דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הערכה גמולוגית: מי מספר את האמת על היהלום? 

מאת    [ 13/05/2011 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 3086 פעמים ]

כמה שווה היהלום הזה באמת?  שאלה שאני שומע לא מעט....

ייתכן וכבר שמעתם או קראתם במאמר הקודם שלי אודות ארבעת הפרמטרים (The 4 C's) לפיהם אנשי המקצוע - גמולוגים וסוחרי יהלומים מעריכים את איכותו ושוויו של היהלום. אולם, התיאוריה לוקה בחסר בכל הנוגע לפשר ההבדלים המהותיים בין הערכות השווי השונות הניתנות  לאותו יהלום.

שמי צבי פורת, ואני גמולוג מוסמך  ובעל עסק ליהלומנות אישית. במאמר זה אני רוצה לדבר אתכם לא על התאוריה אלא על הפרקטיקה מתוך הידע הרב שצברתי. גם בייעוץ אותו אני מעניק ללקוחותיי, אני משתדל "להאיר" פינות לא ידועות ומאפשר ללקוחותיי לחוות את עולם היהלומים מבפנים וגם לחסוך כסף בקניית תכשיט יהלומים.

אז איך ניתן להסביר את הפער בהערכת שווי יהלום?

איך יכול להיות שמצד אחד יקבע יהלומן הערכת שווי והערכה גמולוגית ליהלום וכאשר נשלח את אותו יהלום למכון גמולוגי מוסמך נקבל הערכה אחרת? ההבדל נעוץ בעובדה שהסקאלה על פיה בוחנים את צבעו וניקיונו של היהלום אינה חד-ערכית וכן, בשני גורמים נוספים:

1. העין האנושית:

אחד הדברים היפים והרומנטיים בעולם היהלומים היא העובדה שלא תמיד שני יהלומנים יראו "עין בעין" את שוויו של יהלום נתון. אחד ירים את הלופה (זכוכית המגדלת המשמשת את היהלומנים בבואם לבחון יהלום) ויקבע צבע E בעוד חברו ירים את אותו יהלום ויקבע כי הוא בצבע F. אותו הדבר נכון לגבי הניקיון של היהלום - האחד יקבע כי ניקיון היהלום הוא SI1 בעוד השני יקבע כי הניקיון הוא VS2. כמובן שהבדלים בממצאים הגמולוגים מתורגמים מיד להפרשי שווי, לעיתים משמעותיים.  כפי שכתבתי במאמרי הקודם, עין טובה שווה הרבה כסף...

2. המעבדות הגמולוגיות:

כפועל יוצא של גורם "העין האנושית" נוצר צורך במוסד אחד אשר יהיה מקובל על אנשי המקצוע בענף ועל פיו יישק דבר - Diamond Certification: ההערכה הגמולוגית שהוא ייתן (כל יהלום במכון זה נבדק ע"י מספר גמולוגים) תהיה מקובלת על כולם. למוסד הזה קוראים ה- GIA ראשי תיבות של Gemological Institute of America. ישנם עוד מעבדות גמולוגיות כדוגמת EGL האירופי - European Gemological Laboratory או ה-American Gem Society, בקיצור AGS, אך אף אחד מהם לא מדויק בממצאיו כמו ה- GIA. עובדה זו מעמידה את היהלומים בעלי התעודות של ה-GIA כמתומחרים גבוה יותר מיהלומים המתועדים ע"י מעבדות גמולוגיות אחרות.

ובתור צרכן, מה אני צריך לעשות כשאני בא לקנות יהלום?

ראשית, עליך להבין כי יהלום 1.00 קרט בצבע D ובניקיון VS2 המתועד ע"י ה-GIA יעלה הרבה יותר מיהלום 1.00 בצבע D ובניקיון VS2 המתועד ע"י ה-EGL. השאלה המתבקשת עכשיו מה אתה מעדיף בתור צרכן, אותנטיות או מחיר? המלצתי לך היא כזאת: בקש *מהמוכר הערכה גמולוגית שלו לפי הקריטריונים של ה-GIA. כך גם תחסוך את עלות התעודה (50-100 דולר לקראט) וגם תעמיד את המוכר במצב מעניין: הוא יצטרך להפעיל את כישוריו המכירתיים וגם את כישוריו המקצועיים כשעליו לעמוד מאחורי הערכתו הגמולוגית- דבר המעלה את אחריותו האישית והמקצועית.

*במסגרת שירות יהלומנות אישית אני מבצע הערכת שווי לכל יהלום אותו אני מוכר לפני שיבוצו בתכשיט. הערכת השווי נעשית על פי הקרטריונים המחמירים של ה-GIA  משמשת את הקונה הן כתעודת הערכה לצורך ביטוח והן כמסמך מקצועי אותנטי המזהה את היהלום הספציפי- איכותו, מאפייניו הגמולוגיים וערכו הכספי בשוק הקימעונאי.

צבי פורת, גמולוג מוסמך, מעמיד לרשותך את ניסיונו העשיר בשירות אישי, דיסקרטי ומקצועי. כיוון שאין יהלום הדומה למשנהו ואין אישה הדומה לרעותה, התאמת היהלום לתכשיט ולבת הזוג הינה מיומנות הדורשת רגישות גבוהה והבנה מקצועית שתבטיח את המתנה המושלמת.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב