הסודות מאחורי המדפים - האם מבצעי סופרפארם, הם הברומטר של הקמעונאות בישראל ?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

הסודות מאחורי המדפים - האם מבצעי סופרפארם, הם הברומטר של הקמעונאות בישראל ? 

מאת    [ 14/05/2011 ]
מילים במאמר: 366   [ נצפה 3552 פעמים ]

 
 

הסודות מאחורי המדפים - האם מבצעי סופרפארם, הם הברומטר של הקמעונאות בישראל ?

 

יובל לובנשטיין

 

סופרפארם היא רשת בתי מרקחת המובילה בישראל ונחשבת גם לאחת הרשתות הטובות בתחומה בעולם.

הרשת מאופיינת בחדשנות וביצירתיות הן במגוון והן בפעילויות השיווקיות שלה ויותר מכול נראה שמה שמאפיין אותה, זה תכנון קפדני ברמת רשת,  ברמת הקטגוריה וברמת חנות והכול תוך בקרה צמודה ובלתי מתפשרת ובזמן אמת.

הרשת מאופיינת בחשיבה בלתי שגרתית ומוכנה לעשות הכול, אבל הכול על מנת להשיג את היעדים שהיא קבעה לעצמה.

התנהלותה היא לוחמנית ובלתי מתפשרת  גם בתחום הנדל"ן המסחרי ותופסת כל הזמן מאחזי מכירה נוספים ונוקטת בגישה של חסימת המתחרים דרך תחום זה, גם אם זה עולה לה בנגיסה וירידה  בפדיון מחנות אחרת שלה, מה שמכונה בתחום הקמעונאי  - קניבליזציה.

כמי שעוקב אחר התנהלותה המקצועית מזה שנים, ניתן לראות מספר מאפיינים, אשר מלמדים אותנו על מצבה ואו על מצב השוק הקמעונאי בישראל.

חודש מאי מאופיין בדרך כלל בחודש מכירות קשה, מאחר והצרכנים בישראל מתחילים להפנים את נזקי הקניות של הפסח, או במילים אחרות מצמצמים קניות וקונים בעיקר מזון וגם שם רק את מה שנדרש.

סופרפארם, בהכירה היטב את התנהגות השוק, לא מחכה לתוצאות של הירידה בפדיון ויצאה במצעים אגרסיביים של מוצרים ב- 3 שקל, על מנת להניע את הלקוחות שלה לבוא לחנות ולקנות.

במילים אחרות היא מגיבה לפני האירוע, קל וחומר בעת האירוע ואו במידה והפעילות השיווקית לא עולה יפה.

הדבר נכון גם בפעילות ברמה המקומית, שם היא תומכת בפעילויות אשר יביאו את החנות לתוכנית היעדים השנתית.

דרך נוספת של הרשת לעמוד ביעדים, זה להגדיל את מספר ימי המכירה

אשר נמצאים בלוח השנה, על ידי יצירת ימי מכירה מלאכותיים.

אם לדוגמא ישנם כ- 250 ימי מכירה בשנה, אשר משוקללים לימי מכירה מלאים, הרעיון שלה זה להוסיף לדוגמא עוד 25 ימים נוספים, כמו ימי מכירות של מועדון לייף, ימי מכירות מיוחדים לבעלי כרטיס אשראי מסוים, ימי מכירות רק ללקוחות של סניף מוגדר, בדרך כזו הם מצליחים לייצר יותר ימי מכירה, אשר מוסיפים להם מכירות ורווח באותה פלטפורמת מכירה.

תכנון קפדני מראש, הכרת התנהגות הלקוחות ובקרה צמודה בזמן אמת, הם חלק ממרכיבי הנוסחא המנצחת.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב