דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי בתחום לקויות קשב 

מאת    [ 06/09/2007 ]

מילים במאמר: 366   [ נצפה 2940 פעמים ]

בעקבות מחקרי הדמית מוח ידוע כיום כי הנושא של קשב וריכוז קשור למעשה לארבע מערכות שונות במוח. המוכרת ביותר היא מערכת הקשב המתמשך, שאחראית על היכולת לשמור על רמת ביצוע קבועה לאורך זמן. מערכת נוספת קשורה לקשב הסלקטיבי, כלומר ליכולת להתמקד בגירוי הרלוונטי תוך התעלמות מהפרעות. מערכת הכוונת הקשב מייצגת את היכולת למקד את המבט תוך כדי מעבר ממיקום אחד לאחר כמו בקריאה. המערכת המשמעותית ביותר היא הקשב הניהולי המאפשר תכנון, ארגון וביצוע של פעולות מורכבות. מערכת זו קשורה לתהליכים של הסתגלות לשינויים, קבלת החלטות ומודעות עצמית. שיבושים במערכת זו יתבטאו בקושי להתמקד במשימה בשל מסיחים חיצוניים, ליזום התנהגות מתאימה, לשמור על מאמץ לאורך זמן ולהשתמש במשוב.

האבחונים המקובלים היום בודקים בדרך כלל את מערכת הקשב המתמשך בלבד באמצעות מבחני T.O.V.A לסוגיהם. גם הטיפול התרופתי מתאים בעיקר לבעייה בקשב מתמשך ובכל מקרה אינו מהווה פיתרון מושלם לקשיים בלמידה. תלמידים עם קשיים בקשב זקוקים לסיוע ברכישת דפוסי למידה יעילים. דפוסים אלה ייבנו באמצעות תרגול אינטנסיבי ופעיל המותאם לסוג הקשב הלקוי. תכנית כזו של אימון קשב יכולה לשפר את הביצוע במטלות אקדמיות שונות ולהפחית סימפטומים של חוסר קשב, אימפולסיביות והיפראקטיביות.

המחקרים מראים כי גירויים יכולים להביא בכל גיל לשינויים פיזיקליים וכימיקליים במוח. רכישת הרגלים חדשים מייצרת קשרים חדשים במוח וכך מפצה על כישורים לקויים.
האימון האישי מספק אסטרטגיות מפצות בחמישה תחומים מרכזיים:
1. האימון האישי יוצר התמקדות בהשגת מטרות - המאמן האישי קובע יחד עם המתאמן תכנית עבודה ולוח זמנים. הליווי הצמוד כולל מעקב אחר העמידה במטרות ובזמנים ויוצר מחוייבות ומסגרת.
2. האימון האישי מסייע בהתמודדות רגשית - המאמן האישי מנחה את המתאמן בזיהוי תחושות שליליות הנובעות מתסכול, מחוסר ביטחון ומדימוי עצמי פגוע, לרוב מיחס הסביבה. המתאמן לומד לייחס התנהגויות וקשיים ללקות הקשב ולהפחית תחושות אשמה וחוסר אונים.
3. האימון האישי מחזק את המוטיבציה - המאמן האישי מתאים את המשימות למתאמן ומציע מערכת של חיזוקים על מנת להבטיח התמדה בדרך למטרות. ליווי זה מטפל בנטייה של המתאמן להתחמק מהתמודדות ולשקוע לתוך ייאוש ופחד.
4. האימון האישי מייעל את ההתארגנות - המאמן האישי סולל עבור המתאמן את הדרך להשגת מטרותיו על ידי נטרול הסחות, הפרדה בין עיקר לטפל והערכה מתמדת של התהליך.
5. האימון האישי מאפשר לקיחת אחריות - המאמן האישי מספק בקרה אובייקטיבית על פעילותו של המתאמן. התהליך יביא לזיהוי תוצאות המעשים של המתאמן ולהסקת מסקנות בהתאם.
מיה שלק היא מומחית לאסטרטגיות למידה וקשב, בעלת תואר שני בחינוך מיוחד מאוניברסיטת תל אביב וניסיון בעבודה עם סטודנטים ותלמידים עם לקויות למידה וקשב.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב