולנו אמורים לצעוד בו...

 

מתן באום - matanbaum.com
פגשו אותי גם בפייסבוק: www.facebook.com/matanbaum




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב