דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בדק בית: כל הכוח לצרכן 

מאת    [ 12/05/2011 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 2534 פעמים ]

בואו נאמר את האמת: לא פשוט להיות צרכן במדינה שלנו. אולי זה ככה גם בארצות אחרות אבל כל עוד אנחנו חיים במדינה זאת הרי שאין לנו ברירה אלא לבחון את מה שקורה אצלנו. בתור צרכנים אנחנו נתקלים ביותר מדי מקרים שבהם אנחנו מגלים – לרוב מאוחר מדי – שמישהו עבד עלינו, שהמוצר שקנינו איננו כמו שהובטח לנו, שהמוכר המסוים, נותן השירות המסוים, היצרן המסוים לא באמת מנסים לעזור לנו מהרגע שבו הם קיבלו את הכסף שלנו.

אם מדובר בקנייה צנועה של, נניח, זוג סוללות רגילות הרי שהמצב איננו כזה איום ונורא והנזק איננו גדול. אבל כאשר מדובר בקנייה גדולה ומשמעותית, כמו קניית דירה לדוגמה, הרי שהנזק יכול להיות גדול ומשמעותי. הצרכן הנבון שמאס בכך שקשה להיות צרכן במדינה שלנו ינהג בחוכמה אם הוא ילמד על מעט על בדק בית ויעשה שימוש נכון בשירותים שמציעות חברות בדק בית.

כאשר אנחנו קונים דירה אנחנו זוכים להתמודד עם הטיפוס המיתולוגי הידוע בכינויו "הקבלן." אני משוכנע שיש קבלנים טובים בעולם אבל יותר מדי פעמים יצא לי ולצרכנים אחרים להתוודע לצד הלא טוב של מקצוע הקבלנות. צרכנים רבים שקנו בתים גילו להוותם שההבטחות שניתנו להם בדבר איכות בנייה אקסקלוסיבית לא בדיוק מהוות תיאור מוצלח ומדויק של רמת העבודה האמיתית שנעשתה בבניית הדירה. הצרכן שרוצה להימנע ממפח הנפש שמגיע כשמגלים את איכות הבנייה הגרועה שהוסתרה מאחורי כמה שכבות צבע יפנה לפני שהוא קונה דירה לחברת בדק בית שתבצע עבורו בדיקה מקיפה של הנכס שהוא חושב לרכוש.

כך נוצר היפוך של המצב הקיים, של מאזן הכוחות בין הקבלן ובין הצרכן. כשהוא מצויד בחוות דעת של חברת בדק בית הצרכן עומד אל מול הקבלן כשהוא איננו עיוור וחסר אונים אלא מלווה בידע ובניסיון של המומחים בתחום. הקבלן מביא עימו מקצועיות וניסיון – ולא רק בתחום של בניית בתים אלא גם בתחום של מכירת מצגות שווא לצרכן. הצרכן – מלווה בחברת בדק בית – ניצב כעת אל מול הקבלן כשגם הוא מצויד במקצועיות ובניסיון – המקצועיות והניסיון של מי שמבצע עבורו את הבדיקה המקיפה של הבית.

יחסי מוכר וקונה אינם תמיד יחסים שוויוניים. כדי שהמצב יהיה מאוזן יותר וכדי שהצרכן יוכל להרגיש שיש לו כוח מול המוכר, על הצרכן להצטייד במעין כלי נשק מתאים – הידע, המומחיות והניסיון של בעלי מקצוע מתאימים. כשהוא מתייצב אל מול הקבלן, הצרכן שמבקש לקנות דירה ולבצע עסקה חכמה איננו ניצב לבד אלא הוא זוכה לליווי של בעלי מקצוע שמסייעים לו לראות במקומות החשוכים שבהם הוא איננו יכול לראות בעצמו.

ייתכן וישנן מדינות שבהם אין קבלנים שמנסים למכור דירות על-ידי הסתרת פגמים שונים במלאכת הבנייה. ייתכן וישנן מדינות שבהם מוכרי בתים בפרט וכל המוכרים ונותני השירותים בכלל הם אנשים ישרים לחלוטין שאינם מנסים להרוויח דבר על חשבון הלקוחות שלהם. במדינות שכאלה חברות בדק בית אינן קיימות או שהן פושטות את הרגל במהירות רבה. כל עוד אנחנו לא חיים במדינות הללו כדאי לנו להסתייע בשירותים המקצועיים של חברות בדק בית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב