דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסודות מאחורי המדפים - האם מבצעי סופרפארם, הם הברומטר של הקמעונאות בישראל ? 

מאת    [ 14/05/2011 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 4037 פעמים ]

הסודות מאחורי המדפים - האם מבצעי סופרפארם, הם הברומטר של הקמעונאות בישראל ?

 

יובל לובנשטיין

 

סופרפארם היא רשת בתי מרקחת המובילה בישראל ונחשבת גם לאחת הרשתות הטובות בתחומה בעולם.

הרשת מאופיינת בחדשנות וביצירתיות הן במגוון והן בפעילויות השיווקיות שלה ויותר מכול נראה שמה שמאפיין אותה, זה תכנון קפדני ברמת רשת,  ברמת הקטגוריה וברמת חנות והכול תוך בקרה צמודה ובלתי מתפשרת ובזמן אמת.

הרשת מאופיינת בחשיבה בלתי שגרתית ומוכנה לעשות הכול, אבל הכול על מנת להשיג את היעדים שהיא קבעה לעצמה.

התנהלותה היא לוחמנית ובלתי מתפשרת  גם בתחום הנדל"ן המסחרי ותופסת כל הזמן מאחזי מכירה נוספים ונוקטת בגישה של חסימת המתחרים דרך תחום זה, גם אם זה עולה לה בנגיסה וירידה  בפדיון מחנות אחרת שלה, מה שמכונה בתחום הקמעונאי  - קניבליזציה.

כמי שעוקב אחר התנהלותה המקצועית מזה שנים, ניתן לראות מספר מאפיינים, אשר מלמדים אותנו על מצבה ואו על מצב השוק הקמעונאי בישראל.

חודש מאי מאופיין בדרך כלל בחודש מכירות קשה, מאחר והצרכנים בישראל מתחילים להפנים את נזקי הקניות של הפסח, או במילים אחרות מצמצמים קניות וקונים בעיקר מזון וגם שם רק את מה שנדרש.

סופרפארם, בהכירה היטב את התנהגות השוק, לא מחכה לתוצאות של הירידה בפדיון ויצאה במצעים אגרסיביים של מוצרים ב- 3 שקל, על מנת להניע את הלקוחות שלה לבוא לחנות ולקנות.

במילים אחרות היא מגיבה לפני האירוע, קל וחומר בעת האירוע ואו במידה והפעילות השיווקית לא עולה יפה.

הדבר נכון גם בפעילות ברמה המקומית, שם היא תומכת בפעילויות אשר יביאו את החנות לתוכנית היעדים השנתית.

דרך נוספת של הרשת לעמוד ביעדים, זה להגדיל את מספר ימי המכירה

אשר נמצאים בלוח השנה, על ידי יצירת ימי מכירה מלאכותיים.

אם לדוגמא ישנם כ- 250 ימי מכירה בשנה, אשר משוקללים לימי מכירה מלאים, הרעיון שלה זה להוסיף לדוגמא עוד 25 ימים נוספים, כמו ימי מכירות של מועדון לייף, ימי מכירות מיוחדים לבעלי כרטיס אשראי מסוים, ימי מכירות רק ללקוחות של סניף מוגדר, בדרך כזו הם מצליחים לייצר יותר ימי מכירה, אשר מוסיפים להם מכירות ורווח באותה פלטפורמת מכירה.

תכנון קפדני מראש, הכרת התנהגות הלקוחות ובקרה צמודה בזמן אמת, הם חלק ממרכיבי הנוסחא המנצחת.

יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב