הסודות מאחורי המדפים – מחירי המוצרים בעלייה, איך מתמודדים ?
יובל לובנשטיין
מחירי הסחורות בעלייה, דבר המנוצל היטב על ידי החברות היצרניות, היבואנים וכן על ידי הרשתות.
מנהג ידוע ובדוק הוא, שבכל עת של אי שקט וחוסר רגיעה, זה הזמן הטוב ביותר לניצול הזדמנויות ולראייה, כך היה בתקופת האינפלציה הגבוהה.
מספיק לעיין בדוחות של החברות הציבוריות, להבין שהמצב של החברות העסקיות אינו רע בכלל ומנגד הצרכנים נאנקים תחת עליות המחיר הפוקדות אותם .
איך עוברים את התקופה הקשה הזאת, להלן מספר כללי יסוד.
· כלל ראשון – שטוב תמיד, אך בתקופות לחץ, חשוב שבעתיים, לקנות רק מה שצריך ולא את המבצע או הפרסום.
גם המחשבה טוב שיהיה בבית, אינה עובדת, כי מה שחשוב כעת זה לשמור על המזומן ועל תזרים המזומנים ולהשקיע פחות במלאים.
המלאים, עדיף שיישארו על גבי המדפים של הרשתות, כי מבצעים, תמיד יהיו, אם לא עכשיו אזי בחודש הבא.
הגיע הזמן לאגור פחות סחורה ולקנות רק את מה שנדרש, מבצעי כמות של 2+1 או 1+1 לא בטוח למי הם טובים יותר, לי נראה שהם טובים בעיקר לרשתות ולספקים, או במילים אחרות, כנראה פחות לצרכנים.
· להקטין היקף הקניות – בעיתות שינוי יש לנהוג גם כן בשינוי- כלומר לשנות את הרגלי הקנייה הקודמים.
מי אמר שצריך להשקיע את מירב כספנו במעדני חלב - מחירי המעדנים הפכו להיות בלתי מובנים, יקרים וקטנים על ציר הזמן.
מי אמר שצריך לקנות את אותן הכמויות ?
הידעתם - כ- 25% מסך הקניות שלנו הן לא בשימוש ובסופו של דבר נזרקות לפח ! לא חבל ?
תעשו לכם כלל, בעת ההמתנה בקופה, תתחילו לדלל את הכמויות, בלי בושה ובלי לחשוב מה יגידו האחרים.
תתחילו בכל קנייה להוריד מוצר אחד ולאחר שבוע שלם תעברו לשניים, אכן בהתחלה זה די קשה, אבל כמו במשחק הכיסאות, תראו שאכן לא כל מה שנראה לכם במדפים, אכן נראה ליד הקופה.
נסו ללא בושה – ההצלחה מובטחת !
· דרך נוספת היא לקנות מוצרים תחליפים, אשר חלקם זולים יותר, או לקנות מוצרים רק בסוף העונה. פערי המחירים בין התחלת העונה לבין סיומה של העונה גבוה במיוחד.
ניתן לחסוך כסף רב על ידי קנייה שלמוצרים תחליפים למותג המוביל.יש מוצרים אשר שם ההבדל כמעט ולא קיים, מוצע לבדוק את המותגים הפרטיים של רשתות המזון, רוב המוצרים הם באיכות טובה ובדרך כלל מחירם נמוך מהמותג המוביל
יובל לובנשטיין, יועץ בתחום הקמעונאות ומוצרי הצריכה מלווה חברות בתחום בכל הקשור למיזוגים ורכישות. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות מובילות בישראל כמו שופרסל והום סנטר